voor Esmeeke en/of poppetje71

Hoi hoi!
Ik fotografeer ook graag en door jullie items snap ik nu waarom ik geen scherpe detail-foto's kan maken. Ik wil dus nu ook een nieuwe camera gaan kopen. Maar ik twijfel nu heel erg tussen een goeie nieuwe (dus met veel pixels ed) digitale camera of een spiegelreflexcamera. Wat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt!
Groetjes, Marloes.

Nou meid,

Als ik jou was zou ik een digitale spiegelreflex camera kopen. Ik zelf fotografeer met de Canon Eos 300. 6.1 megapixels. Ben erg tevreden over deze camera.
Qua megapixels zou ik persoonlijk niet de tegenwoordig al verkrijgbare 10.1 MP hoeven, daar doe je als "amateur" fotograaf te weinig mee (tenzij je foto's op bushokjesformaat wil gaan afdrukken!)

Je moet gewoon in de winkel een aantal camera's vast gaan houden en dan bepalen welke voor jou het lekkerst in de hand ligt (qua vorm, gewocht, knopjes etc.). Onderhandel er nog een leuke telelens bij of een grote geheugenkaart.

Ik heb mijn camera destijds van een bonus betaald, hij heeft me, inclusief telelens, toen € 1000,- gekost. Was een leuke investering.

Tweede hands zou ik het toch via een fotozaak doen, via internet weet je nooit precies wat je koopt volgens mij.

Misschien heeft Esmé ook nog tips voor je!

Grtz. Poppetje71

hoi hoi!

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga die camera van jou maar eens bekijken dan en andere camera's. Bij Mediamarkt of zo, kan je er ff lekker mee spelen.

En ben nog benieuwd naar de mening van Esmee (of andere fotografen natuurlijk!)

Groetjes!!

Hoi,

Ik zou ook voor een digitale spiegelreflex gaan, de foto's die ik met de camera van mijn vader maak en de gene die ik met mijn eigen huis-tuin en keuken digi cameratjes maak hebben een wereld van verschil. En dan is die van mij echt geen slechte...

Ben even kwijt welk merk/model hij heeft... wanneer het weer te binnen schiet laat ik het je weten.

Succes met proberen/testen.

Groetjes Nands

O ja, Marloes,

Ik kan je ook nog aanraden om een (basis) fotocursus (digitale fotografie) te gaan volgen. Die leert je echt meer uit je camera te halen. Ik heb er destijds veel aan gehad en anders blijft het vaak bij "standje" automatisch! Of misschien heb je iemand in je omgeving die al goed met een digi sr can omgaan die je kan helpen.

Grtz. Poppetje71

Ja, dat had ik ook al bedacht om evt een cursus te doen. Maar mijn schoonbroer weet er ook veel vanaf. Heeft me ook al veel verteld en laten zien. Dus om ook van "standje auto" af te komen. Maar wel bedankt voor de tip!

Hoi Marloes!,

Beetje late reactie maar beter laat dan nooit..

Ik zou ook een digitale spiegelreflexcamera kopen. Het is wat poppetjes zegt wel een investering maar dan heb je wel wat!
Maaaaarrr,.. tis een hoop geld als je alleen maar zo af en toe wat foto's wilt knippen.  Dan kun je beter  bv een "gewone" digitale camera   kopen, heb ik ook (canon ixus 400) en die knip ook super foto's! Niks mis mee dus..

De spiegelreflexcamera die ik gebruik heeft me ook 1000 euries gekost, maar met toestelen is het hetzelfde als met computers, de week erna is hij al "oud". Je krijgt hem nu dus al voor 500 euro als ik me niet vergis. Teminste, alleen de body met standaard lens. Je kunt er dan zelf andere lensen op kopen, maar dan heb je het weer over 250 euro per stuk.. Tsja,.. tis ook zo vreselijk duur allemaal! Dus een mooi setje bij elkaar is een investering waar je wel achter moet staan. Laat je daarom doe informeren en een toestel adviseren die bij jou past.

Ik heb de Nikon D50.. Een erg gebruiksvriendelijk toestel en niet al te lomp.

(sorry, kon geen kleinere afbeelding vinden)

Zelf ben ik van de Nikon en Canon camera's, maar das helemaal persoonlijk..
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel en anders...

Succes met shoppen!!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan