voor de laatste 2 flessen wakker maken!!

Hallo,

Ik heb een vraagje over de flesvoeding van mijn zoontje van ruim 16 weken.Hij krijgt nu 5 flessen van 210 cc en de laatste fles krijgt hij om 23.00 uur.Deze drinkt hij steeds minder goed leeg en ik moet hem echt wakker maken.Ik denk dus dat hij wel zonder die fles kan al ben ik toch bang dat hij dan midden in de nacht zal komen.Maar nu komt hetgeen waar ik een beetje mee zit....  ik moet hem dus ook al vanaf zijn geboorte  voor zijn vierde fles wakker maken....het is een echte slaapkop!!!.Na zijn vierde fles houd ik hem altijd even wakker want dan heeft hij toch echt al een tijd lopen slapen en na zijn laatste fles leg ik hem direct weer terug in bed.Overdag slaapt hij ook goed.Maar als ik nu die laatste fles eraf haalt kan ik hem niet direct weer terug leggen in bed....want dan slaapt hij dus al vanaf het eind van de middag..zal ik hem dan na zijn vierde fles wakker houden en als die moe is weer naar bed doen en dan laten liggen???Hier lees ik meestal dat de kindjes na hun laatste fles direct weer gaan slapen net als ik nu doe eigenlijk.Maar dat zou dan inhouden dat ie vanaf 'smiddags slaapt en dan gaat hij natuurlijk de nacht niet doorslapen.Overdag komt hij wel om de 4 uur uit zichzelf.Het is weer een lang verhaal maar ik hoop dat iemand me advies kan geven...

groetjes Daphne mama van Owen Kenzo
 
Hallo,

Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen, maar ik geloof dat het wel zo is dat hele kleintjes niet langer dan 7 uur mogen slapen, ik dacht dat dat iets met de bloedsuiker spiegel te maken had.

Je loopt het risico dat je er s'nachts een keertje uit moet, maar misschien krijgt ie binnenkort ook wel weer een regeldag.

Succes er mee,

Groetje Geeske
 
Terug
Bovenaan