voor de verandering weer een voedingsvraagje :)

Tja het is toch wat he, het blijft toch knutsellen met die kv....

Ik heb deze discussie al eens gelezen, maar ik kan hem niet meer vinden, vandaar dat ik hem toch nog maar eens stel.....

Mijn kleine meid (morgen 7 weken, woog 2 weken geleden 4kg) krijgt 6x 135 in de fles.
De ene keer drinkt ze hem helemaal leeg, de andere keer wat minder.

Wanneer weet ik nu of ze naar 5 voedingen kan? Op zich zit ze nog maar een week of 2 op 6 voedingen, dus is dat niet te snel. Doorslapen is ze nu net pas mee bezig (2 nachten achter elkaar tot 6.45uur)

Vaak komt ze zelf al na 3 uur, maar soms moet ik haar ook wakker maken, en dat doe ik dan omdat ik anders bang ben dat ik de laatste fles zo laat moet geven (na 24uur  savonds bijvoorbeeld).
Ik ben ook bang dat als ik een voeding weg laat vallen dat ze dan de nachten niet meer gaat doorslapen (ondanks dat ze daar ook pas net mee bezig is en nog niet vaste prik is). Dus het is niet zo dat ik vind dat ze naar 5 moet, het is meer wanneer zijn ze er aan toe en hoe kan ik dat het beste doen?

En als ik naar 5 voedingen ga, hoeveel dan in de fles doen? Of hebben jullie dit gewoon uitgeprobeerd? Sliep de kleine van jullie wel al door toen jullie naar 5 voedingen gingen, wat waren voortekenen dat ze het konden?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Nymue, mama van Kyara 13-03-2007

Mijn zoontje kreeg met 7 weken 5 voedingen van 130 cc (water)  en sliep 's nachts door. Hij sliep overdag erg slecht dus ik hoefde hem nooit wakker te  maken. Nu met 9 weken slaapt hij overdag erg goed, maar komt hij 'snachts nog wel een keer.

Groetjes,
Lieke

hoi
ik zou er nog even mee wachten,idd omdat ze anders misschien snachts weer gaat komen.boas heeft tot ruim 9 weken 6 flessen gehad.hij kwam nu eenmaal elke 3 uur.toen hij om de 4 uur ging drinken(ging eigenlijk vanzelf)kwamen we automatisch op 5 uit en hebben we het opgevoerd met 30cc meer(van 150 naar 180).
groetjes kari

Hoi,

Wij zijn overgegaan op 5 voedingen toen Christian 8 weken was. Daarvoor had hij 6 x 120 cc. Het moment was voor ons erg duidelijk, opeens moesten we hem vaak wakker maken om inderdaad de laatste voeding voor 24:00 uur erin te krijgen... Leek ons niet zo fijn voor hem, 3 voedingen in 6 uur proppen, ongeacht of hij honger had! Na een paar dagen zo te hebben aangemodderd, zijn we over gegaan op 5 x 150 cc, met het idee dat het geen ramp zou zijn als hij een paar dagen 6 x 150 cc zou krijgen als hij zich zou blijven melden. Dat heeft hij nooit gedaan, 5 voedingen ging prima!
Hij sliep wel al door vanaf 3 weken (van 23:00 tot 5:00 uur), en bleef dit netjes doen met 5 voedingen (van 22:00 tot 6:00 uur). Dat zal misschien wel een verschil maken.
Zoals je zegt, het blijft een beetje uitproberen...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

Vandaag even op CB geweest om te wegen en daar ook nog eens navraag gedaan. Aangezien Kyara vandaag al 2x langer dan 3uur tussen de voedingen had zitten (3uur 45min) vond ik het vandaag toch wel de moeite waard om het te proberen. Ze drinkt de 130 cc ook al goed weg, en ze mag bij 5 voedingen tussen de 130 en 150cc, dus het is best het proberen waard denk ik zo. Als dit betekend dat ze niet meer gaat doorslapen dan zijn we natuurlijk weer snel terug naar 6 voedingen... maar haar elke keer wakker maken voor de fles is natuurlijk ook geen optie....

Groetjes,
Nymue

Wakker maken voor de nachtvoeding hebben wij alleen in het hele begin gedaan. Daarna gaven we die voeding gewoon wanneer Marieke wakker werd. En op een gegeven moment werden we om half zeven wakker, en sliep ze nog! Nu slaap ze sinds anderhalve week door, ze is nu 10 weken oud! Ze is ongeveer 5,5 kg, en krijgt 5 keer 200 ml, wat ze overigens niet helemaal opdrinkt, meestal rond de 170.

groetjes,
Sabine

Voor de nacht maken wij haar ook niet wakker, tenminste in de nacht als je dat bedoeld.... De laatste voeding maken wij haar wel voor wakker, want anders zou ze nu al van 20uur tot 7uur (als ze het al red) doorslapen, of komt weer midden in de nacht...

Gisteren geprobeerd om dus terug te gaan naar 5 voedingen. Het probleem met onze meid is dat ze de ene keer wel "zin" heeft in de volledige voeding die ze met 5 "moet" drinken, de andere keer niet, met het gevolg dat ik gisteren dus alsnog een 6de voeding rond 24uur heb moeten geven, deze was dan "maar"   70cc, meer kreeg ze niet op, maar dat was wel net wat ze nog moest binnenkrijgen om het minimale te halen..

Iemand nog tips?

Groetjes!

Terug
Bovenaan