Voor de eerste keer zwanger

<p>Hallo wij zijn Brian (28) & Melissa (24) en zijn  5/6 weken in verwachting van ons eerste kindje. </p><p>We vinden het allemaal erg spannend en zagen deze forum en dacht we stellen ons voor zodat, we eventueel vragen kunnen stellen en verhalen van andere kunnen lezen. </p><p>Ik had net met mijn toilet een beetje roze afscheiding(druppel) moeten we ons dan direct zorgen maken of is dit geen reden om ons druk te maken.</p><p>We hebben 12 april onze eerste afspraak bij een verloskundige en kijken hier al heel erg naar uit :).</p><p>Ik hoop dat mensen ons tips kunnen geven en onze vraag kunnen beantwoorden.</p><p>Groeten,</p><p>Brian & Melissa</p><p> </p><p> </p>

Hoi, gefeliciteerd!!! Misschien een idee om zwangerschap+ app te installeren daar kan je veel dingen lezen over je zwangerschap en wat er in je lichaam gebeurt. Een beetje bloedafscheiding is niet erg dat kan er bij horen. Je kan ook je verloskundigen altijd bellen met vragen. Fijne avond!!

Wat leuk! Ben zelf ook 5/6 weken en toevallig ook 12 april eerste echo. :) Ik heb zelf meer licht bruine afscheiding gehad en gewoon wit maar heel waterig. Ik las dat dit vrij normaal is in de eerste paar weken. Roze afscheiding is vaak afkomstig van lichte druk in de baarmoederwand of de baarmoedermond, bijv. hoesten of niezen. Hierdoor kunnen kleine bloedvaatjes kapot springen en gaan bloeden. Dit hele lichte bloedverlies geeft dan een roze afscheiding. 
Zolang je geen echt rood bloed ziet en daarbij heftige krampen zou ik me geen zorgen maken en lekker genieten. Maar bij twijfel gewoon je verloskundige bellen. :)

Hey, 
Ik heb dit ook maar vooral bij persdrang om ontlasting te maken. Dus dat probeer ik te voorkomen. Als ik dat niet doe is mijn afscheiding gewoon wit. Probeer te achterhalen wat je voor dat moment hebt gedaan, zo ben ik er ook achter gekomen.

Terug
Bovenaan