voor de flessen mama's

een vraagje,

Hoe zitten jullie qua scheme vd fles?

Hier is het 7.00 11.00 15.00 19.00 en dan rond 23.00-23.30

Eigenlijk wil ik van de laatste voeding af deze drinkt hij zo slecht, moeten hem elke x wakker maken en na drie slokken valt hij gewoon in slaap. negen van de tien x gooien we de helft vd fles weg als het niet meer is. best zonde.

Ik dacht ik gooi anders in de laatste fles van 19.00 evt wat rijstebloem erdoor zodat het wat dikker is en wat meer vult en dat die laatste dus niet meer nodig is. Dan wil ik hem zo rond half acht acht uur geven en dan hopen dat die het daar mee red.

Mijn zoontje is nu ruim 11 wk. Maar ik weet dus niet of ze al rijstebloem of iets dergelijks mogen? Ik dacht misschien weten de mama's het die al een kindje hebben het wel.

Tim is nu 14 weken een drinkt om 0600-1000-1400-1800 en dan rond 2300 een fles. In die laatste fles gooi ik wat rijstebloem. Mag eigenlijk pas met 4 maanden, maar mijn hongerige baby heeft het gewoon nodig!
Hij drinkt eigenlijk al zijn flessen (180+6 schepjes) leeg.

Hoi Tamjo!

Ik ben toevallig gisteren op het bureau geweest en heb die vraag ook gesteld.
Tot nu toe heb ik altijd gevoed op verzoek, maar daar moet ik nu vanaf.
Dus....ook wakker maken voor een voeding, ook al druist dat tegen mijn principes in hahaha
Het schema van de dames hierboven is inderdaad prima!

Wel werd geadviseerd de laatste fles tussen 22:00 en 23:00 te geven als je de volgende pas om 07:00 wil geven. Dit i.v.m de daling van de suikerspiegel en vochtopname. Liefst maximaal maar 8 uurtjes tussen de laatste en eerste voeding van de volgende dag.
Ik geloof dat je op deze leeftijd nog geen voedingen kunt laten vallen en zeker niet met zo'n groot tijdsbestek ertussen.

Helpt het misschien als je eerst even wat met 'm speelt en verschoond voor de laatste voeding? Dan is hij goed wakker. Een koud washandje wil ook nog wel eens helpen. Klinkt grof, maar was ook een tip van cb.

Hoi, mijn dochter is nu ook ruim 11 weken. Ze weegt 6,5 kg en drinkt 5 flessen van 180+6.
Ons schema is als volgt:
7.30-11.00-15.00-18.00-20.30

Ze slaapt dus van +- 21 uur tot de volgende ochtend half 8. Ik ben gister nog even op het inloopspreekuur van het consultatiebureau geweest om te vragen of we dit wel goed doen.
Daar is mij gezegd gewoon door te gaan hoe we het nu doen, onze meid doet het hier gewoon erg goed op. Tussen de 4e en 5e fles zit maar 2,5 uur, maar onze dochter heeft dan echt alweer honger en om niet al te lang met een krijsende dochter te zitten geven we haar alweer een tijdje de laatste fles tussen 8 en 9 's avonds. We doen hier geen rijstebloem in.

Joël is nu bijna 8 weken oud, en komt nu sinds kort om de 4 uur, hij drinkt dan flesjes (bijna) leeg van 150 water en 5 schepjes.

Hij hikt tegen doorslapen aan, gisteravond kreeg hij 9 uur zijn fles en heeft hij geslapen tot 6 uur, maar gemiddelt komt hij snachts rond 4 uur een keertje.

Liefs Marina

Hier ook zo'n slechte avonddrinker. Eerst was het nog 100 tot 150 ml, nu is het maar 40 ml meer. Maar ik ben vandaag bij het cb geweest en inderdaad wat juul al zegt niet meer dan 8 uur tussen de voeding laten zitten. (kan me er iets bij voorstellen, omdat Tjerk in het begin ook zoveel problemen had met zijn suikerspiegel) Dus maken we vanavond maar een klein flesje klaar. Hoef ik niet bijna hele flessen weg te gooien.

Hier is het schema door meneer van de week weer omgegooit en is nu 8.00-12.00-16.00-20.00 uur en de laatste om tussen 24.00 en 1.00. Vind het wel heerlijk dat hij pas om 8.00 uur komt

Moet wel zeggen dat hij bij de flessen van 4 en 8 uur veel honger heeft en ik soms al eerder geef en een uurtje later nog een beetje extra geef. (meestal zo'n 60 ml) In totaal drinkt hij ergens tussen de 800 en 900 ml per dag

Terug
Bovenaan