Voor Elles

A

Anoniem

Guest
Hoi Alice,

Dat was niet slim om door te werken als je ziek bent. Vaak heb je er dan langer last van. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu nog steeds niet optimaal voelt. Jammer dat je vorig weekend ziek was. Het was zalig weer! Dat is nu weer over. (hoewel het vandaag ook best lekker was)

Je hebt trouwens groot gelijk om te eisen dat je ook een HSG en samenlevingstest krijgt. Dan weet je tenminste zeker dat je het van alle kanten bekeken hebt, en dat er later geen vervelende verrassingen komen. Dan sla je je voor de kop dat je het niet eerder hebt gedaan. Ik hoop echter dat er 17 november niks raars uit komt. Ik ga hard voor jullie duimen.

Hier gaat het een beetje op en af. Op het juniforum zijn er alweer een paar mk geweest, en een paar dames met bloedverlies. Daar word ik weer erg onzeker door. Maar het voelt nog steeds goed. De kwalen blijven. Het misselijke valt erg mee. Als ik genoeg rust neem (ja, zelfs met 3 kinderen in huis lukt het nog) is het minder. Maar bepaalde geuren vallen nog steeds niet goed. (lees vieze luiers!) Ik groei gestaag door. Inmiddels is zowat iedereen op de hoogte. Doordat ik groei is het moeilijk verborgen houden! Dus we hopen gewoon dat de echo 14 november gewoon goed is. Als dit niet zo is, dan houden we ermee op. Dan blijft Thom alleen. Ik heb namelijk het idee dat ik het niet vaker aankan om een mk mee te maken. Ik vind het emotioneel erg zwaar.
Maar daar gaan we voorlopig nog niet van uit! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me helemaal in het zwanger zijn gestort heb. Dat kan me niet meer afgenomen worden!

We hebben Thom wel verteld dat er een baby bij mama in de buik zit. Maar begrijpen doet hij het niet. Hij zegt nu dat hij zelf ook een baby in de buik heeft! (dat lijkt me geen goed idee!) Het lijkt hem wel leuk als er een babietje bij ons komt wonen. Jongen of meisje maakt niet uit, als het maar een baby is. Ik denk ook dat het nog wat vroeg is om het hem echt duidelijk te maken. Als de buik straks echt flinker word zal het wel duidelijker worden. Bij onze buurvrouw vond hij de dikke buik ook maar spannend. Maar het was maar raar dat daar een baby in zat. Nu Nora er is, snapt hij niet dat ze uit de buik van de buurvrouw gekomen is. Ik laat het maar zo.

Vervelend trouwens dat je allerlei klachten hebt, terwijl je zeker bent dat je niet zwanger bent. Zo zie je idd maar weer hoe achterlijk een vrouwenlijf kan doen! Hoe is het trouwens met het vocht vast houden? Is dat minder nu de griep doorgebroken is?

Doe het lekker rustig aan, en ziek goed uit! Ik hoop dat je dit weekend wel een fijn weekend hebt!
Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Ja het is ook stom om door te werken, maar als ik het niet had gedaan dan hadden twee collega's die elk een vrije dag hadden, moeten gaan werken en dat vind ik nou ook niet leuk, maar slim is het niet nee.
Die HSG en samenlevingstest die moeten gewoon, vind ik, je moet iets van alle kanten bekijken en nu we toch bezig zijn, waarom niet?

Allemaal kwaaltjes, dat is goed, hopelijk heeft Thom niet al te veel vieze luiers,   hahaha. Anders moet je man het wat vaker verschonen, misschien ook een goed idee??

Ik heb nog steeds last van vocht in de voeten en enkels, het is zelfs nog niet een beetje minder geworden, raar he.
Maar er van uitgaande dat ik dus inderdaad niet zwanger ben, twijfel soms wel een beetje vanwege die rare ongi en de verschijnselen ( vocht in de  voeten en enkels, steekjes in mijn borsten en zeer gevoelige tepels)  die ik nu heb, maar het zal wel niet dus en ik wacht dus maar gewoon even af, 11 november is volgens mij nu mijn NOD, aangezien mij ei eerder was.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je inderdaad na een derde miskraam voor jezelf zegt, niet nog een keer proberen zwanger te willen raken, al lijkt mij dat wel een hele moeilijke beslissing. Maar laten we daar niet van uitgaan, en er wel van uitgaan dat alles gewoon goed zit en blijft gaan.

Ik kom inderdaad niet echt goed van deze griep af, eigen schuld/ dikke bult, zeggen ze dan he, maar goed. Het is vanzelf gekomen, gaat dus ook weer vanzelf weg, zei mijn moeder altijd. En tot nu toe heeft ze nog altijd gelijk gehad.

Ik heb het gelezen over die mk's bij het juni forum, elk forum zie je er elke keer weer een paar afvallen. Maar ik las ook dat iemand bij jullie 4 weken verder bleek te zijn dan zij dacht en nu in mei uitgerekend was. Gewoon ongi geworden.

Ik ga morgen weer de nachtdienst in, nu twee, heb daar helemaal geen zin in.
Vandaag aan mijn collega van de planning verteld dat ik bezig ben om zwanger te worden, ze vroeg erna. Maar verder geen reactie.
Ik zal dat binnenkort misschien toch te sprake moeten brengen, als we idd verder de mmm in moeten. We gaan er hier nog steeds gewoon van uit dat de zwemmertjes van mijn man nu goed zijn, we zijn heel braaf geweest voor die tijd, dat moet toch helpen.
Ik laat het je zowiezo even weten.

Gr. Alice

Terug
Bovenaan