voor doortje

A

Anoniem

Guest
Hoi doortje,

Hoe is het ermee? Als ik me niet vergis moet jij morgen ongi worden hè? ben eens benieuwd hoe het met jouw cycluc zal verlopen. Bij mij is het nog steeds wisselend, van 42 naar 35 naar 32 dagen. Tja de laatste 2 zit niet zo heel veel   verschil tussen, dus min of meer regelmatig.

Hoe bevalt het pil-loze bestaan? Ik heb sterk het gevoel dat ik me stukken beter voel sinds ik de pil niet meer gebruik. Heb geen last meer van stemmingswisselingen en voel me gewoon geod in mij vel (behalve als ik ongi word natuurlijk)
Ik heb dus ook besloten om niet meer aan de pil te gaan. Hoe we dat straks gaan doen als er eenmaal een kliene zou zijn, weet ik niet. Maar ik wil echt niet meer aan die rotzooi.
Als je de bijsluiter leest schrik je je rot van wat je allemaal kan krijgen.

Nou, tot schrijfs en veel succes morgen met de ongi

liefs kreeftje

hoi Kreeftje

Ik hoop morgen ongi te worden. Normaal op dinsdag of woensdag pas. Maar afgelopen maand ook op maandag. Ben benieuwd. En ja pil vrij ben ik pas vanaf a.s vrijdag. Zit nu in mijn stop week, dus echt iets merken kan niet . Maar ik ben wel benieuwd hoe het gaat na de ongi hoe lang mijn cyclus zal zijn. Ik slik namenlijk nu pas 3 jaar en 4 maanden de pil. Dus ik hoop dat die troep ook snel uit mijn lijf is. En wat ik na een zwangerschap ga doen, weet ik nog niet, zien we dan wel. We weten niet of het bij 1 kindje zal blijven. Tegenwoordig komt er nogal wat bij kijken, financieël, maar ook de economi. Nou ja voor het zelfde geld krijgen we een tweeling. Zit bij mijn moeders kant in de fam. Haar zus een twee eiïge, haar broer een een eiïge, en haar twee andere broers hebben geen partner. Alleen bij haar is het dus overgeslagen, dus wie weet ??? Mijn oma heeft ook geen tweelingen, maar haar zussen en broers wel. 1 zus heeft zelfs 4 x een tweeling gekregen.Dus bent benieuwd!!!! Als dat gebeurd, ben ik er meteen klaar mee Ha HA!!

Groetjes en geniet van het lekkere weer   Doortje

Hoi Doortje,

Wat toevallig dat jij een tweeling kan krijgen! Ik namelijk ook! mijn vader is van een een eiige tweeling, mijn moeder heeft het overgeslagen, dus....
Eigenlijk hoop ik het eerlijk gezegd niet, want het lijkt me heel erg druk hoor! Heb een paar keer in   mijn werk tweelingen meegemaakt en vooral als ze baby zijn heb je er je handen vol aan.

Je hebt niet lang de pil geslikt las ik. Ik heb hem 12 jaar geslikt....
Nou, ik ga maar eens werken, tot schrijfs

liefs kreeftje

Hoi Kreeftje

Enne lekker gewerkt, of heb je er een paar achter het behang geplakt !!!
Hier nog niets van ongi te merken, behalve dat ik constant het gevoel heb dat ik het ben/word.
Wat een gedoe, normaal werd ik het, en daar kwam ik dan achter als je naar de wc ging. Nu al 5 keer extra gaan kijken. Word gek van me zelf

Zal je zien, word ik het pas morgen of overmorgen. Nou ja zal geduld moeten hebben. Ik wil gewoon met ronde 1 beginnen. En weet je ja misschien stom dat ik het uitgerekend heb, maar als ik morgen ongi word, en ik zou de 1 keer zwanger raken ben ik uitgerekend op mijn eigen verjaardag. Als het dan te vroeg komt, zit ik dicht bij mijn vader zijn verjaardag en oud op nieuw, te laat is geen probleem. Maar eigenlijk wil ik die eerste ronde niet zwanger worden. Klink misschien stom, weet ook niet waarom. Krijg toch wel de kriebels, is toch wel eng. Erg lang naar toe geleefd, en nu komt het wel erg dichtbij. Mijn man had dat van de week ook. Sávonds in bed, begint hij ineens te huilen. Hij is bang dat hij geen goede vader zal zijn (ik weet zeker van wel) Hij heeft zijn bijna hele jeugd in internaten en tehuizen doorgebracht, dus echt weten hoe een gezins leven is doet hij niet. Ik zeg dat hij juist daarom weet hoe belangrijk aandacht en liefde is. En alles wat hij niet heeft gehad in zijn jeugd hij nu wel aan zijn kind kan geven.Maar ik begrijp wel dat hij hier over denkt.

Op zo'n momenten kan ik mijn schoonmoeder villen
Zij heeft altijd alleen aan haar eigen gedacht, zij leerde een nieuwe man kennen, moest hij weer naar internaat. enz.
Alleen al daarom kan ik niet goed met haar overweg, want het woordje moeder verdiend ze in mijn ogen gewoon niet.

Sorry heel verhaal, moest het effe kwijt. We hebben wel besloten om er voor te gaan, want iedereen zal zijn onzekerheden hebben, en niemand wordt geboren als perfecte vader en moeder. Wat we niet weten, kunnen we leren.

Nou alweer bedankt dat ik effe mijn ei kwijt kon. Nu ga ik lekker sporten bij de fysio.

Ik wacht met de lijst(NOD) tot vanavond, kan ik er misschien toch op!!!

Groetjes Doortje

Hoi Doortje,

Sorry dat ik meelees ik jullie verhaal, maar ja, dat krijg je op een forum he?!
Ik zag dat je liever niet in de eerste ronde zwanger wilt worden, omdat het toch wel wat eng is misschien.
Bij de eerste was ik in de eerste ronde zwanger en ja: het is een schok, maar wel een hele leuke . Ik was echt een paar dagen van de wereld, want ik had er echt helemaal niet opgerekend en liep de hele tijd met een grijns op m'n kop me af te vragen of het wel echt was....

En je vriend die bang is geen goede vader zal zijn?! Hij heeft straks nog heel wat maandjes om aan het idee te wennen en het feit dat hij er vantevoren al mee bezig is zorgt er volgens mij alleen maar voor dat hij straks extra goed z'n best zal doen en ook prima vader zal zijn!

Ga toch duimen dat het snel raak zal zijn hoor .

Groetjes,
Marije

Hoi doortje,

Tjee, wat een verhaal zeg van jouw vriend en erg jammer dat hij denkt dat hij geen goede vader zal zijn. Dat pakt een hoop vreugde weg natuurlijk. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat iedereen een goede ouder kan zijn, zo lang je het maar wilt en goed met elkaar kunt communiceren. Voor kinderen is het heel belangrijk om structuur in hun leven te hebben zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Als zijn ze nog zo klein.

Omdat ik al jaren met kinderen werk heb ik zo mijn idee over hoe ik het wel en niet wil doen. Of dat in de praktijk ok zo zal gaan weet ik natuurlijk niet, maar toch! Ook ik ben wel eens benieuwd wat ik voor ouder zal zijn. Ik word op het werk door sommige collegas als "streng" betiteld dus dat kan nog wat worden, haha.

Heb vandaag onverwachts vrij gehad, dat was heelrijk. Ben lekker met mijn schoonzusje gaan shoppen. Weer teveel geld uitgegeven natuurlijk, maar ach, jezelf af en toe eens verwennen mag best natuurlijk!!

Wij hadden de eerste ronde ook zoiets van: het hoeft nu niet meteen, en hadden ook maar één keer geklust. Maar toch was het spannen d toen ik opeens 2 weken overtijd was. Uiteindelijk bleek dat ik toen gewoon een cyclus had van 42 dagen. Naarmate je langer bezig bent word het volgens mij steeds spannender!

Vanmorgen lag het geboorte kaartje in de bus van mensen bij ons in de straat. Op zo'n moment heb ik echt zoiets van IK WIL OOK!!

maar goed, we klussen vrolijk verder en wachten "rustig" af!
Nou, dat was het weer voor vandaag, tot de volgende keer.

Liefs kreeftje

Terug
Bovenaan