Voor Febe: flesweigeraar

Hoi Febe en andere moeders van flesweigeraars,

Mijn meisje is 'om'. Het gaat nog niet van harte maar ze drinkt uit de fles!!!Ik gebruik de Avent fles en speen nr1. Misschien heeft ze toch wel kunnen wennen omdat ik al sinds 5 weken met haar aan het oefenen ben. Ik leg haar trouwens in de box als ik de fles geef want als ik haar bij me houd dan zoekt ze naar de borst. Het is een pak van mijn hart en ik hoop dat het goed blijft gaan.
Hoe gaat het bij jou? Al enige vorderingen?

Groetjes, Alexandra
 
Hallo,

Wat een opluchting moet dat zijn dat je "meisje" om is. Mijn "meisje" heeft de eerst 3,5 maanden heerlijk borstvoeding uit de fles en uiteraard uit de borst gedronken. Daarna wilde ze niet meer weten van de fles met bv. Drama's en niets hielp (andere spenen, andere fles, aluminiumfolie om de fles, je vingers om de speen zodat als ze drinkt ze lichaamscontact voelt, gewoon geen eten geven, enz. enz). Wat uiteindelijk een beetje hielp was haar in het wippertje zetten en vooral niet naar haar kijken.

Nu is ze 6,5 maand en hebben we weer problemen. Nu wil ze geen flesvoeding drinken. Ze zet het op een gillen. We zijn nu bezig om 1 flesvoeding af te bouwen. Om drie uur krijgt ze de fles of NIETS.

Sinds twee dagen krijgt ze nieuwe voeding: Similac van het kruidvat. Dat schijnt wat anders te smaken dan frisolac en Nutrilon......... en voorlopig hebben we geen drama's meer gehad. En het voordeel is, het is hartstikke goedkoop Wie weet!!!
 
Hallo!
Wat een goed nieuws: ook onze kapoen drinkt sinds deze namiddag zijn flesje!!!! Ik had jouw tip van de box gelezen en ik heb hem dan ook in zijn relax gezet. Ik deed het flesje in zijn mond en zonder protest dronk hij 110cc!Ik was nog om een ander maatje van speentje geweest en dit lukte dus wel. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven! Nu hopen dat het afbouwen een beetje lukt maar het is inderdaad ook zo'n pak van mijn hart! Succes voor de andere flesweigeraars! Febe
 
Terug
Bovenaan