Voor de tweede keer gezakt voor gehoortest

Vorige week hadden we de eerste gehoortest met Nova en helaas was ze gezakt met beide oortjes.

Vandaag hadden we de tweede gehoortest en ook vandaag is Nova voor beide oortjes gezakt.

De dame die de test afnam dacht dat het kwam doordat Nova licht verkouden is. Nu is ze echt maar heel licht verkouden want ze ademt gewoon door haar neus en heeft geen snot. Ze snurkt gewoon een beetje.

De derde test gaan ze nu niet op het CB afnemen maar thuis. Ze komen met een ander apparaat langs. Ze krijgt dan gehoorschelpen op en wat plakkers op de borstkas en rug. ik wordt deze week gebelt voor een afspraak.

Ik hoop zo dat ze die test wel haalt want ik begin me nu toch wel een klein beetje zorgen te maken.

Zijn er meer kindjes gezakt voor de gehoortest? Of zijn er mensen die ervaringen hebben met een ouder kindje?

groetjes Joyce mv Zoë 17-09-2008 en Nova 11-02-2010

Hoi Joyce,
nou zeg ik niet dat je kindje voor altijd niet kan horen want ik weet niet wat er aan de hand is maar heb zelf wel wat ervaring. ik heb zelf een twee jaar oudere zus die na een hersenvliesontsteking doof is geworden toen ze ongeveer zes maanden was. Mijn ouders hebben toen gebarentaal geleerd en konden op een gegeven moment met haar communiceren. Ik ben zelf tweetalig opgevoed ( nederlands en gebarentaal dus) en mijn zus heeft een behoorlijk normale jeugd gehad ondanks haar handicap.
Ik hoop in ieder geval voor je dat ze de derde test wel haalt en dat er niets aan de hand is,
groetjes, ELine

Hi Joyce,

Wat zal dat schrikken voor je zijn. Ik heb geen ervaring met het niet halen van de gehoortest. Zowel bij de oudste (die wel later gehoorproblemen heeft gehad) als bij deze baby was de test goed.

Wel wil ik je sterkte wensen.

Gr. Tamara.

Hi Joyce,

Wat zal dat schrikken voor je zijn. Ik heb geen ervaring met het niet halen van de gehoortest. Zowel bij de oudste (die wel later gehoorproblemen heeft gehad) als bij deze baby was de test goed.

Wel wil ik je sterkte wensen.

Gr. Tamara.

De dame van het CB kon gisteren al onverwacht langskomen om de derde gehoortest te doen.

En ze is GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo blij en opgelucht.

@Tamara, Hoe gaat het nu mety het gehoor van je oudste?

Gr. Joyce

De dame van het CB kon gisteren al onverwacht langskomen om de derde gehoortest te doen.

En ze is GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo blij en opgelucht.

@Tamara, Hoe gaat het nu mety het gehoor van je oudste?

Gr. Joyce

Hi Joyce,

Onze oudste heeft tussen de 6 en 18 maanden veel last van luchtweginfecties en verkoudheden gehad. Met als gevolg dat hij vocht achter de trommelvliezen had. Dat ontdekte ze bij de 18 maanden controle op het cb. Hij bleek een taalachterstand van ongeveer een half jaar te hebben. We hebben toen buisjes in zijn oren laten plaatsen en nu is hij bijna 3 en hoort al anderhalf jaar echt alles! De kleinste geluidjes (had hij als baby ook al). Dus bij ons kwam het gelukkig helemaal goed.

Het is fijn om te lezen dat de test nu wel goed was! Dit zijn toch dingen die je niet verwacht als je een baby krijgt, hoewel je natuurlijk ergens diep in je hart weet dat het kan gebeuren.

Mocht je in de toekomst enige twijfel hebben wbt het gehoor van je ukkepuk: snel aan de bel trekken! Hebben wij ook gedaan en daar plukken we nu echt de vruchten van. Zijn nog niet op het niveau waarop we moeten zitten met de spraak, maar als hij straks 4 is, dan praat hij vast net zo goed als de rest. Tijd is heel belangrijk in deze fase.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan