voor froukje

A

Anoniem

Guest
hoi froukje,even een up date vanaf mijn kant.
Vandaag bericht gekregen dat er een donor gevonden is voor ons.Zit nu 4de dag van de cyclus dus vlg.week al beginnen met de behandeling.Heb een natuurlijke cyclus,dat houd in dat ik niet hormonen hoef te spuiten o.i.d.Woensdag hebben we eerst nog een gesprek over hoe alles in zijn werk gaat,wij kunnen nog vragenstellen en krijgen info over de donor voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
En dan vlg.week vrijdag of het weekend insemeneren,spannend.Komt nu echt heel dichtbij,had eigenlijk niet verwacht dat het zo snel zou gaan,maar aan andere kant wel mooi natuurlijk,want elke mnd.is meegenomen.
Zo dat was al weer heel wat info,las dat jullie vlg.mnd kunnen beginnen dus voor jullie zit het er ook aan te komen.Ben benieuwd hoe alles zal gaan.ik hou je op de hoogte,groetjes gea.

quote: gp schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2006 19:34:21'));

Vandaag bericht gekregen dat er een donor gevonden is voor ons.Zit nu 4de dag van de cyclus dus vlg.week al beginnen met de behandeling.Heb een natuurlijke cyclus,dat houd in dat ik niet hormonen hoef te spuiten o.i.d.Woensdag hebben we eerst nog een gesprek over hoe alles in zijn werk gaat,wij kunnen nog vragenstellen en krijgen info over de donor voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
En dan vlg.week vrijdag of het weekend insemeneren,spannend.Komt nu echt heel dichtbij,had eigenlijk niet verwacht dat het zo snel zou gaan,maar aan andere kant wel mooi natuurlijk,want elke mnd.is meegenomen.
Zo dat was al weer heel wat info,las dat jullie vlg.mnd kunnen beginnen dus voor jullie zit het er ook aan te komen.Ben benieuwd hoe alles zal gaan.ik hou je op de hoogte,groetjes gea.

Hoi Gea,

Zeg het wel dat het spannend voor jullie is.
Over onze situatie:
woensdag contact gehad met Gent, testen waren goed, donor wordt besteld, duurt 10 dgn en dan volgende maand de eerste kans.
Omdat de uitslag van een bepaald onderzoek nog niet binnen was, ging deze maand verloren.
Dan ben je zoooo dichtbij, maar uiteindelijk toch nog zoooo ver weg!!!!!!
Dat vind ik nu wel het moeilijkste, merk dat mijn geduld een beetje begint op te raken.
Ik weet ook wel dat het een keer gaat lukken..... nog maar even wachten.

Gebruik je nog iets om je eisprong in de gaten te houden? Kreeg het advies van de gyn om een ovulatietest te gebruiken. Heb je hier ervaring mee en zo ja welk merk?

Tot horens Froukje

hoi froukje,
Ik heb een natuurlijke cyclus en die reken ik gewoon uit via babybrabbel en dat klopt ook altijd.Toevallig weet ik dat want een paar keer met een onderzoek bij de gyn kon ze zien dat ik een eisprong had en dat klopte dus met mijn berekening.Dag 12 van mijn cyclus is de eisprong en dat is eigenlijk altijd zo.Maar het kan altij dveranderen natuurlijk,maar we proberen het eerst zo,wel slik ik foliumzuur.
Die rietjes die voor jullie bestled zijn mnoeten jullie die zelf betalen?Jullie doen het via ziekenhuis meende ik misschien is het dan weer anders,wij zitten bij een privekliniek omdat er een te lange wachtlijst bij het ziekenhuis was(mimmaal half jaar).
Stel je voor dat het bij de eerste keer gelijk raak is om maar even heel positief te denken,kan het nog niet bevatten dat het nu echt bijna zo ver is.Ben nog steeds verbaasd,in april gingen we voor de eerste keer daarheen met de gedachte dat duurt nog wel een halfjaar tot een jaar en nog geeen mnd.later kan je geinsemeneerd worden.Heel onwerkelijk allemaal,maar ja we zien wel hoe het loopt.
Groetjes gea

quote: gp reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-05-2006 16:57:39'));

hoi froukje,
Ik heb een natuurlijke cyclus en die reken ik gewoon uit via babybrabbel en dat klopt ook altijd.Toevallig weet ik dat want een paar keer met een onderzoek bij de gyn kon ze zien dat ik een eisprong had en dat klopte dus met mijn berekening.Dag 12 van mijn cyclus is de eisprong en dat is eigenlijk altijd zo.Maar het kan altij dveranderen natuurlijk,maar we proberen het eerst zo,wel slik ik foliumzuur.
Die rietjes die voor jullie bestled zijn mnoeten jullie die zelf betalen?Jullie doen het via ziekenhuis meende ik misschien is het dan weer anders,wij zitten bij een privekliniek omdat er een te lange wachtlijst bij het ziekenhuis was(mimmaal half jaar).
Stel je voor dat het bij de eerste keer gelijk raak is om maar even heel positief te denken,kan het nog niet bevatten dat het nu echt bijna zo ver is.Ben nog steeds verbaasd,in april gingen we voor de eerste keer daarheen met de gedachte dat duurt nog wel een halfjaar tot een jaar en nog geeen mnd.later kan je geinsemeneerd worden.Heel onwerkelijk allemaal,maar ja we zien wel hoe het loopt.
Groetjes gea

hoi

quote: gp schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2006 19:34:21'));

Hoi Gea,

Mijn excuses dat ik al een tijd niets van mij heb laten horen.
Ben druk met mijn eigen bedrijf en de bruiloft van mijn broer, 6-6-06, ben de ceremoniemeester.....
Heb al een paar keer gereageerd, maar mijn tekst kwam blijkbaar niet door en ik had eigenlijk niet de puf om alles weer opnieuw te typen.

Ik heb een aantal dagen heel vervelend in mijn vel gezeten, had nergens zin in, was heel erg emotioneel......moet zeggen dat het nu wel iets beter gaat.
Mijn man en ik een paar goede gesprekken gehad. Dit heeft zeker geholpen.
Ik kan mijn gevoelens heel moeilijk uiten naar een ander. Hoe doe jij dat?
Dat is voor mijn man heel moeilijk, voelt zich hierdoor erg machteloos. ik zit heel graag op MIJN eiland, denkbeeldig natuurlijk. En ben dan heel moeilijk te bereiken.

Ik ben heel benieuwd hoe het met je is. Als ik het goed heb, dan hebben jullie de eerste behandeling al achter de rug. Hoe was dit voor jou/jullie?

Als ik pech heb, dan valt mijn eisprong precies op de 6-6-06. Wat natuurlijk inhoudt dat het WEER een maand zou moeten worden uitgesteld.....

Ik hoop dit echt niet, maar ja we hebben er geen invloed op.......

Ik probeer me ook voor te houden dat het vanzelf komt......, maar ik voel me heel ongedurig van binnen. Weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen.
Misschien herken je dit zelf ook wel.

Volgens mij heb ik je weer een beetje op de hoogte gebracht.

Tot horens

Gr Froukje

hoi froukje,
Wat toevallig dat jij een bruiloft in het vooruitzicht hebt,heb ik nl. ook alleen een mnd.later. Wel jammer dat jou ei dan net op 6-6- plaatsvindt.
Heb mijn 1ste insemenatie gehad,maar helaas weer ongi geworden,maar a.s.maandag heb ik de 2de dus weer spannende weken in zicht.en ook druk want net zoals jij heb ik ook de voorbereidingen voor de bruiloft.(mijn zusje trouwt),maar ben geen ceremoniemeester,maar we gaan stukjes voorbereiden,huis versieren en al dat soort gekkigheid.Ben hier ook een paar dagen niet geweest,moest even alles laten bezinken.Voelt vreemd als je geinsemeneerd bent en je moet afwachten of je zwanger bent,zo onwerkelijk het doet ook helemaal geen pijn,het is zo gebeurt en dan weer die 2 weken wachten.Vooral die 2 dagen na het bloedprikken is het wachten zenuwslopend je denk van alles te voelen.Maar hier is binnen het half jaar 60%zwanger dus dat is best veel ,we houden de moed erin.Zo ga ophouden want ik moet aan het werk.Groetjes en sterkte en we horen.Gea.

Terug
Bovenaan