Hey!!
Dank je wel voor het compliment!! Ja ik heb een nogal snelle bevalling gehad..... Het is een lang verhaal, maar hier even de korte versie:
Op 17-09-2006 hebben ze in het ziekenhuis geprobeerd om mij in te leiden. Ik kreeg een inleiding omdat ik verschrikkelijk bang was dat de bevalling te snel zou gaan en dat daardoor mijn man er niet op tijd bij was, dat Dariënne niet op tijd bij de oppas zou zijn en dat ik niet meer op tijd in het ziekenhuis zou komen.. Achteraf bleken mijn angsten meer dan gegrond!! Hoezo instinct..??
De inleiding zoals het ziekenhuispersoneel in gedachten had mislukte volledig, ik heb negenenhalf uur met valse pijn (geen weeen dus) gelopen.. Om 21:45 zat nog steeds alles potdicht, 0 cm ontsluiting.. Vanwege de enorme pijn die ik had, werd uiteindelijk ingestemd met een ruggenprik.. Wat was dat een opluchting zeg!! Maar ja, nu nog bevallen!!
22:15 werden mijn vliezen gebroken: 0 cm ontsluiting en amper verweking..
22:30 kreeg ik persdrang
22:35 was de verloskundige bij me en constateerde.......
22:37 .......inderdaad volledige ontsluiting!! Ik mocht gaan persen!!
22:39 is Yashyra geboren!!
Ik ben niet gescheurd, ik ben niet geknipt.. Ik heb een pijnloze bevalling gehad (al was wat eraan vooraf ging helaas niet zo pijnloos haha) die welgeteld 24 minuten heeft geduurd.. Ik heb 1 minuut en 50 seconden geperst.. Hier teken ik voor!!
Wat je zegt over het 'uitgemaakt worden voor babysit', been there done that!! Toen Dariënne net geboren was (ik was 18) rookte ik nog.. Onderweg naar het consultatiebureau had ik zin in een sigaret, dus ik zette mijn kinderwagen op de rem onder een afdak en ik deed zelf twee passen achteruit zodat mijn kind niks van de rook mee zou krijgen.. Komt er ineens een briesende koe op me af gesjeesd en die begon met een rooie kop te tieren:
"Wel &%$&^% Die jeugd van tegenwoordig heeft wel lef zeg! Hoe haal je het in je hoofd om te gaan staan roken waar die baby bij is weet je wel hoe slecht dat is?! Je had MIJN babysit moeten zijn!!"
Dus ik werd pislink en zei:
"A) Hoe kom jij aan het gore lef om je te bemoeien met zaken waar je niks mee te maken hebt, B) dit is mijn DOCHTER en geen oppaskindje en C) als je nog heelhuids thuis wil komen zou ik maar vast beginnen met rennen!!"
Misschien een beetje TE hoe ik reageerde, maar het werkte wel....... Zulen mijn hormonen nog wel zijn geweest!!
Betreft de namen van mijn prinsesjes; die zijn ontstaan in een creatieve bui hihi! Bij mijn eerste zwangerschap vond ik Damian een mooie naam voor een jongen, maar veeeeeeel te populair en daar hou ik niet van.. Damian werd Dariën en voor een meisje ontstond 'dus' Dariënne! Bij de tweede hoorde ik op tv iets over een bedrijf: 'Jakero'.. Ik zei tegen mijn man: "Dat vind ik een leuke naam, maar zou het als Yachero schrijven!" Dat was dus de jongensnaam.. Voor een meisje ontwikkelde het zich van Yachero naar Yachyra, maar als je dat verkeerd uitspreekt krijg je 'Jakkie-ra' dus hebben we er Yashyra van gemaakt!
Tyche is ook een schitterende naam trouwens!!
Kom eens een kijkje nemen op mijn forum: http://bewustjongmama.forumup.nl/ Dan geef ik je via die weg een keer mijn msn ofzo!
Liefs Esther en de prinsesjes