voor doortje,

A

Anoniem

Guest
Hallo meid,

Ben je de paasdagen goed doorgekomen? We zijn gisteren bij mijn schoonouders geweest. Gelukkig was het gezellig, want dat kan wel eens anders zijn, haha.
Vandaag heb ik alles gepoetst en ik denk dat we straks lekker gaan uiteten of zo...ter afsluiting van pasen.
De rest van de week moeten we weer werken, dus hopelijk is het zo weer weekend.

Heb op verschillende sites uitgerekend wanneer mijn ei deze maand ongeveer zal zijn, en heb op een temp-lijst uitegprint waar ik mijn temp op bij kan houden. Was gisteren al vergeten om te tempen, foei! Lijkt me trouwens erg frustrerend om smorgens te ontdekken dat de temp is gestegen, want dan is de eisprong dus al geweest. Mijn mannetje en ik hebben afgesproken om ook deze maand weer om de dag te klussen, dan moet het goed komen, denk ik. Nou ja, dat hadden we deze maand dus ook gedaan zonder resultaat helaas.

Hoe is het verder met jou, al kriebels in je buik omdat je mag stoppen? wanneer slik je de laaste pil?

Nou, ga er weer vandoor, tot schrijfs!!

liefs kreeftje

Hoi Hoi

Wij zijn de paasdagen ook goed door gekomen. veel weg geweest, was erg gezellig. Verder begint het inderdaad te kriebelen. Ik wil nu eindelijk wel eens beginnen.
Ik heb 31 maart mijn laatste pil. Het is nu zo raar om die nog in te nemen,maar ja het moet nog effe. Eerst werd ik altijd op dinsdag of woensdag ongi, nu afgelopen maand(mijn lichaam kon het wel door hebben) al op maandag, en hevig ook. Zo hevig heb ik het eigenlijk nog niet gehad sinds de pil. Nou ja ik zie wel wanneer ik ongi word. En dan ga ik maar van 28 dagen uit, en zie wel waar het schip strand. Heb me wel voor genomen om vanaf maandag te tempen. Want dit moet vanaf de 1 ongi dag. En als ik smiddags ongi word, heb ik tenminste de temp al van die ochtend.

Mijn moeder weet dat ik ga stoppen met de pil, vond mijn man het niet meer dan redelijk dat we het zijn moeder(vader leeft niet meer) ook vertellen. Nou ben ik mooi klaar mee. Het is toch anders je eigen moeder of je schoonmoeder!!!
Nou ja dus zondag verteld, wat denk je. Tja dat had ik wel gedacht, het gaat tenslotte op mei aan. In mei is het een jaar geleden dat ik mijn operatie heb gehad. Het eerste jaar mocht ik sowieso niet zwanger raken vanwege het herstel van de buikwand. Dus zij nam zo maar aan van nou in mei zullen ze er wel voor gaan. Nou ik best wel boos/teleur gesteld. Ik heb er zelf nogal wat voor moeten doen, ik moest een gezond gewicht hebben, anders had het over twee jaar nog niet gemogen. Ja en ze denken allemaal lekker makkelijk zo'n maagband, ja mooi niet. Ik moet er mijn hele leven voor aanpassen. Zo maar effe uit eten is er niet bij, op het terras iets drinken, tja wat mag ik water koffie thee, tja wat zal ik es nemen. Het is nu niet om me te beklagen dat ik dit zeg. Maar zij deed er over van tja of het de normaalste zaak van de wereld is.
Had ze nou niet gewoon kunnen zeggen, goh wat fijn dat het nu al mag, nee het is en blijft mijn schoonmoeder, echt hartelijk nou ja.

maar ja ik trek het me maar niet aan. Maar op dat moment dacht ik zie je nu wel, we hadden het gewoon niet moeten vertellen.

En verder duurd het wachten heel lang !!!!!!!

Trouwens effe eeen intieme vraag, vrijen jullie met een kussen onder je billen, of in een bepaald standje Ha Ha!!
Ze zeggen dat zo het sperma beter de goede kant op gaat. Nou ik zal je vertellen, wij van de week es uit geprobeerd, lachen, hoezo het is geen spontane sex meer. Mijn man kussen onder mijn kont, handoekje erop en gaan met die banaan hi hi!!
Nou erg plezierig was het niet, je ligt dan in zo'n rare houding, dus weer verschuiven, even proberen, en uiteindelijk belande het kussen naast het bed. Dit klust toch een stuk lekkerder !!!
Na de sex, weer es geprobeerd, bekken kantelen, hij weer lief kussentje eronder, nou daar lag ik dan voor spek en bonen!! Gelachen dat we hebben.
Nou ja nu was het nog voor spek en bonen, straks denk ik dat ik na de sex wel mijn bekken kantel en blijf liggen, maar vrijen met een kussen onder mijn billen???
Of heb jij nog een tip.

Nou het is weer een heel verhaal geworden zie ik, dus toedeloe en tot schrijfs
Liefs Doortje

Hoi doortje,

Voor zover ik begrepen heb is het niet de bedoeling om tijdens het klussen een kussen onder jouw billen te hebben, maar daarna, zodat het er niet meteen uit loopt zal ik maar zeggen. Toch zijn ook daar de meningen over verdeeld want sommigen beweren dat de kans op een blaasontsteking dan groter is.
Ik doe altijd een kussen onder mijn billen na het klussen en blijf dan een kwartiertje zo liggen. Toch "loopt" er nog altijd wat uit maar dat schijnt normaal te zijn.

Wat fijn van jouw schoonmoeder zeg, dat ze zo meeleeft, ahum!! Tja wat schoonmoeders in ieder geval NIET zijn is tactisch, daar heeft die van mij ook last van! Daarom hebben wij het ook bewust niet aan hun verteld. Alleen mijn moeder en mijn beste vriendin weten het. Bij nader inzien had ik het mijn moeder ook beter niet kunnen zeggen, want zij heeft het weer doorgekletst en   mijn oma (die zowat het grootste kletswonder van maastricht is!!!)

Hoe zit dat eignlijk precies met zo'n maagband, kun je dan maar hele kleine beetjes eten en zijn er ook veel dingen die je niet mag? Heb je de maagband eigenlijk nog steeds en zo ja, moet deze operatief verwijdert worden of zo?

wat een boel vragen op de vroege ochtend hè. Moet ervandoor want moet gaan
werken

liefs kreeftje

hoi hoi

Enne lekker gewerkt???
Ben ik effe blij dat dat kussen er niet tijdens onder hoeft hi hi!!!

Wat mijn maagband betreft, die blijft er voor altijd in. Aan de maagband zit een canule, deze zit op mijn buikspier vastgemaakt. Via deze canule kunnen ze met een naald vloeistof in de maagband bijspuiten of eruit halen. Zo kunnen ze de maagband steeds aanpassen. Want als je af gaat vallen, krimt je maag, en dan is het hele effect van die band weg. Dus dan spuiten ze weer wat bij. Nu zit er bij mij zo'n 4 ml in, er kan dacht ik 15 of 20 ml in.Maar waarschijnlijk moet die vloeistof er weer uit als ik zwanger ben. Dit is afhankelijk of ik genoeg kan eten. In mijn kleine maag gaat ongeveer de hoeveelheid van een bekertje joghurt. Dit lijkt vrij weinig, maar in de praktijk betekent het dat ik ongeveer 1 snee met kaas op kan. Heel goed kauwen, anders blijft het steken, en 2 uur na het eten niet drinken, zijn de dingen waar ik het meeste moeite mee heb. ik mag 3 keer per dag eten en tussen door als ik honger heb, bv drinkbouilion of een stuk fruit.Als ik gegeten heb, mag ik dus tijdens en twee uur na het eten niet drinken. Verder moet er altijd minimaal 4 tot 5 uur tussen een maaltijd zitten. Wat een gereken he! Tja lekker effe iets eten is er niet bij, maar het wend. Wat ik niet mag hebben, koolzuur houdende dranken, vloeibare dingen, zoals joghurt, maar ook stampotten, ragou enz. Alles wat smeerbaar is voor op de boterham, en alle gemalen worst soorten mag ik ook niet. Verder erg vezelrijke groenten, zoals asperges, mag ik ook niet. Het is dus nogal wat!! Verder mag ik wel bv sinasappelsap, maar mijn drank mag niet meer dan plusminus 5 caloriën bevatten, dus er blijft over water thee, koffie, joy, clear water. Nou ik foetel wel es af en toe, anders is het niet vol te houden. Ik eet ook gewoon 1 pans gerechten(mag eigenlij niet)en ja ik heb oo een paar chocolade eitjes gehad met pasen. Nou ja als dat niet meer kan!!!

Maar al met al heb ik er geen spijt van, zijn wel momenten geweest hoor, heb een hele periode gehad. Toen bleef alles wat ik at steken en dat doet pijn!!! En soms heb ik dat nu nog wel es, balen, en zeker als je in het openbaar bent. Het enigste wat helpt is rustig blijven, en op mijn rug kloppen, dat het langzaam zakt. Je begrijpt, mijn man kan straks ons kind wel boertjes laten doen, heeft al; volop op mij kunnen oefenen ha ha!!!
Ben wel es benieuwd hoe dat gaat als ik zwanger ben. Ik heb zelf nu geregeld dat ik op het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, mijn dokter in België bel. Ik kan dan daar ook naar een diëtiste. Ik wil tenslotte dat mijn kindje het aan niets ontbreekt. En hier in Nederland, tja sorry hoor het zijn maar trutten. Ik heb me drie weken lang aan dat dieët van die troela gehouden, wat denk je 5 kg aangekomen. Ja daag!!!!

Nou een heel verhaal weer, wie kwam er nu uit Maasticht jij of ik ha ha!!!
Klinkt misschien stom, maar ik ben je zo dankbaar dat we dit alles kunnen delen. Voel me hier erg prettig bij.
Dus fijn dat je er bent voor me
Deze is voor jou  en een dikke  liefs Doortje

effe iets schrijven, anders verdwijnen we naar de vorige bladzijde

Doei

Hoi doortje,

Ben blij dat mijn werkdag erop zit. Ik had "maar" 12 kinderen maar jezus wat waren ze lastig, ik kon ze echt achter het behang plakken!! Morgen kan ik gelukkig weer bij de kleintjes tot 4 jaar dat vind ik veel leuker!

Ik moet effe zeggen dat ik het SUPER KNAP van jou vind hoe je dat doet met die maagband! Dat vraagt toch echt een hoge mate van discipline!! Het lijkt me absoluut lastig om altijd na te moeten denken bij wat je eet, en nooit eens effe lekker kan sjransen!
Je zou eigenlijk net denken dat je juist vloeibaar zou moeten eten maar dat is dus niet zo. Moet je dan echt zo lang kauwen op een hapje? Ik weet dat dit inderdaad eigenlijk het beste is, ook voor mij bijvoorbeeld, maar als ik echt honger heb, dan denk ik daar meestal niet aan.

In het verleden ben ik ook altijd met eten bezig geweest, of beter gezegd met niet eten, Ik had namelijk anorexia.....
Sinds een hele tijd gaat het echt beter! Ik eet gewoon en zit niet constant meer calorien te tellen want daar werd ik echt helemaal gek van! Af en toe slaat me de angst nog wel eens om het hart, als ik bijvoorbeeld zie dat ik opeens bijgekomen ben, maar ik kan gelukkig echt zeggen dat ik het onder controle heb!!

Zo zie je maar "ieder huisje heeft zijn kruisje" en ook ik ben ontzettend blij dat we zo goed kunne kletsen, dank je wel!!

Nou ik ga eens eten en daarna lekker op de bank hangen. Morgen middag ben ik rvij dus dan kom ik weer eens spieken!!

liefs kreeftje

Terug
Bovenaan