Voor de jongens-mamma's

Ik was even benieuwd hoe dat nu precies zit met het " velletje" bij jongens?
Vanaf wanneer kan je dat nou helemaal naar achter trekken? Klopt het dat dat nu nog niet kan?
Bij Fabio kan dat namelijk nog niet helemaal, en ik durf het ook niet te ver te doen.....

Groetjes van Cissy

hey cissy,

ik vraag me dat ook al een tijdje af.....heb soms nl het gevoel dat het puntje van het piemeltje weleens errug rood is.....

voor een tijdje terug zeiden ze op het bureau dat het moet als ze wat ouder zijn.....maar ik weet het dus ook niet...

nou mama`s met oudere jongetjes.....haha....kom maar op met het velletjes praatje

liefs denise

Hihi, het zal per CB wel anders geadviseerd worden, maar hier in Emmen werd gezegd toen wij met Jorick voor de 3jr9mnd keuring kwamen dat we toen mochten beginnen met het voorhuidje heen en weer schuiven. Dit om het soepel te laten worden, dit moest Jorick oefenen onder de sproeier van de douche.....
Ik hoop dat ik jullie een klein beetje op weg geholpen heb.

Groetjes Jolanda

Voorlopig nog niet aanzitten hoor!!

Vanaf 4 jaar is dat pas mogelijk/noodzakelijk.. Tegen die tijd gaat het pas losser zitten, en bij de een is dat iets eerder dan bij de ander.

Dus voorlopig mag het nog lekker warm toegestopt zitten..

Esm;e mv Kay en ???

Hoi,
Zover ik weet is een jongetje ook ouder voordat het voorhuidje terug kan... maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik doe er ook niks mee, hij zit een tijdje in bad, en meer dan dat is het niet eigenlijk. Als ik het bekijk lijkt het me ook nog helemaal niet los zitten....

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

hoi

wesley is nu net 8 jaar maar die krijgt het ook nog niet helmaal terug
ik heb hem verteld dat hij elke avond in bad moet oefenen om hem naar achter te krijgen
heb verder eigenlijk geen idee vanaf welke leeftijd het zou moeten kunnen

saskia

Ha Cissy

Niers forceren hoor, volgens mij komt dat echt pas later. Gijs is nu 4,5 en daar  kan het sinds een half jaartje ofzo. En dan nog omdat ik het zelf heb laten doen en dus niks kon forceren.

Maar net twee is volgens mij nog echt vroeg.

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan