voor F (en alle andere geinteresseerden natuurlijk)

Hallo F (en de rest)

Ik ben bij de gynaecoloog geweest en heb nu zeker PCO. Heb provera en clomid gekregen en moet daar binnenkort mee beginnen. Vind het allemaal maar een gedoe...had het liever anders gewild,net als iedereen hier.
Weet alleen niet hoe het nu zit met de cystes die blijkbaar in mijn ovaria zitten...gaan die vanzelf weg?
Als je die cystes hebt mag je vlg de bijsluiter geen clomid slikken...
En wat gebeurt er als je ondanks een kuur clomid geen ei hebt? Moet je dan meteen doorgaan met en volgende kuur of moet je dan weer iets slikken om ongi te worden?
Zoals je ziet heb ik veel vragen...heb niet zo'n hele leuke gynaecoloog,een vrouw. Mijn vaste gynaecoloog is met pensioen. Ik vind haar niet zo empatisch...
Maar ik heb nu al 10 weken niet gemenstrueerd dus het wordt wel weer een keer tijd...
Vonden jullie het ook eng om provera(of iets dergelijks) te slikken? Ik kan i.p een week of 2 zwanger zijn zonder dat de zwangerschapstest dit aangeeft...toch? En dan slik je medicatie om te menstrueren....vind het maar eng...
Jeetje wat een verhaal weer he...
Ik krijg trouwens wel follikelmeting en als het meer dan 3 eitjes zijn mogen we niet vrijen ivm kans op meerlingen....hoe is dat bij jullie? Er zijn zelfs vrouwen die clomid gebruiken en geen follikelmeting hebben toch?

Nou ik stop maar weer...hopelijk krijg ik van jullie ervaren meiden wat antwoorden.
Liefs Esther
F ik duim voor je
En voor de rest natuurlijk ook.
Hoop dat we snel zwanger zijn....

Hoi Esther,

Ik ben Niem en heb ook pco het is inderdaad heel erg vervelend maar daar kunnen wij toch niks aan doen.
Dat over die cystes ik heb er ook een zitten, ik hoorde toen ook dat je dan inderdaad geen clomid mag slikken maar de gyn zei van dat ik de volgende keer als ik niet zwanger word dan weer clomid mee krijg.
Het kan volgens mijn geen kwaad alleen ze mogen niet groter worden anders moet het opperatief weg gehaald worden.
Ik zit zelf nu in mijn 5e kuur clomid de eerste keer 50mg en kreeg toen geen ei en daarna heb ik 100mg ook weer geen ei pas bij de 3e 4e en nu de 5e heb ik ook een ei gekregen ik verwacht 19jan mijn nod.
het verschilt echt per persoon want F heeft 50mg gehad en had al gelijk een ei.
En als je geen ei krijgt dan moet je weer eerst ongi worden doormiddel van provera en dan mag je weer aan de clomid.
Anders kunnen ze niet precies weten wanneer je je ei hebt het is makkelijker uit te reken dan voor ze.
Dat over dat je dan zwanger kan zijn ik denk dat ze dat eerst controleren of je zwanger bent of niet.
Ik krijg elke keer een folikelmeting in het begin heb ik 3 cyclus moeten temperaturen en daarna mocht ik wel terug komen om te kijken of ze al beginnen te rijpen.
Ik heb nog nooit 23 eitjes gehad weleens 2 maar mocht gewoon vrijen als ik de kans krijg dan grijp ik die ook ahhahahahha........

IK hoop dat ik zo al je vragen beatwoord heb mocht je nog wat willen weten dan vraag je het maar als ik daar antwoord op weet naturlijk.
Dikke kus Niem

Hoi lieve Esther,

Fijn weer wat van je te horen!!
Zelf was ik 7 maanden niet meer ongesteld geweest en 3 dagen voordat ik voor het eerst naar de fertiliteitskliniek ging (de gyn. had al wel PCO vastgesteld) werd ik ongesteld! Super toevallig dus. Ik heb daarom geen provera meer hoeven slikken en mocht op dag 5 meteen met Clomid beginnen. De een begint op dag 3 en de ander op dag 5.

Bij mij sloeg 50 mg al meteen aan en ik had 2 eitjes. Nu heb ik net mijn 2e maand Clomid geslikt en heb ik dus net mijn eisprong gehad. Net als jij baal ik als een stekker dat het allemaal niet vanzelf gaat en dat ik medicijnen moet slikken om een eisprong te krijgen... maar.. ik ben wel HEEL blij dat er zoiets bestaat als Clomid!

Ik ben benieuwd hoe jij je gaat voelen bij de Clomid. Zelf had ik wat maagpijn en was ik wat chagerijnig maar verder niet zoveel bijwerkingen gelukkig. Wat betreft de cystes.. bij mij hebben ze er nooit wat over gezegd en ik word er ook niet op gecontroleerd. Volgende maand ga ik hier toch eens naar vragen. Krijg je nu ook alle andere onderzoeken (schildklier, onderzoek naar vaginale infecties, samenlevingstest, het zaad van je man testen etc)?
Wij hebben alle testen gehad en krijgen volgende maand de uitslag. Heel vervelend die medische molen maarja, we moeten er wat voor over hebben! Hoe lang ben jij nu bezig met zwanger worden? Ik precies een jaar. Ik was vorig jaar na de 3e poging al zwanger maar dat ging mis. Daarna heb ik dus geen eisprong meer gehad.

Nou, het is weer een heel verhaal geworden. Ik ben benieuwd naar je antwoorden! Ik woon trouwens in Almere, ben 27 en nu sinds 7 maanden getrouwd. Verder ben ik communicatie-adviseur bij een bedrijf in Amsterdam. En jij??? (ben benieuwd haha)

Hopelijk tot snel!

Dikke kus F.

hallo Esther,

Ik menstrueer net zo onregelmatig als jij en heb ook een aantal keer een middel moeten slikken om de menstruatie op te wekken. Bij mij was dat Primolut N. Ze laten je niet zomaar zo'n middel slikken hoor. Ze kunnen aan je temp curve zien of je wel of geen eisprong gehad hebt, aangezien je temp omhoog gaat als je een sprong gehad hebt. Verder zal je waarschijnlijk ook bloed moeten prikken of een echo krijgen en daar kunnen ze ook aan zien of je een eisprong hebt gehad. Ik denk dus niet dat je al te veel zorgen hoeft te maken, vooral omdat je ook follikelmetingen krijgt. Als je clomid slikt en je krijgt nog geen eisprong dan verhogen ze de dosis. Ik zit nu op 4 pillen clomid per dag en ik vind het eigenlijk veel te veel maar ik heb er wel een eisprong door gekregen. Mocht ik van de week ongi worden dan krijg ik deze dosis nog een keer en daarna gaan we kijken wat de verdere mogelijkheden zijn. Je kan je voorstellen dat ik behoorlijk zenuwachtig ben haha. Oh ja als je geen eisprong hebt kan het ook even duren voor je weer ongi wordt dus ja je krijgt dan weer provera om je menstruatie op te wekken.

Vind het wel vreemd dat je zodra ze 3 eitjes zien je niet mag vrijen. Het wil toch niet zeggen dat er 3 eitjes bevrucht worden. Jeetje wat een dilemma. Ik weet niet wat is zou doen hoor. Waarschijnlijk de kans op een meerling voor lief nemen!

Hoe lang zijn jullie al aan het proberen om zwanger te worden? Wanneer moet je met de provera beginnen. Ben zeer benieuwd of je last krijgt van bijwerkingen. Ik duim voor je van niet!

Veel succes!
Groetjes
patricia

Oh ja, ik lees het net bij Patricia en ik was vergeten daar iets over te zeggen. Ik "mag" ook niet klussen als er 3 eitjes op komst zijn maar mijn man en ik gaan daar niet naar luisteren mocht dat het geval zijn. De eerste maand had ik 2 eitjes en was ik ook niet zwanger. De kans dat alle 3 de eitjes bevrucht worden en ook blijven zitten is zo klein dat ik dat risico wel wil lopen.. dan zeg ik wel dat het condoom is geknapt want ze willen het inderdaad echt niet...

X F.

Hoi Esther,

Ondanks pco en alle tegenslagen is het toch goed mogelijk om zwanger te worden na 3 enkele clomid kuren en 1 dubbele was het bij mij raak. Ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger. Geef de moed dus niet op. De laatste keer had ik ook 3 eitjes, en er is er maar 1 raak geschoten. Lijkt mij geen probleem om gewoon wel te klussen hoor. 3 eitjes in 1 keer gebeurt niet vaak, maar als je het risico echt niet wil nemen moet je het niet doen. IK vond 3 ,2, of 1 ook goed.Nu verwacht ik er 1 en ben helemaal in de wolken. Mijn buikje groeit al en ik ben 5 kg aangekomen.

Terug
Bovenaan