Oh, ik ben dus niet de enige met forumproblemen. Zo frustrerend als je een heel verhaal heb geschreven en het is dan weg! Soms vergeet ik het even te kopieren van te voren en dan kun je weer opnieuw beginnen.
Lekker hoor dat Luna ook over haar melkallergie heen is gegroeid. Er zijn ergere dingen dan een melkallergie (ik heb zelf een lactose intolerantie) maar het is toch, zeker met kleine kinderen, erg lastig als je zo ontzettend op moeten letten. Bij ons in de familie hebben meerdere kindjes als baby melkallergie gehad, het zoontje van mijn zus (die 8 weken jonger is dan Indy) had het ook. Gelukkig groeien de meesten eroverheen. Rot hoor als je niet weet wat het is, zeker als je kindje dan opgenomen moet worden. Zowieso verschrikkelijk als ze in het ziekenhuis liggen, Indy heeft in januari (ze was toen precies 8 maanden) in het ziekenhuis gelegen. Achteraf bleek ze een salmonella bacterie te hebben, Joost mag weten hoe ze er aan kwam.
Ik wil deze keer wel weer proberen bv te geven. Bij Kay lukte het niet omdat hij een verkeerde zuigtechniek had en ik het er met kolven ook niet uitkreeg. En bij Indy leek het heel goed te gaan totdat ze onwijs afviel en slap werd, toen bleek ik er met de kolf ook niet meer dan 15 cc uit te krijgen (na een half uur). In het begin riep ik heel stellig dat ik geen bv meer zou proberen maar ik ga het toch gewoon weer proberen, lukt het niet dan is dat jammer maar een fles is een prima alternatief.
Wat ga jij voor voeding geven als je flesvoeding gaat geven? Ik ben daar nog niet uit. Bij Kay zijn we preventief Hypo Allergeen gaan geven omdat ik allergisch ben, desondanks kreeg hij met 5 maanden astma (even afkloppen, momenteel is hij pufvrij en ik hoop dat hij zo ook de winter door zal komen) en eczeem. Bij Indy gaven we gewone Nutrilon en die had dus wel koemelkallergie. Ik neig eigenlijk naar gewone voeding, als dit kindje koemelkallergie heeft moet je toch in overleg met CB aan de pepti en dan krijg je het tenminste vergoed. Dat krijg je niet als je het op eigen houtje doet of als je Hypo Allergeen gebruikt.
Kaylin zit dus ook echt een beetje in een overgangsfase wat middagdutjes betreft? Ik probeer het er bij Kay nog wel even in te houden tot eind van het jaar. Dan moet ik weer gaan werken en wil ik het bij hem gaan afbouwen omdat hij een paar maanden later naar school gaat. Kay gaat dus echt niet slapen naast mij. Hij blijft eerst een half uur liggen zonder iets te zeggen maar ligt dan te draaien en daarna komt hij tegen me aanliggen, gaat me aaien, zegt ik hou van jou naar de maan en terug etc. Hartstikke lief maar als je moe bent wil je het liefst slapen. Gelukkig komt het nu meestal wel redelijk goed uit. Woensdag is hij moe van de dinsdag op het KDV dus dan slaapt hij wel. Zaterdag is hij moe van donderdag en vrijdag KDV dus dan slaapt hij ook. En zondag is papa thuis om hem op te vangen als hij niet slaapt (bijna nooit dus op zondag, hij ligt overigens wel een tijdje in bed). En op maandag slaapt hij meestal ook wel even omdat hij zondag niet geslapen heeft.
Felle krengetjes he, die meisjes! Pffff, wel een verschil met jongens hoor. Krijsen als ze hun zin niet krijgen.
Jeetje zeg, een bevalling in 46 minuten is wel heel heftig. Bij mij gaat vooral het einde heel snel. Bij Indy hebben ze om 21.00 uur mijn vliezen gebroken. Ik had toen 3 cm. En om 21.25 ging ik onder de douche met 4 cm en om 21.35 kwam ik er met 8 cm en persdrang onder vandaan. Om 21.55 uur mocht ik persen en een minuut later was ze er.
Bij Kay was de vk ook maar net op tijd. Ze was om 06.00 uur weggegaan, ik had toen 2 cm. En om 08.40 uur kreeg ik persdrang en braken mijn vliezen (alleen Kay zat zo diep dat zijn hoofd als stop werkte). Ik zat op de wc en voelde hem er zo langzaam uitkomen. De vk stond gelukkig voor de deur en stapte om 08.50 uur binnen en om 09.00 uur was hij er al, 6 minunten persen.
Ik reken deze keer dus ook weer op een turbo bevalling. We zien het wel. Ik ben wel heel benieuwd. Stiekem hoop ik dat het komt voordat ze gaan strippen, toch wel leuker als je verrast wordt.
Nou, dit is ook weer een heel verhaal geworden. Ga nu even lekker op bed liggen want ik voel me echt niet zo lekker. Duizelig enzo, misschien morgen voor de zekerheid toch nog een keer mijn bloeddruk laten opmeten.
Liefs,
Sylvie