Voor de meiden die al bij de gyn. zijn geweest.

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden.

Vandaag een afspraak gemaakt bij de gyn. vrijdag 15 juni moeten we heen.
Nou is mijn vraag:

- Wat kan ik daar ongeveer verwachten.
  temp.lijst van 3 rondes heb ik al en moet ik meenemen en mijn man zijn  zwemmertjes zijn al onderzocht. Hier is alles, gelukkig, goed mee.
- Hoelang duurt het ongeveer.

We hebben nl al een dochter van 3 en  haar willen we niet meenemen, maar we willen eigenlijk ook niet vertellen aan mijn schoonmoeder waar we heen gaan, dus hebben we als smoes dat ik een vergadering heb op het werk.  Dan is het wel handig om ongeveer te weten hoelang we bij de gyn. bezig zijn zodat mijn schoonmoeder weet hoelang het gaat duren. Snappen jullie het nog ?????

Ik vind het allemaal erg spannend maar ben blij dat we kunnen gaan uitzoeken waardoor het allemaal zo lang duurt.

Groeten van Miena.

Hoi,

een eerste keer bij de gyn stelt niet zoveel voor. Ze  gaan vragen naar je cyclus en een inwendige echo maken (doet geen pijn). Ze kijken of ze een  eisprong aan zien komen.  Ongeveer 12 dagen na je eerste  ongidag moet je terugkomen om  te kijken of  er een eisprong  aan zit te komen  (ongeveer de 14de dag). De 2de dag van je menstratie moet je denk ik bloed gaan prikken  om  te kijken  of je  genoeg  hormonen hebt om  zwanger te worden.  Tenminste  zo ging het  bij mij. Iedere gyn is anders.  
Oh ja, ik denk dat  je ongeveer 10 min bij de gyn zit, misschien nog wel korter, het is lopende band werk. Je zit langer in de wachtruimte te wachten tot je aan de beurt bent.

Succes

Groetjes  

Hallo,

Heel veel succes alvast bij de gyn!!
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe lang jullie al bezig zijn voor de 2e?
Wij zijn zelf namelijk al een jaar bezig voor de 1e en het wil maar niet lukken.
Ik vraag me af hoe lang je bezig moet zijn voordat een huisarts je doorstuurt?
Ben al aan het tempen geweest, maar daar is geen touw aan vast te knopen!!

Suc6 en hopelijk snel goed nieuws!!

groetjes

Hoi tante majellie,

Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik even reageer.
Maar toen wij 'pas' 7 maanden bezig waren zijn wij al doorgestuurd naar de gyn. Gewoon zeggen dat je al ruim een jaar bezig bent. Wat veel mensen ook niet weten is dat je doorgestuurd kan worden naar een gyn als je na 6 maanden nog geen regelmatige cyclus hebt.

Groetjes

Dames.

Bedankt voor jullie reactie.
Ik vraag me nu af of het wel nodig is dat mijn man daar een hele dag voor vrij neemt.
Als je er maar 10 min. bent dan is dat ook de moeite niet, maar wil hem toch ook graag bij me hebben.....het is tenslotte zo dat we samen een 2e kindje willen.
Hoe hebben jullie dat gedaan, zijn jullie mannen ook mee geweest?

Tante marjellie:
Wij zijn nu 15 maanden bezig voor een 2e.
Ik heb tegen de dr. gezegt dat we 1,5 jaar bezig zijn (leugentje om bestwil).
Je kan natuurlijk altijd naar de dr. gaan, vragen staat vrij toch?

Groeten van Miena.

Hoi Miena,

Ik ben afgelopen maandag bij de gyn geweest. We zijn nu al ruim een jaar bezig voor de tweede. Ons zoontje is nu 20 maanden.
Bij het eerste bezoek kreeg ik alleen een intake gesprek, het duurde al met al 10 minuutjes. We hebben het gehad over mijn cyclus, mijn gezondheid, de gezondheid van mijn man en over hoe nu verder. Ik was overigens alleen gegaan. Mijn man moest werken. Mijn   buurvrouw paste even op Thijs, ik moest nl naar de tandarts...haha! Ook een leugentje. Niemand weet dat we weer bezig zijn, alleen een beste vriendin van me. Ik moest het toch aan iemand kwijt....
Vandaag mijn NOD, hopelijk dan toch een keertje zwanger, maar ik reken er niet teveel op. Ik voel me al echt ongi. Wanneer ik ongesteld wordt, moet ik binnen 3 dagen bloed laten prikken om mijn hormoonwaardes vast te laten stellen. Dan op de 10e dag ( en nog een aantal dagen daarna) terug voor een aantal inwendige echo's. Dit om de groei van de follikel en eisprong te volgen. En dan weer bloed prikken.
Mijn man heeft zijn zwemmertjes vanmorgen al weg gebracht. Ik maak me daar niet zo'n zorgen om.
Onze eerste heeft ook lang op zich laten wachten. We zijn toen beiden ook onderzocht en alles was goed. Dat is nu wel 3 jaar geleden en er kan theoretisch gezien wel wat veranderd zijn. Toen was ik 3 maanden na mijn eerste bezoek bij de gyn zwanger.
Ze zeggen dat er geen verband is gevonden tussen de stress van zwanger worden en het uitblijven van een zwangerschap. Maar toch heb ik het gevoel dat het misschien toch van invloed is. Maar goed, je kunt je gevoel toch niet uitschakelen. Ik niet in elk geval!

Heel veel sterkte en succes bij de gyn!

Liefs,

Ginger

jeetje miena,

ik wilde dit net allemaal gaan vragen, maar nu hoeft het niet meer! heb nu ook antwoord op mijn vragen!

Ik ben gister bij de HA geweest en doorgestuurd naar de gyn. Krijg binnenkort bericht over wanneer ik kan komen.

Ben begin sept 06 met de pil gestopt en pas 3 keer 'normaal' ongesteld geweest, waarvan ik het vermoeden heb ik januari een hele vroege miskraam gehad te hebben. Verder veel last van bruin verlies (nu al 14 dagen!) Echt een zooitje dus. Mijn temp lijst is ook geen touw aan vast te knopen en de HA zei gelukkig dat het tijd was voor de volgende stap! Ben ik erg blij mee!

Nou, we zullen zien. Ik hoop dat we snel weten 'wat' er aan de hand is en dat we snel zwanger zijn! succes verder!

Liefs Imme

Lieve meiden.

Bedankt voor jullie reactie.
Zoals ik het lees duurt het allemaal niet zo heel erg lang en moet je binnen een korte tijd steeds terug komen. Tjonge dat is toch ook wat, het ziekenhuis ligt niet naast de deur.
Maar goed je moet er dus wat voor over hebben he?
Nou hopen dat we voor die tijd toch zwanger zijn.......ja en wie hoop dat niet.
Bij de één doen ze de eerste keer wel een inwendige echo en bij de andere gyn dus niet.
Het is dus afwachten......
Iedereen succes met de onderzoeken die komen gaan en natuurlijk hopen dat we snel zwanger zijn.

Liefs van Miena.

Terug
Bovenaan