voor degene die interesse had in badbevallingen

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik ben me net toch aan het zoeken geweest zeg, iemand had een stukje geplaatst over badbevalling en ik kan haar niet meer vinden. ze was 2 dagen verder dan mij, dus 12 febrauri uitgerekend en ze woonde geloof ik niet in nederland. meer weet ik niet.
ik had gereageerd en een tip gegeven over een boek ; bevallen in water.
ik zou de auteurs nog opspeuren : hier zijn de gegevens van de auteurs.

lucy-anne de vletter
en marc velthoven

voor anderen die ook geinteresseerd zijn :

in dit boekje staan bevallingsverhalen in het water.
tips, en alle praktische info die je maar nodig kan hebben voor een badbevalling.

Hallo!

Ik denk dat je mij bedoelt. Tenminste, ik kan me geen bericht herinneren over een boek (niet gezien of zwangerschapsdementie...) Maar ik heb wel een tijd geleden gevraagd naar info over badbevallingen en ik ben 12 februari uitgerekend.
Kan bijna niet missen, dacht ik zo!

In ieder geval bedankt voor de tip! Ik ga morgen wel kijken of ik het boek kan vinden.

Ging jij nou ook in bad bevallen, als alle condities goed zijn? Ik heb het bad al in de kamer staan. Grooooot! Ik wil 'm eigenlijk al een keer uitproberen, lijkt me heerlijk! Muziekje aan, kaarsjes, eventueel samen met manlief....

Goed, dromen is geen probleem. Bedankt voor je tip nogmaals en veel succes met je zwangerschap en bevalling. Ik lees het vast wel op het februariforum!

Groetjes, Rosanne (38+1)

Hoi Rosanne,

Ik zou het gewoon doen. Kun je gelijk ervaren hoe het is en dan kun je alvast een beetje 'oefenen' met het het ondersteunen (voor je man). Lekker badderen maar, zou ik zeggen!

Ik zit het nog steeds te overwegen. Ik wil sowieso in bad gaan om te ontspannen (of douchen) tijdens de weeen, maar of ik ook echt in bad wil bevallen... het lijkt me ergens wel een 'vies' idee met bloed en zo... niet dat het er bij op bed bevallen zo lekker 'schoon' aan toe gaat natuurlijk.  Maar ik kan me voorstellen dat het voor mijn man toch nog wel een stuk minder aantrekkelijk is om in mijn 'rotzooi' te gaan zitten. Of ben ik nou te negatief? Ervaringsdekundigen?

Groetjes, Marisa

Ik wil niemand laten schrikken maar watergeboortes zijn in Ierland niet meer toegestaan omdat er een paar weken geleden een kindje bij zo'n bevalling is overleden. Details weet ik helaas niet, maar het was blijkbaar reden genoeg dat de ziekenhuizen en vroedvrouwen het hier niet meer aandurven. Je mag nog wel tijdens de weeen in bad maar moet eruit voor de geboorte.

Scary sh*t! Ik moet zeggen dat  het waarschijnlijk, praktisch gezien, bij ons niet eens zo'n goed idee is hoor. Maar het idee sprak me wel aan. Van dit bericht zal de 'onderwater-bevallings-wereld' wel een enorme klap krijgen...

Groetjes, Marisa  

Hoi Marisa

het leek mij ook wel wat, helaas ben ik twee keer ingeleid en dan mag het al niet meer. Achteraf misschien maar goed ook. Een van de ziekenhuizen hier heeft net vorig jaar een superdeluxe groot bevallingsbad geinstalleerd, ben benieuwd of die de kosten er nog weer uit krijgen...

Hallo!

In Januari 2006 ben ik ook in bad bevallen!
Het was eigenlijk niet eens echt de bedoeling...ik moest naar het ziekenhuis omdat mijn vliezen al langer dan 24 uur gebroken waren, daar aangekomen zette het eindelijk door en kreeg ik flinke weeen, ik wist me er geen raad mee.. toen de verpleegkundige vroeg of ik een badmens was: antwoord JA! (ik kan uren in bad liggen) stelde ze voor om in bad de weeen op te vangen, dit was heerlijk!
Kon echt ontspannen als de wee weer weg ging. Door het warme water ging het ook allemaal heel snel, voor ik het wist had ik volledige ontsluiting, ik wilde inmiddels niet meer uit bad en daar gingen ze in het ziekenhuis mee akkoord, na amper een kwartiertje persen kwam onze gezonde dochter ter wereld!
Stop eruit,  en weg rotzooi!
Volgende keer wil ik weer in bad!
Succes

Hoi Valetijnszwangere,

Ik ga ook voor een badbevalling. Hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat het dus ook gewoon kan. Ik en erg benieuwd naar je ervaring. Zou je dat met ons willen delen als je bevallen bent. Echte ervaringsverhalen over badbevallingen zijn er niet veel.
In ieder geval heel veel succes.

Groetjes,
Marieke
26 weken zwanger van de 1ste

Terug
Bovenaan