voor degene die op mijn eerdere berichtje mk of niet...reageerde oa Anne 28

A

Anoniem

Guest
 liev allemaal,

alvast bedankt dat jullie zo snel reageerde dat is echt fijn!!!

Het bloeden lijkt erger te worden en ook zaten er net dikkere slierten tussen en ik voel het nu ook wel naar beneden lopen ik ben er echt bang voor dat  het toch een mk is .

Ik heb nog wel wat vraagjes aan jullie oa Anne  en ...( Sorry ben ff je naam vergeten en kan het niet terug lezen) jullie schreven dat jullie ook een mk hebben gehad maar hoe ging dit dan verder Anne jij vertelde dat het steeds erger werd het bloeden maar hoe gaat het daarna dan wordt het bloeden minder en zo ja naar hoeveel dagen en hoe ging dat moest je nog dingen doen bij de vk of ha wil je dit laatste stuk aub nog wat meer beschrijven??? ik vind het wel eng allemaal hoor ik zal zeker nog ff op het novemberforum kijken zoals jij voorstelde .... dus bedankt voor jullie steun ook suus en petra en de andere echt heeel lief!!

Ik heb wel wat verhoging denk ik maar heel weinig krampjes heb vannavond zuurkool op en heb daar altijd wat krampen etc van maar ik heb geen erge krampen dat niet maar wel veel meer bloed dan toen straks

Wat kunnen jullie nog meer vertellen over die krampen zijn die er altijd ??? ik hoop dat jullie nog ff willen vertellen hoe de mk afloopt dus stopt het vanzelf wat doet de vk eraan en wat moet ik nog meer weten hoop dat jullie hier nog op reageren voordat ik kan slapen en me wat gerust kunnen stellen dus hopelijk tot zo en nogmaals iedereen bedankt ook die ik niet met naam heb genoemd!!

liefs van een verdrietige Chili xx

maar meisje toch, wat een vraagtekens allemaal.
ik zou willen dat ik  je kon helpen, maar ik  heb hier geen ervaring mee.
misschien vind je verder op dit forum meer info.

alleen veel liefs en dikke knuffels

xxx erika

Beste Chili,

Is het niet verstandig om de night-care of dokterspost te bellen? Als je verhoging en/of krampen hebt zal ik dat zeker aangeven. Ik heb zelf met mijn miskramen niets  gevoeld.  Elke keer klopte het hartje niet meer met de echo en ik heb er een keer wat van gemerkt en dat was dat ik een of andere slijmprop met bloed heb verloren.  
Ik zou echt bellen al is het maar om je ongerustheid, wat ik me heel goed kan voorstellen.    

Heel veel sterkte,

Groetjes Monique.

Lieve Chilli,

Wat lees ik nu  heb niet eens meegekregen dat je zwanger bent.
Ik vind het heel erg voor je dat je nu bloed verliest.
Hoop dat het allemaal toch goed gaat ik kijk morgen nog even op de site,
Heel veel sterkte!!!!!

veel liefs Niempie

Lieve Lieve Chili
sorry dat ik gisteravond niet meer op het forum gezeten heb,ik lees dit nu in de hele   vroege morgen en vind het zo erg voor je dat je nu vast een vreselijke nacht hebt gehad.
Ik neem aan dat je nu meteen de dokter of vk belt.
O meid ik hoop toch zo dat het allemaal nog goed zit.
Ik volg al een tijdje je berichtjes onder het kopje 35 plusmoeders las ik hoe lang je bezig bent en toen later las ik dat je zwanger was.Kijk dat vond ik zo leuk!
En nu reageerde ik gisteren ook weer op je vanwege je bloedverlies.
Toen ik een mk had had ik heveige krampen(kroop over de vloer van ellende) Ik vond het vergelijkbaar met een minibevalling.En bij mij ging dat gepaard met enorme stolsels.Dsu daarom was ik zo blij dat je geen krampen had.
Maar die verhoging is ook weer niet oke,dus je moet nu zekerheid gaan krijgen.

Ik denk aan je en duim voor je.
heel veel sterkte straks.
cindy

Hoi Chili,
meid wat ontzettend jammer. Hopelijk heb je nog kunnen slapen
Ik denk dat je de huisarts al wel hebt gebeld, maar misschien heb je nog een beetje aan mijn ervaring. Ik heb in oktober een mk gehad; vanaf het begin van de zwangerschap had ik elke dag wat oud bloedverlies. Maar rond de 7e week ineens met persen helderrood bloed. Ik ben toen bij de huisarts geweest. Hij kon niet veel doen, zei dat ik moest afwachten; zolang ik geen krampen had en het bloedverlies weinig was (inlegkruisje) de zwangerschap waarschijnlijk gewoon door ging. Maar na anderhalve week iedere dag een beetje helder bloed en oud bloed verloren te hebben, ben ik weer naar de HA gegaan. Hij verwees me toen door naar de gynecoloog. (Ik had nog steeds geen krampen). Bij de gyn maakten ze een inwendige echo en daar waren twee lege vruchtzakjes op te zien. Haar advies was om thuis af te wachten. 2 dagen later verloor ik een flinke hoeveelheid bloed en stolsels.( in 1 keer, daarna  nog nauwelijks iets),de volgende 2 dagen nauwelijks iets gevloeid, maar toen kreeg ik sávond toch behoorlijk pijnlijke menstruatiekrampen (erger dan bij een gewone menstruatie). En toen begon het vloeien flink door te zetten, het stroomde eruit. Na 4 uurtjes stopte het weer. De dag erna begon het weer een paar uur te bloeden en de dag daarna moest ik weer voor een echo; er was te zien dat er nog een klein restje bloed zat, de vruchtjes waren weg; die heb ik trouwens niet kunnen ontdekken in al die stolsels.Daarna had ik nog 1 dag een klein uurtje flink bloedverlies en toen was alles weg. Heb nog een derde echo gehad om dat te checken. Achteraf   denk ik dat een curretage beter was geweest, want het heeft echt flink gestroomd, maar omdat het steeds stopte na een paar uur vond de gyn dat niet nodig toen ik ze belde om te overleggen  na de eerste hevige bloeding. Ik heb geen idee of dit een "normale "mk is geweest . Hopelijk heb je nog iets aan dit verhaal, en anders misschien een ander die dit leest. Maar   bij bloedverlies kun je toch altijd even overleggen met de huisarts, ookal wil die je niet direct naar de gyn doorsturen.
Nou, ik lees wel hoe het met je gaat verder, veel sterkte in elk geval.
Groeten, Greetje

Hoi Chilli,

Sorry, ik lees je berichtje nu pas.
Ik kreeg op maandag avond al een beetje rose bloedverlies, de dag erna werd dit een beetje meer, op woensdag heel hevig en ook krampen erbij. Ik verloor heel veel stolsels en ook slierten (zoals jij ze noemt). Op vrijdag heb ik de gyn. gebeld (ben daar onder behandeling) en gevraagd wat nu?!!! Helaas had ik aan hun antwoord ook niet zo heel veel, zij kunnen ook niets. Op aandringen mocht ik toch even langskomen, ze hebben toen een inwendige echo gemaakt. Eigenlijk heeft 't totaal geen zin om zo vroeg al een echo te maken, 't babytje zie je pas na 5-6 weken, in ieder geval een vruchtzakje dan.
Mijn baarmoeder zag er dus ook 'leeg' uit zoals verwacht. Het bloedverlies heeft bij mij 7-8 dagen geduurt. Gelukkig werden de krampen wel snel minder. Jij bent toch ook al bij de gyn? Bel hun eens!! Misschien mag je wel even langs komen, als je de situatie even uitlegd. Je zit gewoon met een heleboel vragen, ik had een lijstje gemaakt van allemaal onzekerheden en vragen. Zoals; Wanneer mag ik weer proberen zwanger te worden? Wanneer is nu de eerst volgende ovulatie (ik heb net als jij een hele regelmatige cyclus), Zijn ovulatietesten wel betrouwbaar na een miskraam, en wat te doen als dit weer gebeurt (dat overleef ik waarschijnlijk ook niet!!!).
Het is gewoon echt een klote periode waar je door heen gaat. Ik dacht bij alles: eigenlijk zou ik nu blij in verwachting moeten zijn, vooral bij datums heb ik dat, binnenkort konniginnedag, dan denkt ik weer eigenlijk zouden we dan met z'n drietjes moeten zijn. Deze gedachten worden gelukkig minder, ze werden direct tijdens en  vlak na de miskraam alleen maar versterkt door die hormonen.
De eerste dagen zat ik echt 24 uur per dag te internetten, alleen al om meer zekerheid, ik ben er inmiddels ook achter dat niemand je die kan geven, zelfs de gyn. niet.
Als je flink bloedverlies hebt en stolsels verliest kun je er van uit gaan dat de 'miskraam'  spontaan afkomt en dat je geen curettage nodig hebt. Hoever was je precies?
Probeer de gyn eens te bellen.

Kom vandaag nog wel vaker online, als je nog wilt kletsen.
Krijg vanmiddag mijn hsg.

Zal aan je denken,
Liefs Anne

Hoi Chilli,

Jeetje, ik ken je angst en onzekerheden. Je verliest dus nu ook stolsels?
Mocht dit echt een mk worden dan betekent 't voor jou dat het vruchtje nog echt héél klein is omdat je zwangerschap nog zo pril is en  KAN de mk op zich meevallen, lichamelijk gezien dan. Ik had voorafgaand aan de mk 5 dagen bloedverlies, niet heel veel. En op een avond voelde ik alsof ik ongesteld zou worden, dus wat buikkrampen die ook naar m'n benen trokken, dus ik wist toen wel dat het zou gaan gebeuren. Het voelde als een hevige menstruatie, maar ook toen verloor ik niet veel bloed. Ik ben op m'n bed gaan liggen en ben in slaap gevallen en de volgende morgen zag ik dan het vruchtje liggen in de toiletpot. Ik heb de dagen erna ook nog wel wat bloed verloren maar wederom ook niet echt veel en 4 dagen later was dat ook gestopt. Wat dat betreft viel het dus voor mij gelukkig mee. Je hoort verhalen van mensen die in 1x heftig bloeden en enorm pijnlijke krampen kregen. Maar ook hier geldt weer voor ieder mens iets anders. Als je toch nog erg met vragen zit vraag gerust of je doorverwezen kunt worden naar de gyneacoloog. Mocht er dan toch een mk komen dan kan hij ook daarna kijken of alles weg is in de baarmoeder. Nou meid, ik wens je echt héél veel sterkte!! Ik hoop dat je veel steun hebt bij je mannetje. Laat even weten hoe het verder met je gaat.

Liefs C.

Terug
Bovenaan