Voor Diaanmike

A

Anoniem

Guest
Hey Diaan,

Heb even een nieuwe topic aan gemaakt, die andere was al zover gezakt haha!
Nou nog 3 uurtjes en dan is het zover, dan mag ook ik naar de gyn.
Ik heb even rondgelezen op internet en ik vind dat ik ook veel symptonen heb die op PCOS lijken...... lees nu maar niet meer verder, want ik ben zoooooo vreselijk nerveus, heb heel slecht geslapen en heb ook een heel slecht voorgevoel...... hoop dat dat alleen maar is om me in te dekken, maar ja mijn gevoel zegt dat we geen goed nieuws gaan krijgen!
Ik laat je weten hoe het afloopt vandaag hoor!

Liefs, Suus

Hey meis,

nou ik kan nu wel zeggen: gewoon niet aan denken en proberen rustig te blijven, maar je maakt jezelf toch wel druk en denkt er constant aan. ik zei maandag voordat wij moesten ook al tegen mn vriend: ik wil nie meer, heb gewoon een zere buik van de zenuwen. maar zodra we binnen liepen bij de gyn was het voorbij. ga er vanuit dat jij dat ook wel hebt. ik bedoel, je kan je wel druk maken, maar het helpt ook niets toch? (misschien als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt??)

nou dan maar even zenuwachtig/nerveus, is misschien ook wel gewoon gezond hoor, dat gevoel!

wil jullie heel veel sterkte wensen en zal voor je duimen.

mocht het toch pco zijn, dan kan er nog zoveel aan gedaan worden.. en je hoort er ook veel positieve verhalen over. kan niet meer dan afwachten nu, maar we houden moed.

ik hoor het nog wel..

Liefs

Nou meid, ik kan je de hand schudden hoor, ook ik heb PCO syndroom!

Zal even verslag doen hoe het ging.
We kwamen binnen en het was een vrouw, wat een opluchting voor mij zeg!
Nou ze heeft eerst dingen gevraagd over mijn menstruatie, waarom ik al zo jong aan de pil was, of vrijen pijn doet, of menstruatie pijnlijk is, dat soort dingen.
Nou toen kregen we de uitslag van Marco's goedje, die was goed gelukkig, Marco erg opgelucht joh!
Toen mocht ik mee naar de onderzoekskamer en heeft ze eerst met behulp van een eendenbek naar mn baarmoeder gekeken en die leek goed, daarna ging ze met haar vingers voelen, ook goed en daarna een inwendige echo en daar zag ze t inderdaad meteen, PCO.
Nou heb ik een recept meegekregen: Duphaston, 12 tabletten, moet elke dag 1 nemen en dan 2 a 3 dagen na de laatste tablet moet ik als het goed is ongesteld gaan worden en dan moet ik op cyclusdag 14 en op cyclusdag 21 bloed laten prikken om te kijken of er nog iets anders uit dit onderzoek komt, zoals schildklierproblemen of iets dergelijks. Mijn volgende afspraak is dan donderdag 27 maart, als het goed is zijn dan alle bloed uitslagen ook binnen en kunnen we gaan kijken wat dan te doen, maar ze zei al, waarschijnlijk ga je dan aan de Clomid.
Dus wij zitten nu in hetzelfde schuitje he..... heb jij ook die tabletten of andere?

Liefs, Suus

Heej meid,

pff wel even schrikken he als je dat te horen krijgt. ik heb volgens mij ook bijna de hele middag op internet gekeken of ik iets kon vinden over pco. nou, we kunnen elkaar nu dus nog meer op de hoogte houden! raar he.. je verwacht dat er niets aan de hand is en je gewoon zwanger raakt.. en dan dit.. voelt heel raar vind ik.

heb een btje een dubbel gevoel aan de ene kant heel bang dat ik niet ongesteld wordt door de Provera (zo heet mijn pil) en aan de andere kant denk ik: als ik hierdoor wel ongesteld word, kunnen ze waarschijnlijk wel meer..

ik moet die kuur 10 dagen doen, en de 13 dag moet ik dan ongesteld worden ongeveer, en als ik ongesteld word, moet ik de 2e, 3e, of 4e dag van die ongesteldheid bloed prikken. precies hetzelfde, schildklierafwijking en de hoogte van de testosteron enzo.. dus ben heel benieuwd. moet ook proberen een paar kilo af te vallen..

nou meid.. laat het nog even rustig tot je doordringen en praat er lekker met zn 2en over.. ik vond het fijn om met mn ouders en vriendinnen erover te kunnen praten, maar ook met jou, want jij weet nu precies wat het is en hoe het voelt.

dus, je mag altijd tegen me aanpraten he!

nou kop op he, probeer te denken aan de positieve verhalen (ik weet het, vind ik ook erg moeilijk...)

liefs

quote: diaanmike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 15:31:32'));

Heej meid,

pff wel even schrikken he als je dat te horen krijgt. ik heb volgens mij ook bijna de hele middag op internet gekeken of ik iets kon vinden over pco. nou, we kunnen elkaar nu dus nog meer op de hoogte houden! raar he.. je verwacht dat er niets aan de hand is en je gewoon zwanger raakt.. en dan dit.. voelt heel raar vind ik.

heb een btje een dubbel gevoel aan de ene kant heel bang dat ik niet ongesteld wordt door de Provera (zo heet mijn pil) en aan de andere kant denk ik: als ik hierdoor wel ongesteld word, kunnen ze waarschijnlijk wel meer..

ik moet die kuur 10 dagen doen, en de 13 dag moet ik dan ongesteld worden ongeveer, en als ik ongesteld word, moet ik de 2e, 3e, of 4e dag van die ongesteldheid bloed prikken. precies hetzelfde, schildklierafwijking en de hoogte van de testosteron enzo.. dus ben heel benieuwd. moet ook proberen een paar kilo af te vallen..

nou meid.. laat het nog even rustig tot je doordringen en praat er lekker met zn 2en over.. ik vond het fijn om met mn ouders en vriendinnen erover te kunnen praten, maar ook met jou, want jij weet nu precies wat het is en hoe het voelt.

dus, je mag altijd tegen me aanpraten he!

nou kop op he, probeer te denken aan de positieve verhalen (ik weet het, vind ik ook erg moeilijk...)

liefs

Ja was wel even schrikken, maar aan de andere kant ook opluchting dat we nu weten dat we iets mankeren zeg maar en dat er wat aan gedaan word! Maar jij mag al snel bloedprikken zeg! Ik pas op cyclus dag 14 en 21! Moet jij ook 2x of maar 1x? Ik haat bloedprikken, vind ik doodeng, en dan moet ik nog 2 x ook nog!
Ik twijfel nu over of ik het mn moeder ga vertellen, zou ik aan de ene kant wel fijn vinden, maar aan de andere kant had ik mn ouders zo graag willen verrassen als we zwanger zouden raken, omdat ik denk dat ze het nog niet verwachten....

Ik heb inderdaad ook al veel op internet gelezen en ik ben toch best geschrokken hoor van de kansen.....15% per ronde, als je dat hardop zegt, is dat best hard vind ik.... Geloof dat mijn vriend er toch ook best van geschrokken is hoor! Nou ik ga even verder zoeken en vind het 'fijn' dat we nu lotgenoten zijn en elkaar kunnen steunen en informeren!

15% kans per keer? per maand? als je clomid gebruikt?

ben eerlijk gezegd nog niet verder gaan zoeken, heb pco gezocht.. en hier werd ook aangegeven dat 80% van de vrouwen die hormonen krijgen (zoals wij) ongesteld worden en dat 40% van die 80% zwanger raakt. das toch de helft. dat vind ik nog best positief.. maar als jij zegt 15% kans per keer?? pff das wel heeel weinig idd.. dan zou het dus echt een lange "lijdensweg" worden..?

mn vriend probeert mij op te beuren maar merk af en toe wel een btje aan hem dat het hem ook wel heel veel doet hoor.. proberen nu positief te denken, maar goed, je kent het gevoel hoef het niet uit te leggen :)

ik heb het volgende afgesproken met mijn gyn (ook een vrouw!! vond ik ook erg fijn!). ik slik die pillen 10 dagen, dan na 3 dagen word ik ongesteld (als het goed is), en dan dus 2/3/4 vd ongesteldheid moet ik naar het ziekehuis om bloed te prikken. en een week na het bloedprikken moet ik een tel. afspr inplannen met de gyn, zodat zij mij kan vertellen wat er precies uit de bloedtesten is gekomen en wat we op dat moment gaan doen. ik heb dus nog geen vervolgafspraak, ze wil eerst kijken hoe mn lichaam reageert op die provera. maar raar dat jij langer moet slikken en 2x moet prikken.. ik vind het ook echt nix aan! ik kan ook niet in mn eentje gaan hoor, want kan nie naar bloed kijken, dus moet iemand met mij meelopen op de terugweg haha.

trouwens, ik ben zooo moe door die pillen.. en puisten.. pff mn hele gezicht zit onder de bultjes (dit heb ik nooit gehad..) erg vervelend. maar goed, hopen dat het er snel op zit en dat het bij beiden gewoon goed afloopt.. vind het ook erg fijn dat we elkaar kunnen steunen, begrijpen en op de hoogte houden :)

liefs

quote: diaanmike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 16:47:40'));

15% kans per keer? per maand? als je clomid gebruikt?

ben eerlijk gezegd nog niet verder gaan zoeken, heb pco gezocht.. en hier werd ook aangegeven dat 80% van de vrouwen die hormonen krijgen (zoals wij) ongesteld worden en dat 40% van die 80% zwanger raakt. das toch de helft. dat vind ik nog best positief.. maar als jij zegt 15% kans per keer?? pff das wel heeel weinig idd.. dan zou het dus echt een lange "lijdensweg" worden..?

mn vriend probeert mij op te beuren maar merk af en toe wel een btje aan hem dat het hem ook wel heel veel doet hoor.. proberen nu positief te denken, maar goed, je kent het gevoel hoef het niet uit te leggen :)

ik heb het volgende afgesproken met mijn gyn (ook een vrouw!! vond ik ook erg fijn!). ik slik die pillen 10 dagen, dan na 3 dagen word ik ongesteld (als het goed is), en dan dus 2/3/4 vd ongesteldheid moet ik naar het ziekehuis om bloed te prikken. en een week na het bloedprikken moet ik een tel. afspr inplannen met de gyn, zodat zij mij kan vertellen wat er precies uit de bloedtesten is gekomen en wat we op dat moment gaan doen. ik heb dus nog geen vervolgafspraak, ze wil eerst kijken hoe mn lichaam reageert op die provera. maar raar dat jij langer moet slikken en 2x moet prikken.. ik vind het ook echt nix aan! ik kan ook niet in mn eentje gaan hoor, want kan nie naar bloed kijken, dus moet iemand met mij meelopen op de terugweg haha.

trouwens, ik ben zooo moe door die pillen.. en puisten.. pff mn hele gezicht zit onder de bultjes (dit heb ik nooit gehad..) erg vervelend. maar goed, hopen dat het er snel op zit en dat het bij beiden gewoon goed afloopt.. vind het ook erg fijn dat we elkaar kunnen steunen, begrijpen en op de hoogte houden :)

liefs

Ja we moeten maar niet teveel naar die percentages kijken dan he!? Word je toch wel beetje bang van, ik wel in ieder geval.......
Ja wel apart dat ik pas veel later moet prikken en ook 2x.... 1e keer word er heel veel onderzocht joh, ook schildklierfuncties trouwens!

Ja die bijwerken die jij noemt staan bij mij ook in de bijsluiter, hoop niet dat het bij mij ook zo is....
Mijn vriend snapt het allemaal nog niet zo goed, maar was in ieder geval erg opgelucht dat bij hem wel alles goed is, want anders werd het echt heel moeilijk om zwanger te worden! Nou meid ik ga nu even eten halen, we gaan lekker patat eten vandaag, heb geen zin om te koken nu!
Ik spreek je snel weer en we gaan elkaar hier doorheen helpen hoor! Wij komen er ook wel!

he meien, om jullie even een hart onder de riem te steken; mijn vriendin is in twee maanden zwanger gersaakt met clomid, zowiezo is de kans dat je (natuurlijk) zwanger raakt maar 15%, dus het gaat jullie hopelijk ook lukken, succes! Ik ben nu ook zo'n acht rondes bezig, zonder medische dingen,, en het lijkt al bijna onwerkelijk dat het ooit nog zal lukken, maar ja, we houden de moed erin he, Liefs Gwen

Terug
Bovenaan