Voor Essie 31

Hoi Esther!

Wat leuk om weer eens iets van je te horen! Ik begon me al af te vragen, ik had je hier helemaal niet meer gezien...
Wat vervelend dat je een zware kraamtijd hebt gehad. Verder alles goed met de kleine (een dochtertje toch?? weet het niet meer )? Hoe was bevalling, nasleep etc? Bloeddruk weer een beetje op peil? Ik hoor graag van je, als je in de gelegenheid bent!

Ik ben 17 feb bevallen zoals je misschien nog weet en onze Christian doet het uitstekend. Groeit prima, huilt weinig, eet goed en lacht veel, wat wil ik nog meer? (tja, mijn gezondheid terug... maar ja, daar heb je al genoeg over kunnen lezen in mijn andere stukjes).
Het was wel even wennen, zo met een huisgenoot erbij, maar omdat Christian zo'n makkelijke baby is, ging het vrij vlot. Helaas heeft hij de borst nooit gepakt en is de borstvoeding niet helemaal gelukt . Ik heb alle voedingen gekolfd tot hij ongeveer 10 weken was. Nu zijn we overgegaan op de fles (maar goed ook achteraf gezien, met mijn huidige gezondheidsproblemen had ik toch moeten stoppen, denk ik...) Vanaf 7 weken heeft hij een eigen, vast ritme, met vaste eet en slaaptijden. Inclusief doorslapen (al vanaf 3 weken!!), heerlijk! Ik vond de kraamtijd een echte verademing tov zwangerschap, ik had zoveel meer energie met de helft minder slaap! En weg al die klachten!
Nou ja, niet allemaal... na 4 weken kreeg ik opnieuw weer veel pijn aan rug en bekken, omdat de boel opnieuw overbelast was geraakt door het "gewone" til en draag werk van een flinke baby... Opnieuw fysio gehad, oefeningen, oefeningen, en ik moest maar geduld hebben. Had er weinig vertrouwen in, maar gelukkig was ik 10 weken na de bevalling weer helemaal pijnvrij. Helemaal klaar om te werken, helemaal zin in, maar ja, toen begon mijn huidige ellende...

Ik hoop snel iets van je horen!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13,5 weken)

Hoi karin!!

Tja...hier ben ik weer! Ben op 22 februari bevallen van een dochter, Mirre Jasmijn 3330 gram. Het ging eigenlijk steeds redelijk goed met mijn bloeddruk, al schoot deze de laatste dagen voor mn bevalling wel weer behoorlijk omhoog. De dag voor de bevalling voelde ik mij opeens helemaal niet lekker en ging dubbel en wazig zien! Ik schrok me echt helemaal rot en we moesten meteen naar het ziekenhuis.....

Ik bleek een behoorlijke hoge bloeddruk te hebben en moest blijven om vervolgens de volgende dag ingeleid te worden. De volgende dag dus aan de weeenopwekkers, omdat ik zelf al 3 cm onstluiting  had ( en dus ws zelf later ook  al weeen had)   ging dat echt met een rondgang...had na anderhalf uur al weeen met nog maar een paar minuten er tussen, en dat uren lang.
Ik zal helemaal vast met allerei meetapparatuur, bloeddruk etc...echt vreselijk,...kwam ik aan met mn yoga oefeningen, mocht het bed niet eens uit!!

Al me al heb ik tijdends de bevalling nog een hele hoge bloeddruk gehad, wat zorgde voor een hele club witte jassen.....erg stress vol allemaal......na uren lang weeen heb ik een ruggeprik gekregen en kwam toen lekker tot rust.

Bij volledige onstluiting heb ik maar 20 minuten geperst en toen was ze er al....

Al met al heb ik vooral de stress moment erg vervelend ervaren. En heb me dus maanden na de bevalling helemaal niet goed gevoeld, echt enorm vermoeid, nog veel hoofdpijn, duizeligheid en zodra ik maar even in de stad kwam was het al veels te veel en ging alles draaien.

Dit had ik helemaal niet verwacht, want ik zat tijdens mn zwangerschap allemaal plannen te maken wat ik allemaal niet zou gaan doen. Ik heb deze periode dus behoorlijk frustrerend ervaren. ( kan nl nauwellijk stil zitten..... en ben nogal een ondernemend type) maar goed, het gaat nu dus eindelijk beter en ik kan mn geluk niet op. Zo ongeveer alle emoties hebben de revu gepasseerd ( met HULDE aan mijn vriend) maar ik voel   mij nu dus een heel stuk beter....( moet het nog allemaal wel heel rustig aan doen)

Mijn huisarts denkt dat het toch allemaal te maken heeft met alles tijdens de zwangerschap en dan vooral de hoge bloeddruk.

Nu gaat het dus gelukkig beter, en ik geniet echt heerlijk van mn kind. Heb ook bv gegeven totdat zij 11 weken was ( ben net helemaal gestopt) en ze groeit echt als kool, het is ook een behoorlijk vreetzak.....( ben ik wel blij mee, een goeie eter!!)
En ze is heeeel erg lief en vrolijk!! Je leven staat inderdaad op zn kop maar ik geniet elk moment van haar....

Met jou gaat ie hopeljik ook snel beter en tot schrijfs maar weer!!!

Groetjes Esther (mv Mirre Jasmijn)

Terug
Bovenaan