Voor Fanny1980

Hoi Fanny,

Als je het niet meer red om fultime te werken i.v.m. je zwangerschap is je werkgever verplicht je voor de uren dat je niet kunt werken je ziek te melden bij het UWV waardoor jij gewoon je volledige salaris behoud. Dit geld ook als je helemaal genoodzaakt bent om te stoppen met werken omdat het te zwaar word of i.v.m. klachten rond de zwangerschap. Onbetaald verlof opnemen is dus onzin je hebt gewoon recht op volledige doorbetaling.

Wilde je dit even laen weten, want door onbetaald verlof op te nemen wordt je genaaid door je wekgever. Hij hoort namelijk ook te weten wat jouw rechten zijn of zichzelf hier in ieder geval over te informeren. Maar als het goed is weet hij dit ook gewoon.

Groetjes Diana

p.s. mocht je werkgever moeilijk gaan doen moet je gewoon contact opnemen met het UWV die verzorgen namelijk de uitkering voor je verlof en ook voor ziekte tijdens je zwangerschap.

Hoi Anaid,

Ik heb ook een zwangerschapsuitkering van het uwv.
Dit betaald mijn baas volgens mij niet maar het uwv.
Als ik ziek ben of minder werk dan krijg ik het gewoon aangevuld.
Bedankt dat je me op de hoogte wilde stellen.
Misschien hebben er andere nog iets aan.
Want niet alle bazen zijn makkelijk rondom de zwangerschap en ze proberen van alles om zo min mogelijk te betalen.

Groetjes Fanny  

hallo,
sorry kan het niet laten om ook even te reageren.
ik heb precies hetzelfde probleem alleen loopt het bij mij nu hoogst waarschijnlijk uit op een rechtzaak want hij wil gewoon niet betalen.
hij heeft me zelfs nog gebekld en gedreigd omdat hij boos was dat ik juridische stappen aan het ondernemen was maar moet nu ook inderdaad kijken of ik iets van het uwv kan krijgen.

groetjes paula

Terug
Bovenaan