Voor de Clomid-kenners

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Mijn eisprong is nu al bijna 5 maanden uitgebleven. Nu heb ik een hormonaal onderzoek gehad waarvan ik a.s. donderdag de uitslag kan verwachten. Ik denk dat ik straks Clomid voorgeschreven kreeg.

Nu heb ik hieronder gelezen dat je er acne van kunt krijgen en je ervan aan kunt komen? (wat ik niet hoop want ik ben al niet de slankste..). Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Hebben jullie nu wel maandelijks jullie eisprong?

Ik hoop van jullie te horen. Ik ken nl. niemand in mijn omgeving die Clomid heeft gebruikt.

X F/

Hoi F,

Sinds afgelopen maandag ben ik gestart met medicatie (provera) om een menstruatie op te wekken, daar ik die sinds jan. 04 niet meer gehad heb. Als ik ongesteld word, moet ik de 3e dag ook met clomid beginnen. Ik heb de clomid al in huis en naar ik begrijp van de bijsluiter, zijn gewichtstoename en huiduitslag bijwerkingen die niet vaak voorkomen. Wanneer ik hopelijk binnenkort gestart ben met clomid zal ik een berichtje op het forum zetten over eventuele bijwerkingen. Maar dat er bijwerkingen zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat je ze ook krijgt.

Ik weet niet waarom jij geen eisprong hebt, maar vaak (ook bij mij) is dit het geval doordat je pco hebt. (zie www.freya.nl) en dan kun je zelf al last hebben van; overgewicht, overbeharing, acne, een gestoorde suikerhuishouding. Het schijnt zo te zijn (mocht jij ook pco hebben) dat het aangezien jij aangeeft niet de slankste te zijn, je cyclus weer op gang kan komen door af te vallen. (Dit is niet lullig bedoeld...)

suc6 met zwanger worden en mocht je vragen hebben of ervaringen willen uitwisselen; bobbetie@hotmail.com

groetjes
Jackje

Hoi F,

Ik zit nu in mijn 5e maand clomid en heb wel een paar bijwerkingen. Het meeste last heb ik van concentratie verlies, dit is wel irritant. Van acne heb ik al last vanaf mijn jeugd dus dat weet ik niet en over de overgewicht. Ik ben 1.64 en weeg 63 kilo maar ik heb wel aanleg dus ik let altijd wel een beetje op.

Ik heb nu iedere maand een eisprong en een cyclus van ongeveer 30 dagen. Dit wisselt nog wel eens.
Als je nog meer vragen hebt dan vuur je ze maar af.

Groetjes Naatje

Hoi meiden,

Onwijs bedankt voor jullie antwoord!!
Naatje, fijn te lezen dat je nu een cyclus hebt van 30 dagen! Daar teken ik echt voor. Ik heb altijd een cyclus gehad van 26 dagen, ik kon er de klok op gelijk zetten. Na mijn miskraam in april van dit jaar is het eigenlijk niet meer goed gekomen met mijn cyclus.

Ik ben de afgelopen maanden trouwens wel bezig met afvallen en sporten maar het wil nog niet echt lukken (afvallen en de cyclus). In ieder geval heel erg bedankt voor jullie antwoord! Jackje, ik zal eens kijken op die website. Ik zal jullie vast nog wel spreken de komende tijd. Donderdag mag ik trouwens naar de gyn voor de uitslag dus ik laat het nog wel even weten.

X F.

Terug
Bovenaan