Voor Elles

A

Anoniem

Guest
Hoi Elles,

Wat erg dat je vriend is overleden voordat hij een transplantatie kon krijgen.

Bij ons is het ook een eis dat er op de vakantie zon is. Maar wij zijn ook gek op de bergen. En ik (thom gelukkig ook!) ben helemaal gek van watervallen. Dus dan is Oostenrijk een logisch plaats. Wel naar Karintie, dat is het zonzekere deel (zeggen ze).
Maar eerst maar even afwachten. Er gebeuren een aantal vreemde dingen in mijn lijf. En huisdieren reageren anders op mij. (heb ik bij alle zwangerschappen gehad, dat met die dieren) Maar ik wil me nog nergens op vastpinnen. Ben inmiddels al te vaak voor de gek gehouden.

Gisteren hebben we de vouwwagen goed uitgemest. Maar de binnenkant van de tent was nog smeriger dan de buitenkant! Hoe ze dat toch gedaan hebben....  En we zullen een aantal tentstokken moeten vervangen. Die waren ook in een ernstige staat. Gelukkig was hij helemaal compleet. Het ziet er leuk uit! (zeker nu hij schoon is!) Ronald (manlief) is bezig om de bak ook wat netter te maken. Nieuw zeil op de bodem en de zijkanten (binnnenin)  ook weer opnieuw bekleden. Daar zitten wat beschadigingen. Op de bankjes hebben we nieuwe, dikkere plaatjes gedaan. Die waren zo oud als de vouwwagen, en ze zakten door. Ik ga de kussens nog onder handen nemen.   En we moeten nog even uitvinden hoe de gordijntjes bevestigd gezeten hebben. Misschien maak ik die ook nieuw. Dezelfde stof als de kussens. En dan moet het toch genoeg zijn. We hebben er inmiddels al veel zin in! En dan duurt het lang tot juni! Maar we kunnen nu rustig gaan kijken bij Obelink naar de rest van de benodigdheden. Kunnen we de kosten over een paar maanden verspreiden.

Met de epilepsie van Thom gaat het wel goed. We dachten dat hij helemaal aanvalsvrij was, maar gisteravond had hij koorts en kreeg hij een kleine stuip. We weten dat dat kan gebeuren. Daardoor is het ook ontdekt. Er werd gedacht aan een soort koortsstuipen. Maar daar leken ze ook weer niet op. Ze duurden te kort. Dus is hij eindelijk (na 5 maanden leuren) goed onderzocht. Binnen een week wisten we wat het was. Het lijkt op dit moment een milde vorm van kinderepilepsie. En de kans bestaat dat hij er voor zijn pubertijd overheen groeit. Hij heeft er medicijnen voor, en hij gebruikt Omega 3 en 6 vetzuren. Die vetzuren zouden de opbouw van de hersenen stimuleren. Hij is begin september bij de kinderarts terug geweest. Zij was blij dat het zo goed gaat. Hij heeft geen achterstand meer in zijn ontwikkeling. (doordat we er vlot bij waren) Het mooiste van alles was dat de dosering van de medicijnen niet omhoog hoefde! Dat had ze niet verwacht! De dosering gaat vaak omhoog als een kind zwaarder en groter word. Thom was weer goed gegroeid, maar de verhoging hoefde nog niet. In december mogen we weer terug komen. Volgende week gaan we voor het eerst naar een neuroloog. (de man van onze kinderarts! Hij blijft dus in de familie.) Hij houdt het hele proces 1 of 2 keer per jaar in de gaten om te kijken of de behandelmethode ook de goede is. Ik vind het allemaal wel prima.
In het begin zijn we erg geschrokken van de diagnose. Maar ik zit in de zorg, en kan het inmiddels iets nuchterder benaderen. Hoewel het wel even anders is als je eigen kind het heeft. Ik ben vrij bezorgt en beschermend met Thom. Maar ik probeer het ook wat los te laten. Merk wel dat anderen soms bang zijn dat hij bij hun een aanval krijgt. Gisteren kreeg hij er dus 1 op een verjaardag. Het schokje (de aanval) heeft niemand echt gemerkt. Maar omdat hij begon te huilen vraagt iedereen gelijk wat er is. Ik had het schokje wel gezien. en vertelde gewoon wat er nou gebeurt was. Dan moet je de mensen zien kijken... Maar goed, het is nou eenmaal niet anders. De vrienden waar we waren hebben een zoon van Thom ´s leeftijd, en we hebben de knullen lekker naar bed gebracht. Mijn vriendin had gelukkig een thermometer, en daardoor wist ik gelijk dat hij koortsig was. Waarschijnlijk komt de aanval doordat de temperatuur in korte tijd snel is opgelopen. Als de temperatuur geleidelijk oploopt heeft hij namelijk nergens last van. En hij leek gisteren nergens last van te hebben. Gewoon lekker gespeelt. Ook bij onze vrienden. Na dat ene schokje is er ook niks meer gebeurd. Maar dat had ik ook al niet verwacht. We zijn daar ook gewoon gebleven. Ik geloof dat de anderen dat ook vreemd vonden. Maar dat is hun probleem, niet het mijne. Als ik het niet vertrouw blijf ik echt niet zitten! Dan gaan we gewoon naar huis.

Sorry voor het lange verhaal. Maar je vroeg naar de epilepsie, en dat kan ik nooit beknopt uitleggen.
Fijne zondag!

Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Nou als ik het zo lees komt daar best nog wel wat zorgen bij als iemand epilepsie heeft, aan de ene kant wel fijn dat jezelf in de zorg zit, waardoor je toch net een stukje meer kennis hebt en inderdaad moeilijk als je het dan toch bij zo een klein mensje ziet.

Ik hoop echt dat hij er met de pubertijd overheen gegroeid is, mensen hebben heel veel onbegrip als iemand een epilepsie aanval krijgt in het openbaar, heb ik wel een sgezien met mijn werk. Mensen weten ook niet hoe ze dan de persoon die de aanval heeft het zo makkelijk mogelijk kunnen maken, als ze bijv. op de grond gaan liggen. Even zorgen dat er iets onder hun hoofd ligt, meubels e.d. even uit de buurt zetten zover dat kan zodat men zich niet kan bezeren, even een stropdas los maken voor wat meer lucht, er vooral even de tijd geven en indien nodig ambulance bellen.

Karintie, daar schijnt een subtropisch klimaat te zijn, dus als het goed is schijnt daar de zon en bergen dan moet daar, je moet dan door alle tunnels heen.

even een klein beetje rekening houdend met de mogelijkheid van een zwangerschap, dus een kleine slag om de arm, maar als ik deze ronde niet zwanger ben dan gaan wij begin juni dus weer naar salou, is ons erg goed bevallen.

Heb nog totaal geen idee of het deze ronde raak is, op een ding na, dat ik normaal na mijn eisprong gelijk al overal last van begin te krijgen zoals gespannen borsten enzo, en dat dus nu helemaal nog niet heb.

Maar ja, ik wil mijzelf niet meer van te voren gek gaan zitten maken, moet toch wachten tot na mijn NOD met testen, aangezien ik de laatste rondes ook opeens een dag langere cyclus heb, voor hetzlefde geldt dat ik nu weer een dag langer moet wachten op mijn ongi. Ik heb ook nooit standaard een test in huis, ik denk dat je dan wel eens te vaak in de verleiding komt om te snel te testen, zonde van het geld.

Maar dat staat mij nog bij van jou berichtje in maart, dat jou kat weer steeds bij jou wilde liggen toen. Ben dus benieuwd, het klinkt in ieder geval goed, verder nog geen verschijnselen???
Ik ga voor je , en toch ook voor mij zelf ook hoor, hahaha, nog een 10 dagen wachten voor jou nog een week he.

Wachtse, groetjes Alice

Hoi Elles,

Nou, hier verschijnselen genoeg. Maar net als jij wacht ik wel af. Daarvoor zijn we allebei nu te vaak in de maling genomen. Toen ik zwanger was van Thom voelde ik helemaal niks! Maar ik wist het zo zeker dat ik 3 dagen voor NOD al positief testte. Maar tot nu toe is iedere zwangerschap anders begonnen. Dus ik wacht wel af. Misschien wil ik toch wel graag nu DE datum eraan komt. Maar ik test niet meer voor NOD. En ws (als ik het volhoud) ook niet op NOD.

Maar Thom zijn epilepsie valt erg mee hoor! Hij zit sinds september op de peuterspeelzaal, en de juffrouw (25 jaar in het vak) keek nergens raar van op. Vond ik wel fijn. We moeten alleen letten op voldoende rust en regelmaat. Maar dat deden we al wel. En je moet zorgen dat je medicatie mee hebt voor het geval dat hij een grote aanval krijgt waar hij niet uit lijkt te komen. Maar zo erg heeft hij het nog niet gehad. Wel een grote aanval, maar daar kwam hij redelijk vlot weer uit. Wij gaan alleen voorlopig niet meer vliegen! En echt ver weg gaan we dus ook niet meer. En als we verder weg gaan, dan naar landen met goede medische voorzieningen. Dat zijn dingen waar anderen nooit bij stil (hoeven) te staan. Maar voorlopig gaat het goed met hem. En zolang de artsen roepen dat de kans bestaat dat hij er over heen groeit, moet ik dat maar geloven. Het is een leuk kereltje dat vrolijk de wereld in stapt. Maakt zich al los van mama en papa. Als ik hem naar de peuterspeelzaal breng rent hij naar binnen, en mama kan vertrekken. Gelukkig kan er (per godsgratie) nog een kusje vanaf. Maar ik ben blij dat hij het daar naar zijn zin heeft.

Geniet jij ook zo van dit heerlijke nazomerweer? Ik heb heerlijk de buitendeur open. Veel wandelen met de kids (Thom en 2 oppaskinderen) en dingen lopend of op de fiets halen. (indien mogelijk) Op zulke momenten vind ik het echt zalig dat ik alleen de avonden werk! Binnenkort ons abonnement op Burgers Zoo ook maar weer eens gaan verlengen. Dat liep in Juli af. Het is soms lekker om op een druilerige dag heerlijk door de bush of ocean heen te struinen. Vooral nu Thom ook steeds meer kan. Je hoeft dan niet gelijk een hele dag door zo'n park te sjouwen. Wij hebben voordat Thom geboren is ook 2 keer een abonnemet gehad. Heerlijk samen op het terras kijken naar de kleine dieren in de desert op de grond, en de vogels bekijken die er vliegen. (dat is er nu niet meer bij. Daar heeft Thom het geduld niet voor. Jammer.)  Ik kreeg de tip om, als Thom iets ouder is, een abonnement te nemen op Ouwehands Dierenpark. Daar hebben ze namelijk ook een soort speelhal met van alles en nog wat voor kinderen. Het is ook een mooi park om met jonge kinderen te komen. Lage afscheidingen, zodat ze ook vanuit een buggy of wandelwagen kunnen kijken. Ik ben er eens een keer geweest met een groep lichamelijk gehandicapte kinderen. Is het ook ideaal voor. Vanuit de rolstoel konden ze alles zien. Aanrader dus!

Geniet lekker van het mooie weer!
Groetjes, Kat

Nog even een vraagje: Vind je het vervelend als ik het over Thom heb? Anders laat ik dat gewoon achterwege. Ik kan daarin namelijk nog wel eens te veel doorschieten  Misschien kwets ik jouw daarin. Omdat je ook graag een kindje van jezelf wilt. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling je te kwetsen.

En ik duim iedere maand voor ons allebei!

Groetjes, Kat

Ja lekker he, dit weer, ik kan er zo van genieten, die verschillende kleuren aan de bomen, woon in een bosrijke wijk. Lekker nu door de bossen lopen en die herfst lucht opsnuiven, echt heerlijk, wat dat betreft ben ik blij dat ik altijd kan genieten van deze dingen en ze kosten helemaal niets, dan even de tijd er voor nemen.

Nee hoor, de verhalen over Thom vind ik zeker niet vervelend, leuk juist. Kan ook altijd zo genieten van mijn beste vriendin haar twee zoontjes, heerlijk gewoon. Dat zijn echt twee kleine lieve terroristjes, vooral haar oudste en driftkikkertjes.

Ik ben echt altijd al dol geweest op kinderen van alle leeftijden en gun ze iedereen en kan heel erg boos worden op mensen die er onzorgvuldig mee omgaan of hun kinderen als gewoon beschouwen, dus vertel jij maar heerlijk over Thom, kan ik hier lekker een beetje mee genieten.

Mijn vriendin had dat dus ook he, dacht eigenlijk dat het een drama zou worden als zij haar zoontje bij de peuterspeelzaal moest achterlaten. Maar hij loopt zo naar binnen en zei Dag mam, nou dat vond zij eigenlijk helemaal niet zo leuk.

Mijn broers hebben allebei nog geen kinderen, Richard zijn broer wel en zij verwachten in november hun tweede, maar daar hebben wij geen contact mee.
Dus daar kan ik niet van genieten, helaas.
Dat zijn dus mensen, die voor alle verjaardagen, alle afspraken, winkelen in de stad en wat dan ook, mijn schoonmoeder laten oppassen en hun kind anders weer ergens dumpen. Het gebeurt zelfs weleens dat hun dochter 3 verschillende oppas heeft op 1 dag. S'Morgens bij oma, s'middags bij een tante en s'avonds iemand die daar oppast en dat zijn geen uitzonderingen. dat vind ik zo erg, daar krijg ik gewoon kromme tenen van, vooral die moeder wil geen consessies doen omdat zij toevallig moeder is geworden, GRRRRRRRRRRRR.

Het is maar goed dat ik nu al geen contact met ze heb, anders zou het alsnog mis gaan, want ik zou dus mijn mond niet kunnen houden als ik wel met hun omgang had.

Ga even ATWT kijken,lekker verstand op nul en soapie kijken.

Gr. Alice

Terug
Bovenaan