Voor Elles

A

Anoniem

Guest
Hoi Elles,

Wat is dat toch altijd weer erg he, die wachtweken. Hier is het dit keer prima gegaan!
Geen ruzie, en elkaar gewoon een paar keer besprongen omdat we er zin in hadden.
Maar of het dit keer raak is? We weten het over een dag of 10-12. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het me deze maand even niks kan schelen. Heb even een dip wat zwanger worden betreft. 1,5 week terug is mijn buurvrouwtje bevallen. Zij was 7 weken eerder uitgeteld. Heb er op het moment dus een beetje moeilijk mee. Mijn uitgerekende datum was half november geweest.... Maar goed, het leven gaat verder. Ik heb een pracht buurmeisje erbij.

Hoe is het deze maand bij jullie? Is de mmm al opgestart? Of hebben jullie inmiddels al uitslagen? (of heb ik weer eens wat gemist?) Ik ben er de laatste tijd niet helemaal bij. Dat merk je wel aan het feit dat je leeftijd nog niet verandert is. Zal het de volgende keer op de lijst veranderen.

Ga vanavond heerlijk op de bank hangen, en vroeg naar bed. Heb ik geloof ik even nodig.
Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Ik zag toevallig ook je berichtje op het novemberforum, ik weet (nog) niet hoe het is om zwanger te zijn en zeker niet hoe het is om een miskraam te krijgen, dus ik kan moeilijk tegen je zeggen dat ik weet hoe moeilijk het is. Het lijkt mij heel erg om mee te maken, eerst de blijdschap van het zwanger zijn, dan het verdriet van de miskraam.

Dan komt de maand eraan dat je anders uitgerekend zou zijn, dat je dan even niet bezig wil en kan zijn met opnieuw zwanger worden, klinkt mij niet gek in de oren.
Ik wil je sterkte wensen daarmee en misschien omdat je er niet bezig wil zijn, dat het nu juist weer lukt. Ik hoop het voor je en dat het dan een zwangerschap mag zijn die niet eindigt in een miskraam, maar met een nieuw klein mensje in je armen.

Wat mijn man en mij betreft, volgende week donderdag krijgen we de uitslagen van 2 bloedonderzoeken van mij en van mijn man zijn "zwemmertjes" . Dus nog even afwachten, hopelijk is alles goed en anders hebben ze hopelijk voor onze goede oplossing om het de natuur een handje te helpen.

Ik zie het wel met mijn leeftijd, je hebt volgens mij best veel werk aan de NOD-lijst, dus het was ook eigenlijk een beetje grappig bedoeld.

We gaan weer lekker afwachten en we zien wel wat het voor ons gaat brengen over een kleine twee weken, jij bent nu ietsje eerder dan ik, maar goed we lopen nog steeds redelijk gelijk op, dus wie weet, wat deze ronde nu weer zal brengen.

Hou je haaks meid, groetjes Alice

Hoi Elles,

Ben heel benieuwd naar de uitslagen. Ik hoop dat er niks ernstigs gevonden word. En dat als er wat hulp nodig mocht zijn, dat het dan niet al te zwaar is. Ik zie het nu bij 2 vriendenstellen. Maar dat valt niet mee. 1 stel gaat nu verder voor IVF, het andere stel zit pas weer in de molen. Daar begint het circus (voor een tweede) ergens deze maand weer.

Lullig gezegd: Ik ben blij dat je niet weet wat het is om een mk gehad te hebben. Ik gun iedereen een fijne, normale zwangerschap zonder al teveel problemen.
Wel vind ik het heel jammer dat je nog niet weet hoe het is om zwanger te zijn. OK, het is echt niet allemaal rozegeur en maneschijn. Maar de beloning is zo leuk! En ook dat gun ik iedereen.

Dus sorry als ik een beetje zielig en depri klonk. Het lijkt wel of ik er niet uit kan komen. Dat frustreerd mij het meest. Ik dacht dat ik het goed verwerkt had, valt dat even tegen!

Maar gelukkig ook vrolijke dingen! We hebben een vouwwagen gekocht. Het is een ouwetje, en we moeten er het 1 en ander aan opknappen. Maar dat geeft niet. Het lijkt me heerlijk om volgend jaar te gaan kamperen. Van het weekend gaan we hem hier opzetten om hem schoon te maken. De vorige eigenaars habben hem dit jaar ingepakt zonder hem schoon te maken. En als we dat niet vlot doen, hebben we volgend jaar een lekke tent. We zijn van de week ook al wezen kijken bij een camping/kampeergroothandel. We hebben natuurlijk nog heel wat spulletjes nodig. Maar we zijn heel benieuwd hoe dat is met een vouwwagen kamperen. (ik weet het wel, deed ik als kind met mijn ouders. Manlief niet)
Heb heel internet al afgesurft voor leuke campings. Afhankelijk van de situatie hebben we er al een paar op het oog. Zwanger = dichtbij, niet zwanger (of pril)  = Oostenrijk! Ben benieuwd!

Fijn weekend!
Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Kan soms tegenvallen als je denkt iets verwerkt te hebben en dan merkt dat het niet zo is, vaak komt het dan nog heftiger.
Ik heb dat ooit meegemaakt toen ik voor mijn werk naar BHV cursus was gegaan, waar ook EHBO in verwerkt is. Toen kwamen we bij het oefenen van beademen en hartmassage. Naar mate ik zag dat mijn collega's dat aan het oefenen waren op die stomme pop, kreeg ik het steeds benauwder. Ondanks dat ik op dat moment alweer een nieuwe vriend had, volgens mij was ik nog niet getrouwd toen, kwam bij mij de herinnering boven van mijn vorige vriend die overleed waar ik bij was en die ik zal had beademt en hartmassage had gegeven en het dus niet had gered.
Mijn reactie toen iemand aan mij vroeg "gaat het" en vanaf dat moment het dus niet meer ging en ik echt begon te janken, niet een beetje, ik schaamde mij kapot.

En ik dacht echt ook dat ik alles verwerkt had, plaatsje had gegeven en had nooit gedacht dat ik daar moeite mee zou hebben, dat viel dus even vies tegen.

Hopelijk zakt jou gevoel weer een beetje, misschien als je november voorbij bent, je uitgerekende datum voorbij bent, dat het dan weer wat zakt, want zoiets gaat denk ik nooit helemaal weg.

En wat betreft de uitslagen, ja dat wordt wel spannend, ik heb geen flauw idee of er iets mis is, maar aan de andere kant we zitten nu in ronde 18, dus echt vlot gaat het niet en of er een reden voor is, we zullen het binnenkort misschien weten.
Hopelijk ga ik toch echt een keer voelen en beleven hoe het is om zwanger te zijn en een kindje van onszelf te hebben.

En wij zijn ook kampeerders, ik ben er ook mee opgegroeid net als jij en mijn man heb ik sinds dit jaar ook overgehaald. Ik vind het heerlijke manier van vakantie hebben, wij hebben een bungalowtent voor 6 personen, lekker groot dus.
En als het goed is hebben jullie een hele grote campingartikelen zaak in de buurt, in Winterswijk Obelink, zijn wij ook een keer geweest, lekker shoppen daar.
Wij gaan, net als dit jaar, volgend jaar weer naar Spanje, Salou.
Hele mooie camping, in juni, is dan niet zo verschrikkelijk duur en vlak bij de middelandse zee.

Nou het is weer veel meer geworden dan ik verwacht had, ik ben ook echt een kletsmajoor, dus dat is niet vreemd.

Kijk naar het positieve en geniet ervan en je mag ook gewoon verdriet hebben hoor.

Liefs Alice

Hoi Elles,

Jij hebt ook een heftige ervaring achter de rug! Het is niet niks om je vriend voor je ogen te zien overlijden. Fijn dat je weer geluk gevonden hebt! Ik hoop dat dit geluk gauw met een kindje bekroond mag worden. Ik blijf voor jullie duimen.

Wij zijn van de week ook bij Obelink geweest. Wist je dat ze ook op internet staan? Ze hebben er allemaal leuke hebbedingetjes. Maar voorlopig eerst maar eens het meest noodzakelijke. (we hebben nog niks!)  We hebben vandaag de vouwwagen uitgeklapt om hem eens goed schoon te maken. Wat waren de vorige eigenaren een vetkleppen! (En een huis! Onbehouwen groot en luxe. Had deze bende dus niet verwacht)  Ze hebben de tent niet eens schoon gemaakt! We gaan hem nu dus helemaal opzetten en schoonmaken. Gelukkig word er morgen goed weer verwacht. De vouwwagen is 18 jaar oud, dus we moeten ook wat kleine dingetje eraan veranderen en repareren. Een aantal dingen zijn volgens mij zo oud als de vouwwagen. (kooktoestel, kussens) Het kooktoestel ligt al op de vuilnisbelt. Allemaal roest en een wankel ding. (en goor! Yek!) De kussens hebben een nieuwe overtrek nodig. Maar dat is zo te maken. Gelukkig zijn de ondertentjes van goede kwaliteit. De tentstokken zijn wat roestig, dus ben benieuwd wat we nog tegen gaan komen.

HMMMM, lekker naar de zon!   Heb ik ook wel zin in. Wij hebben dit jaar niet echt vakantie gehad. Zoonlief kreeg zijn eerste grote epileptische aanval op Schiphol. I.p.v op Tenerife zaten wij dus in het ziekenhuis. Maar liever hier dat soort dingen, dan in een vreemd land. Daarna nog wel een weekje naar een bungalowpark. Op aanraden van de kinderarts. Maar dat vonden wij niet echt vakantie. Volgend jaar dus weer. Maar we hebben nu al voorpret! Leuk dat uitzoeken van een camping. Eerst al waar ga je heen, en dan bedenken naar wat voor camping. Wat MOET er zijn, wat is minder belangrijk. Ik vind een meer of zwembad erg belangrijk. Wasmachine is handig, en genoeg sanitaire voorzieningen. Ook een speeltuintje voor Thom (onze zoon) is wel leuk. Dus je komt dan al gauw uit op een wat grotere camping. Helaas zijn die ook iets prijziger. Maar omdat  Thom nog niet leerplichtig  is kunnen we nog in het voorseizoen. Als je een tent of caravan zou huren ben je minstens net zoveel kwijt. En in het hoogseizoen betaal je je scheel voor een gehuurde caravan/ tent. (meer dan 100 euro per dag) Dus een eigen kampeermiddel is dan gewoon goedkoper. Stalling hoeven we niet. Er zitten kantelbeugels bij. Daardoor kan hij mooi op zijn kant de garage in, of onder de carpoort.

Maar hoezo ben jij een kletsmajoor? Dit verhaal is ook al weer langer geworden dan de bedoeling was! Tot horens/ lees!

Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Ja best heftig, maar geluikkig ben ik een voor de mensen die voor de tweede keer in haar leven een partner ontmoet waar ik mee oud wil worden, ik ben altijd een heel braag meisje geweest (echt waar, want dit is dus mijn tweede vriend/ tweede relatie, als dat niet braaf is, hahaha.
En mijn vorige vriend was al jaren ziek, nierpatient, en is daardoor zo onverwachts overleden, stond al 3en half jaar op de donorlijst en dat was dus net te lang.

En obelink op internet ken ik hoor, kijk regelmatig want wij willen ook nog wat dingen kopen, we gaan er dit najaar nog wel een keer heen.

En dat van je reis naar Tenerife die niet doorging, dat had ik toen gelezen zeg, heeft je zoon nog last van de epileptie? En ja een weekje bungalowpark in Nederland deze zomer, dat is wel heel wat anders als het zonnige Tenerife, daar ben ik trouwens voor het eerst op vakantie geweest met mijn vorige vriend, mijn eerste vakantie zonder mijn ouders toen. Lang geleden hoor, 1982 moet dat geweest zijn.

En mensen die in een grroot huis wonen met allemaal luxe, is geen garantie voor een nette vouwwagen, dat zie je maar weer, waren natuurlijk al van plan om die te verkopen en hoefde er voor dus niets meer aan te doen, zo zullen ze wel gedacht hebben.

Succes met het ontdekken in welke staat die is, een voouwwagen kan je heel veel plezier van hebben.

Mijn man heeft 1 eis voor de vakantie plaats en dat is dat er zon moet zijn, dus dan zit je al snel in het buitenland.

Groetjes alice

Terug
Bovenaan