Voor Famke

A

Anoniem

Guest
Hoi meid!

Even een apart berichtje aan je om op je vragen aan mij, uit je vorige berichtje terug te komen...
Ik weet helaas maar al te goed hoe je je voelt ja..
Ik ben dus vandaag ongesteld geworden
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer vind natuurlijk maar ik ben al zover in mijn gevoelens eigenlijk...dat ik er niet eens meer lang bij stil sta...

Ik ga nu de 18e ronde in. Ik  ben in november 2004 gestopt met de pil.
Die had ik ik 11 jaar geslikt... In het eerste jaar dat we probeerden dacht ik ook altijd..dat is de pil..daar heb ik veel te lang aan gezeten. Maarja of dat zo is weet ik niet want sommigen hebben er zelfs nog langer aan gezeten en zijn wel snel of in ieder geval binnen een jaar zwanger.

Eigenlijk tot voor een paar maanden geleden was ik er ook steeds moedeloos van en werd ik steeds banger dat er dan wat was met het zaad van mijn man of met mij...
Wij zijn toen  drie weken terug naar de dokter geweest en het zaad van mijn man is onderzocht. De uitslag is inmiddels binnen en heeft tot een grote opluchting bij ons geleidt. Want zijn zaad is hartstikke goed.

Nu ben ik alleen nog aan de beurt en ik ga vandaag een afspraak met de fertiliteisgyneacoloog maken.
Maar ik weet al dat ik een regelmatige cyclus heb van 26-28 dagen en dat ik altijd een hele duidelijke eisprong heb, te zien in mijn temp.curves.
Dus we zijn niet zo heel bang dat er wat met mij mis is...maar het is nog afwachten...
Maar volgens de dokter zou het spontaan vast wel lukken, duurt het alleen langer dan bij anderen.

Verder weet ik dat mijn man en ik  meestal ook wel heel druk en gestresst zijn van  ons werk...we maakten ons  om het zwanger worden  zorgen...en we kochten een nieuwbouwhuis...enz enz..    Ook ben ik aan het proberen van baan te wisselen...
Dus ik weet ook dat dat heel veel invloed hierop kan hebben...
Misschien lukt het ons pas als we dat allemaal achter de rug hebben.
Dat kan nog even duren..dus ik hoop het niet...maar we accepteren het dus wel al meer...
Je gaat er ook echt steeds meer aan wennen hoor...
Maar ik las dat jij ook al 15 maanden bezig bent??
Waarom maak je geen afspraak met de gyn dan? Die kan wel tot duidelijkheid leiden..en hopelijk zoals bij ons nu voor mijn man, ook tot gerusstelling...

Meid als je nog vragen hebt stel ze!
Als je wilt mailen kan dat ook...alleen heb ik een nogal aparte naam die ik niet op internet wil hebben....
Ik hoor het wel van je.

Liefs Linnepinnie

Hoi hoi,

Heel erg bedankt voor je lieve reactie. Zo fijn!
Ahhh jammer joh dat je ongi bent geworden! Maar komt zeker wel goed bij jullie. Fijn hè denk ik nu je weet dat jullie toch eigenlijk gewoon zwanger kunnen raken. Komt vast en zeker binnenkort goed. Daar ben ik zeker van.
Ik heb inderdaad nog steeds geen afspraak gemaakt. Ik zei altijd, dat als het na een jaar niet raak zou zijn, ik naar de huisarts zou gaan, maar helaas heb ik nog altijd niet die stap durven zetten. Ben als ik heel eerlijk ben doodsbang.
Vond jij dit niet moeilijk dan? Ach misschien is het toch wel eens tijd dat mijn vriend zich misschien eerst eens laat onderzoeken
Ik vind het in ieder geval heel knap dat jij wel die stap hebt durven zetten!

Als ik jou verhaal lees, lijkt het net of ik mijn eigen verhaal lees. Echt ongelofelijk!
Ook wij zijn  een paar maanden geleden verhuisd naar een nieuwbouwhuis en ook wij zijn samen op zoek naar een andere baan.En ja...dit alles brengt aardig wat onbewuste stress met zich mee. Weet precies wat je daar mee bedoelt!
Mijn vriend is kok, dus veel onregelmatig werken en ik werk ook onregelmatig, dus dat is soms best moeilijk, maar ooit zullen we zeker een andere leuke job vinden.
Ik heb een vervelend jaar achter de rug. Door mijn chronische nekpijn heb ik een bijna burn-out gehad, maar dat gaat nu weer aardig goed hoor. Het lijkt allemaal heel negatief, maar zo ben ik absoluut niet ingesteld hoor! Daar schiet je zo weinig mee op hè.
Volgend jaar januari gaan we eindelijk trouwen! Dus daar kijk ik enorm naar uit!

Gaan jullie trouwens ook voor jullie eerste kindje?
Gisteren vertelde ik dat ik toch ongi ben geworden..., maar echt ik snap er niets meer van, want vandaag is daar weinig meer van terug te vinden. Helemaal niets dus.
Heb gewoon anderhalve dag veel bruin bloed verloren (echt slierten (sorry)en steken net als ongi pijn gehad. Nou ja nu maar even afwachten dus of ik nou toch gewoon de 16e mei mijn ongi ga krijgen????Snap jij het nog? Het was zo regelmatig de laatste 4 maanden, keurig 33 dagen cyclus. Weet gewoon zeker dat ik de 29e april mijn eisprong had. Maar genoeg over mezelf

Ik vind het heel goed van je en heb bewondering voor het feit, dat je zo positief bent.En meid... je heb tenslotte goed nieuws gehad van de arts, dus jij bent binnenkort echt ook zwanger. Ik hoop dat je na de afspraak met de gynecoloog ook wat meer duidelijkheid hebt over jouw eigen lichaam.

Heel veel succes met de volgende rondeen ik zou het erg leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden zo nu en dan.Jij?

Tot hoors!!!!

Liefs,
Famke

Hoi Famke..

Ben ik weer!
Bedankt voor je lieve  berichtje...
Onze verhalen lijken inderdaad op elkaar...

Even goed denken wat ik je wil zeggen en wat je me had gevraagd...
Allereerst de dokter...Wij vonden het ook wel moeilijk om die stap te zetten..
Ik had in het begin ook zoeits van een jaar proberen en dan naar de dokter...toen was het zover toen hebben we het toch nog een paar maan den uitgesteld...
Tot de 16e maand..toen dacht ik deze maand wacht ik af...wordt ik wel of niet ongi?
En ik werd ongi...dus toen heb ik meteen de stap gezet en gebeld...
Spannende weken braken aan....ze gingen als eerste mijn mans zaad onderzoeken en mijn bloed op eventuele chlamydia antistoffen...gewoon voor de zekerheid ook al wisten we dat dat niet het geval kon zijn...
Uitslag van het zaad duurde een week..en dat was echt de engste week voor ons beiden...gewoon bang erg bang voor slecht nieuws...Maar we zeiden  gewoon tegen elkaar...dat hoeft helemaal niet het geval te zijn!! En dat bleek ook maar weer..
Van mijn bloed is deze week binnen gekomen...En ook daar was niets in te zien...
Maandag ga ik de fertiliteitsgyn bellen nu...

Wat ik je wil zeggen is..ookal is de stap eng...je gaat dan wel  het begin van de mmm in...maar het hoeft niet negatief uit te wijzen!!
En als er wel wat is...ze kunnen tegenwoordig al ontzettend veel hoor!
Des te langer je wacht des te moeilijker het wordt...denk ik...
Zelfs mijn man zit hier nu naast me en zegt dat je gewoon moet gaan...en hij vond het nog 10keer enger dan ik zelf...
Het kan je namelijk ook heel veel opluchting geven...of alleen al duidelijkheid hoe het er nu eigenlijk voor staat..
Lieve Famke..Ik vind gewoon dat je het moet doen!!
Het wordt ook voor jullie tijd....om meer zekerheid te hebben...

Grappig trouwens dat jullie ook net verhuisd zijn en van banen willen wisselen..
Wij zijn nog niet verhuisd hoor...ze gaan bij ons pas in juli met de bouw beginnen...
Maar ik ben wel al hard op zoek naar een nieuwe uitdaging in mijn werk en ook dichter bij het nieuwe huis...
Waar woon jij eigenlijk..   mijn vraagtekens doen het niet btw....
Wij in Almere.
En wat doe jij nu voor werk...
ik ben lerares op een basisschool in Amsterdam..
En wij zijn 2 jaar geleden getrouwd...
Ik ben 27 en mijn man 25...
Hoog tijd voor gezinsuitbreiding!!!!!

Nou tot snel!
En denk er even over na over dat van de dokter...en bespreek het nog eens met je vriend...

Dikke knuffel Linnepinnie

heeee hoi,

hier ben ik heel even.
mijn comp. staat even in de doos omdat we de kamer leeg moesten halen ivm nieuwe vloer, dus zit ik even bij een ander achter de pc.
Maar.....stiekum, want ze hoeven niet te weten dat we zwanger willen worden(hihi)
Ik heb do of vr weer mijn eigen comp.
Grappig he die overeenkomsten. Ik weet dat we die stap moetn gaan zetten hoor.
Ik denk dat we dat volgende maand maar eens gaan doen.
Heb nu trouwens weer bruin bloed, zo raar! snap er helemaal niks van.
Wij wonen  aan de Zeeuwse kust  in  Burgh-Haamstede.
Ik ben ook 27 jaar(hoe toevallig) en mijn aanstaande mannetje is 36.
Jullie heel veel succes en  tot heel gauw en succes met alles!!!!!
Bedankt voor je lieve berichtje hoor!

Liefs,
Famke

Terug
Bovenaan