voor de tweeling mama's

Hoi dames,

Zoals jullie weten ben ik ook zwanger van een tweeling. Inmiddels bijna 32 weken.

Tot op heden gaat alles wel goed. Ja bewegen enzo is wat moeilijker.

Maar ik las iets over de ligging van de baby's.

Bij mij ligt 1 baby met t hoofd naar beneden en 1 met t hoofd omhoog. Dus stuit.

Nu heb ik t daar met mijn gyn. over gehad.

Volgens hem is dat de perfecte ligging. Als ze beide met t hoofd naar beneden liggen kunnen ze er blijkbaar moeilijker uit.

Nou weet ik niet of t klopt wat mijn gyn. zegt, maar ik dacht misschie toch fijn om te weten

Hoe ver zijn jullie nu zwanger?

Weten jullie wat t geslacht is van jullie kindjes?

Gr linda

Hoi Linda,
Bij mij liggen ze nu al 2 maanden hetzelfde, de rechtse met het hoofdje naar beneden (en wat lager) en de linkse in stuit.
Dus als het klopt wat je zegt mag ik hopen dat ze zo blijven liggen.
Het lijkt me ook niet prettig als ze nog gaan bewegen, denk dat alles dan pijn doet als 1 baby gaat draaien.
Ik ben nu 28 weken zwanger en weet dat ik 2 meiden krijg!
Ik heb dus al een zoontje dus dan ben ik denk ik wel klaar ermee!!
Nog veel last gehad van kwaaltjes??
Ik heb elke dag nog maagzuur (al heel de zwangerschap) verder begin ik nu snel harde buiken te krijgen als ik te veel doe op een dag.
We hebben elkaar nog steeds trouwens niet leren kennen he, terwijl je hier zo dichtbij woont....Nou ja succes nog met de laatste loodjes!!
Groetjes Loes

Hoi Linda,
Ik ben nu 30 weken precies en onze linkerbaby heeft de hele tijd redelijk onhandig gelegen.(vonden wij dan hè?!)  Kopje tegen de borst en beentjes gestrekt naar achteren. Ik voelde deze baby minder dan de ander en dan maakte je natuurlijk wel eens zorgen!En nu is ze gedraaid! Denken sinds 2 weken dat ze zo ligt dus met het koppie naar boven. Ze hebben bijna de hele tijd met de hoofdjes bij elkaar gelegen. De rechtste  ligt nog hetzelfde en de gyn zei dat het ook al iets lager lag.
Onze gyn zei dat de bevalling zo ook heel goed gaat maar dat 2 hoofdjes naar beneden nog perfecter is.  Als de 1e maar goed ligt dan volgt nr 2 meestal wel en dat gaat ook goed in stuit.
We weten wat het wordt! En jullie?

Groetjes Susanne

Hoi dames,

Hier gaat alles best oke. Kwaaltjes? Ja uhm,..bekkeninstabiliteit. Kan bijna niet meer lopen. Sneller harde buiken, bloedarmoede, maar verder gaat t wel hoor.

Wij kriojgen dus ook 2 meiden. En dan hebben we in totaal 3 meiden. We hebben geboortekaartjes besteld en er wordt nu een bord gemaakt voor in de tuin. Ook de namen zijn bedacht!!!

En bij jullie? Hoe staat t er voor? Hebben jullie al namen en is de kamer al klaar?

Oh ja,..Loes, ik denk dat we pas na de bevalling een x kunnen afsp;reken. Ik kan nu bijna niet meer auto rijden.

Groetjes Linda

Da's behoorlijk vervelend je bekken! Mijn collega had er bij allebei de zwangerschappen ook last van. Nu is het nog wel aanwezig maar wel in mindere mate.
Gelukkig blijft het bij mij bij mijn onderrug. De hele dag eigenlijk geen last van maar als ik in bed ga liggen voel ik die pijn  en dan kun je bijna niet omdraaien. Het gevoel alsof alles weer op z'n plek terug gaat. Waar ik wel meer last van krijg is steken in mijn lijf bij mijn ribben en de achterkant de longen. Vooral langdurig zitten in dezelfde houding. Autorijden..
En ook dikke enkels vooral rechts, pijnlijk!! Voel me net als mijn oma die had ook altijd van die dikke enkels!!  Ik dacht dat je daar alleen in de zomer last van had maar nee hoor dat hoort bij de laatste loodjes zwangerschap....bah bah
Hebben jullie daar ook last van?
Wat een klaagzang, sorry hoor..

Groetjes Suus  

quote: hummie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2008 10:05:42'));

Hoi dames,

Hier gaat alles best oke. Kwaaltjes? Ja uhm,..bekkeninstabiliteit. Kan bijna niet meer lopen. Sneller harde buiken, bloedarmoede, maar verder gaat t wel hoor.

Wij kriojgen dus ook 2 meiden. En dan hebben we in totaal 3 meiden. We hebben geboortekaartjes besteld en er wordt nu een bord gemaakt voor in de tuin. Ook de namen zijn bedacht!!!

En bij jullie? Hoe staat t er voor? Hebben jullie al namen en is de kamer al klaar?

Oh ja,..Loes, ik denk dat we pas na de bevalling een x kunnen afsp;reken. Ik kan nu bijna niet meer auto rijden.

Groetjes Linda

Hoi Linda,
Leuk zeg 3 meiden!! Zal je man/vriend het zwaar krijgen hahaha.
De geboortekaartjes van ons hebben we net besteld, het was  weinig keus voor tweelingenkaartjes en vind het ook echt prijzig!
De namen hebben we ook en ik heb net de kraamzorg gebeld. Ik wil toch niet pas met 34 weken een intakegesprek eigenlijk....
Ik ben nu 2x in de week echt bezig met de baby's (zwemmen en cursus) en dat is toch wel fijn. De hele week draait het bijna om mijn zoontje en kom ik niet toe aan even aan mijn buik voelen ofzo.
Dit is wel de laatste zwangerschap (denk ik) en dus wil ik er nog even flink van genieten.
Genieten is bij mij nu niet echt vanwege de maagzuur en overgeven.
Heb nog steeds elke dag er last van en heb me er maar bij neergelegd....
Verder merk ik dat ik niet zo ver meer kan lopen (pijn in mijn liezen en rug), maar verder mag ik nog niet klagen.
Ik heb de slaapkamer nog roze geverfd en hij is bijna klaar, nog wat dingen ophangen enzo
Verder heb ik gisteren te horen gekregen dat we een super kraamkado krijgen, namelijk de tweelingenwagen ABC Zoom die ik al  heel de tijd wil, maar heel duur is.
Daar ben ik echt heel blij mee, kan ik echt goed de deur uit straks, dat vind ik wel belangrijk!
Succes nog de laatste weekjes!!
Groetjes Loes

Hallo Dames,
Ik ben nu 30 w 6 dagen zwanger van een tweeling.Ben 25 december uitgeteld en we krijgen 2 meisjes!!
Heb al een zoontje van 5 en hij is erg trots dat ie grote broer word!!
Het is wel een heel verschil of je er 1 of 2 krijgt!! Ervaar deze zwangerschap als zwaarder dan de eerste.Kreeg al veel eerder bekkeninstabiliteit,ben veel vlugger moe.Gelukkig nog geen dag misselijk geweest.Moet me nu erg rustig houden ivm beginnende weeen.
Leuk om zo in contact te komen met meer zwangere tweelingmama's
Liefs Mandy

Hoi Mandy,
Leuk hoor dat je zwanger bent van een tweeling. Was het een complete surprise? Bij mij wel! Is het een eeneiige tweeling of tweeeiig?
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan