Hoi!,
wat lief dat je aan me dacht....................ik heb het forum gematigd tot max. 30 min. per dag. Niet dat ik jullie niet tof/leuk/grappig enz. vind, maar voor 'mijn herstel'
Ik heb een behoorlijke dip gehad en ben nu weer meer 'Esther' aan het worden en niet alleen mama van..........Ik heb een heerlijke dochter, maar had mezelf compleet weggecijferd, ik kroop steeds meer in een cocoon, ook niet goed voor mijn relatie met Wil en de relatie met mezelf................
En Sil, ik ben je boek aan het lezen, heeeeeeel herkenbaar, sommige stukken had ik zelf kunnen schrijven, bij mij heeft het zich niet zo ge-uit in poetsen/opruimen, maar ik heb wel erg moeten wennen aan het moederschap en ook ik dacht hoort er allemaal bij, slaapgebrek, alles in het teken van Isis enz. Kom nu langzaam tot het besef dat er ook een leven is naast Isis (bijv. goed voor mezelf zorgen, nachtrust, uitgaan met mijn man, tv kijken enz. enz.) Ook heb ik me vast geklampt aan een schema voor Isis tot ik er zelf doodmoe van werd, terwijl Isis zichzelf zo goed ontwikkelt en zichzelf 'regelt'.
Ik spreek nu in het verleden, maar ik ben er nog niet..............ik gebruik anti depressiva en doe echt dingen voor mezelf (al is het maar een uitgebreide douche)
Door veel op het forum te lezen ga ik dat projecteren op Isis, vooral de minder leuke dingen zoals veel huilen, minder slapen, niet willen eten, gebroken nachten en dat is niet gezond voor me.....ik ga dan piekeren over dingen die wel of niet gaan gebeuren met Isis (terwijl het zo goed met haar gaat) Begrijp je me nog?
Bovendien wil ik me wel een beetje sterk voelen mocht het wat minder met haar gaan......
Even niet over Isis, maar over mama,
ik ga vanavond weer een stukje uit je boek lezen............
Liefs, Esther