Voor Esmeeke

Hai,

Even het topic over oma's en zwoerdjes verlaten en even verder over fotograferen.

Ik zelf heb een Canon Eos 300D, ook digitaal sr.  (die inmiddels ook een stuk minder kost ja). Hij bevalt me helemaal prima. Kheb er 2 lenzen bij (ookal gebruik ik op het moment de tele bijna niet). De fotocursus die ik tijdens mijn zwangerschap heb gevolgd was echt om meer uit mijn camera te halen dan ik ervóór deed en ik vond het erg leuk om te doen.
Verder heb ik onlangs voor "erbij" (hoezo luxe) een Kodak C875 gekocht, ook digitaal maar dan klein. Hij bevalt me echter niet zo heel goed. Ik ben ten eerste zó gewend om iets relatief zwaars in mijn handen te hebben dat ik met dat kleintje echt moet letten op het stil houden van de camera! De Kodak geeft aan of je foto onscherp is (klopt niet altijd echter) en dat is erg irritant. Verder ben ik ook gewend om door een zoeker te kijken en die heeft de Kodak ook niet meer, is een LCD-schermpje. Er zitten wel heel veel mogelijkheden op, ook instellen diafragma en st-en maar toch, ik ben er niet heel blij mee.
Heeft die kleine Ixus van jou een zoeker? En ligt ie een beetje stevig in de hand? Die dingen zijn tegenwoordig zo klein dat je wel een zeeer vaste hand moet hebben, of ligt het aan mij??

Maak jij nog externe back-ups (cd-rom)? Ik ben af en toe echt bang dat de pc crasht en dat ik dan alles kwijt ben. Tzal je maar overkomen!

Leuk om een te zien dat er meer mensen zijn die fotograferen meer dan alleen maar leuk vinden en meer willen dan alleen maar knippen!

Grtz. Poppetje71 mv Isa

De Canon ixus 400 heeft ook een gewoon zoekvenstertje en heeft een normaal formaat. Dus niet zo een van :"kijk mij nu eens abnormaal klein zijn!". Hij is ook best zwaar vind ik. Je kunt er ook veel mee, zelfs filmen wat ik helemaal geweldig vind omdat ik deze op Kay's site kan zetten.

Hij heeft van die ideale "vakjes" in het vizier waarop je kunt zien waar hij zich op focust, dus scherpstelt. Die wijzigen natuurlijk wanneer je van positie veranderd. Verder heeft hij nog veel mogelijkheden.  Doe maar eens google.  Ook hier heb je alweer de ixus 500 van.. Maar de aantal pixels zijn alleen van belang wanneer je ze wilt uitvergroten. De prijs is erg schappelijk op dit moment van deze toestellen. Dus zeker de moeite waard om je eens te laten informeren.

Wat betreft de hoeveelheid foto's.. Ik heb er een externe harde schijf voor aangeschaft. Ik zet dus de mooiste foto's op de externe harde schijf zodat als de pc crasht ik nog altijd de foto's heb. De favoriete foto's staan ook nog eens op cd gebrand haha,.. hoezo bang haha

Esmé mv Kay

Mmmm, kga maar eens even kijken, misschien kan ik die kodak nog ergens omruilen voor een andere....

Trouwens, ben jij een beetje handig met Photoshop? Ik heb met Picasa (tip van Pauline) zo'n collegafoto gemaakt voor de aardigheid. Alleen verkleint picasa de bestandjes zodanig dat de kwaliteit van de collegafoto echt niets meer voorstelt. Als ik hem wil laten afdrukken via een fotoservice krijg ik de melding dat de kwaliteit niet eens goed genoeg is voor 9 x 13 afdruk. Tja, da's jammer. Weet jij of er binne Photoshop een mogelijkheid is om een collage van een normale kwaliteit te maken zodat afdrukken wel gewoon kan?

Grtz. Poppetje71

Hoi,

Ik ben niet zo'n fotoshopper,.. Maar wat ik doe doe ik meestal met Pictureproject. Een erg mooi programma wat ik bij de aankoop van de Nikon D50 kreeg.

Geen idee eigenlijk of je dat ook van het net kunt downloade..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan