voor de verandering weer een voedingsvraagje :)

Tja het is toch wat he, het blijft toch knutsellen met die kv....

Ik heb deze discussie al eens gelezen, maar ik kan hem niet meer vinden, vandaar dat ik hem toch nog maar eens stel.....

Mijn kleine meid (morgen 7 weken, woog 2 weken geleden 4kg) krijgt 6x 135 in de fles.
De ene keer drinkt ze hem helemaal leeg, de andere keer wat minder.

Wanneer weet ik nu of ze naar 5 voedingen kan? Op zich zit ze nog maar een week of 2 op 6 voedingen, dus is dat niet te snel. Doorslapen is ze nu net pas mee bezig (2 nachten achter elkaar tot 6.45uur)

Vaak komt ze zelf al na 3 uur, maar soms moet ik haar ook wakker maken, en dat doe ik dan omdat ik anders bang ben dat ik de laatste fles zo laat moet geven (na 24uur  savonds bijvoorbeeld).
Ik ben ook bang dat als ik een voeding weg laat vallen dat ze dan de nachten niet meer gaat doorslapen (ondanks dat ze daar ook pas net mee bezig is en nog niet vaste prik is). Dus het is niet zo dat ik vind dat ze naar 5 moet, het is meer wanneer zijn ze er aan toe en hoe kan ik dat het beste doen?

En als ik naar 5 voedingen ga, hoeveel dan in de fles doen? Of hebben jullie dit gewoon uitgeprobeerd? Sliep de kleine van jullie wel al door toen jullie naar 5 voedingen gingen, wat waren voortekenen dat ze het konden?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Nymue, mama van Kyara 13-03-2007

Hoi hoi,
ik heb ook zo'n zelfde "probleem". Mijn dochter is echter al 9 weken. Ze krijgt 120 ml water + 10 ml per fles extra en 4 scheppen omneo. Dt krijgt ze 6 keer per dag aangeboden. De ene keer drinkt ze hem bijna leeg, de andere keer laat ze minstens 60 tot 80 ml staan. Het consultatieburo zei dat ik naar 5 voedingen over moest gaan en dat ze vanzelf honger zou krijgen en dus wel alle flessen leeg zou drinken.......niet dus. Na 3 dagen om de 4 uur voeden en een huilende baby ben ik weer lekker terug gegaan naar 6 voedingen. Sinds vandaag al 2 keer de fles wel leeggedronken. Heb net een nieuwe Avent speen gekocht vanaf 3 maanden(met 3 gaatjes) en een grotere fles klaargemaakt ( 150 ml water+5 scheppen+10 ml water extra voor haar ontlasting) en deze ging ook bijna leeg. Nu ga ik vanaf morgen weer een poging doen om om de 4 uur te voeden.
Sophie krijgt altijd om 22 uur haar laatste voeding en slaapt dan door tot 6-7 uur.
Het is volgens mij gewoon uitproberen en kijken waar je kindje aan toe is.
Ik was inderdaad ook bang dat wanneer ze niet voldoende dronk en maar om de 4 uur een fles kreeg ik toch een extra fles rond 01.00 uur moest geven om haar toch voldoende aan te bieden en hier had ik geen zin in. Het cb vertelde mij dat dit ook niet de bedoeling was en ook al zou ze dan een paar dagen wat minder voeding binnen krijgen ze vanzelf door zou krijgen dat het nog maar om de 4 uur aangeboden wordt en dus uiteundelijk meer zou gaan  drinken. Een paar dagen minder gaf dus niet, wel minimaal 500 ml voeding en voldoende vocht. waarschijnlijk als ik had vol gehouden had het goed gegaan maar mijn gevoel zei dat ze er gewoon nog niet aan toe was, eerst maar eens een fles helemaal leeg leren drinken. En dat is dus nu het geval......
Veel succes met proberen, vertrouw op je gevoel!
Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan