voor...........elles Z

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi elles,

je reageerde op mijn oproep.. en toen las ik iets vreemds.. je kan niet kloven op je werk????????????? kijk als je er geen zin meer in hebt snap ik goed hoor haha soms denk ik ook wel ik stop er nu mee! ze kan de pip krijgen.. dan juist weer niet...
maar ff terug te komen op niet kunnen kolven... het is namelijk bij de wet geregeld dat je MOET kunnen kolven en wel 1/4de van de werktijd.. in een afgesloten ruimte!
dus nu mijn vraag.. wat doe je haha
bij mij is het ook lastig ben stewardess.. die afgesloten ruimte is ook een probleem voor mij..dus ik ben benieuwd hoe lang ik het dit keer volhou.. vorige keer 3 vluchten.. haha toen was het echt bijna opgedroogd.. wel handig hoefde niet af te bouwen..

ben benieuwd naar jou verhaal

liefs Annemieke

mama van willem 13/10/2006
hannah 20/08/2008

Hoi Annemiek,

Ik snap dat je je afvraagd waarom ik dat niet kan.
Zoals jezelf al zegt het is wettelijk geregeld, maar voor mijn werk is het echt niet handig.
Ik werk als beveiligingmedewerkster op een asielzoekercentrum, dat houdt in dat ik ten allen tijde moet kunnen reageren wanneer zich er een calamiteit voordoet, dan moet je denken aan brandmeldingen (gelukkig vaak los alarm) EHBO, ook zelfmoordpogingen horen daarbij en zoals je misschien begrijpt, is het dan niet echt haalbaar door te zeggen dat ik even niet kan reageren omdat ik aan het afkolven ben. Dan zou ik mijn werkgever kunnen vragen om een andere werkplek, die zou hij dan ook nog moeten geven, maar dat zou voor mij inhouden dat ik op kantoor onder andere zou worden ingezet, daar heb ik gewerkt en daar wil ik absoluut niet meer werken.
Ook heeft het voordeel van het werk wat ik nu doe, dat ik overdag thuis ben en doordeweeks maar 1 of 2 keer s'avonds hoeft te gaan werken, als mijn man dus thuis is en dus geen of nauwelijks oppas nodig. De rest werk ik wat meer weekenden en ik ga minder werken dan ik voorheen deed.
Je ziet het heeft voor mij meer voordelen om te stoppen met bv en afkolven, zodat ik meer thuis ben en dus veel meer zelf voor mijn dochter kan zorgen, dan dat ik doorga met bv, minder thuis ben, meer oppas nodig heb enz. En ik werk dus onregelmatig, dag/ avond en nachtdiensten, dus ook is het niet haalbaar om op een vaste tijd nog wel bv te geven, want ik heb geen vaste tijd.

Overigens vind ik het absoluut jammer dat ik ben gestopt, maar ze vind het flesje heerlijk, dus dat maakt het goed. Het is vooral jammer omdat de bv super ging, totaal geen problemen ook niet wanneer ze het afgekolft uit een flesje kreeg.

Je vraag beantwoord?

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan