Voor Doortje

A

Anoniem

Guest
Hoi Doortje!

Wat een geweldig nieuws! Super zeg! Gefeliciteerd!

Zoals je wel merkt aan mijn trage reactie kom ik de laatste maand veel te weinig op het forum. Ik  heb het  erg druk, maar daarnaast  heb ik  ook bewust even wat meer afstand van het forum genomen, omdat ik iets te veel bezig was met weer zwanger worden. Zoals ik me nu voel verwacht ik dat ik volgende week weer ongi ga worden. Haal mij maar even van de nod-lijst als je wil, ik zal wel blijven lezen maar ik  wil er wel weer  bij als ik weer wat meer tijd heb om te lezen en te reageren.

Tja en als je dan zo weinig leest, dan loop je meteen 1385 berichtjes achter. Had ik toch bijna gemist  dat jij zwanger bent! Helemaal leuk voor je!

Wat betreft je tip: ik vind 8 x per maand klussen bepaald niet weinig! Misschien is dat  mijn leeftijd of dat mijn vriend en ik al heel lang bij elkaar zijn, maar ik denk dat als ik tegen hem zeg dat we komende maand minstens 8 keer moeten, we elkaar vervolgens heel vermoeid aan kijken hihi!  Als ik hier op het forum lees dat sommigen elke dag klussen, dan is mijn zin om te klussen echt acuut verdwenen, maarja ieder zijn manier he. Toen ik zwanger was kon er wat mij betreft trouwens niet genoeg geklust worden. Biologisch onzinnig want het kindje was al verwekt maar wel heeeeel aangenaam! Maf hè hoe moeder natuur werkt!
Hoe gaat het met jou? Voel je je lekker zwanger of vooral misselijk zwanger ? Geniet er lekker van meid!

Liefs, Em

Hoi Em

Leuk dat je reageert!!!
En wat betreft dat klussen doelde ik inderdaad op het gemiddelde hier op het forum Ha HA!!! en daar zaten wij toch echt onder. Wij hadden ook zoiets van ja het moet wel leuk blijven. En zo zie je maar, we hebben geboft. Trouwens ik wil je geen valse hoop geven, maar ik voel nu al zeker 8/9 dagen dat ik ongi ga worden. Ik kijk ook nog iedere keer als ik naar toilet ga of ik het nog niet ben. Het schijnt dat dat gevoel ook bij de zwangerschapsklachten kan horen.
He ik hoop voor je dat het snel gaat lukken.

Heel veel liefs Doortje en ik blijf voor iedereen duimen

Hoi Doortje,

Ik weet inderdaad nog van vorige keer dat ik ook continu dacht dat ik ongesteld ging worden, maar toen had ik een hele onregelmatige cyclus (alles tussen de  4 en 8 weken was normaal). Het heeft bijna 2 maanden geduurd (toen kwamen de misselijkheid en  de hypergevoelige borsten pas) voordat ik door had dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Toen waren we nog niet echt bezig om te proberen zwanger te worden, dus was het echt een verrassing.

Ik heb nu een redelijk regelmatige cyclus van 4 weken, wat als voordeel heeft dat je niet wekenlang met tampons rondsjouwd 'voor het geval dat', maar heeft als nadeel dat je elke maand weet wanneer het komt en rond die tijd nerveus begint te worden. Ook vorige maand heb ik me laten foppen door mijn lijf omdat ik een paar dagen misselijk was, maar helaas kwam de ongi toch gewoon. Dus ik geloof er nu ook niet zo in dat de pré-ongi-verschijnselen deze keer iets anders betekenen.

Ik denk dat ik zoals iedereen op het forum heen en weer wordt geslingerd tussen heel graag zwanger willen worden en de teleurstelling als blijkt dat het niet gelukt is aan de ene kant, en aan de andere kant ook gewoon doorgaan met de rest van je leven omdat je weet dat het best een tijdje kan duren en je in de tussentijd ook vooral moet genieten van je leven. Een sterfgeval van een jong iemand in mijn omgeving heeft me er aan herinnert dat je vooral ook dat laatste niet moet vergeten. Vandaar dat ik dus even wat meer afstand neem en vooral ook even meer aandacht aan andere zaken besteed. Het zwanger worden ga ik wat meer op het nivo 'gebeurt als het gebeurt' proberen te houden voor zover me dat lukt natuurlijk! Maar als het pré-ongi-gevoel van nu iets anders blijkt te zijn, laat ik het zeker weten! Mmm, ik dacht even kort te reageren, maar dat werd wat langer dan gedacht, moest toch even wat kwijt geloof ik!

Jij mag morgen gaan genieten van je eerste aanstaande-moeder-dag. En volgend jaar rond deze tijd hoop ik net als jij een eerste echte moederdag te mogen vieren! En ik kom zeker af en toe even kijken op het januari-forum hoe het met je gaat.  Ik wens je een hele  mooie zwangerschap toe  met een  gezond en lief resultaat!  

Veel liefs, Em

Terug
Bovenaan