Voor Gretl

Hoi

Ik las je stukje over borstvoeding.
Ik zelf heb een borstverkleining gehad, en het was dan ook a. snel duidelijk dat ik niet genoeg melk had. Na klooien met cupjes en flesjes na de borst. Ben ik begonnen met de borstvoedings hulpset te gebruiken. Het is echt super. Je geeft de borst(dus bv blijft gestimuleerd) en daarnaast drinkt die kleine via een slangetje uit een flesje wat hij extra nodig heeft. Dus wat niet meer uit je borst te halen is haald het kleintje uit het flesje van de hulpset.
Ik vind het een beetje een rare reactie dat je bv moet gaan vervangen. Je kunt ook na de borst een flesje na geven. Maar hoeveel geef je dan? Tja daarom zijn wij met de hulpset begonnen en het werkt super. Bryan is van 17 januari 2006 en krijgt nog steeds 1 keer per dag borstvoeding en melk uit de hulpset. Wij vinden dat nog erg gezellig.
Wil je er meer over weten hoor ik het wel. Je kunt de hulpset kopen in de betere babyzaken hij is van medela(www.medela.nl)

Groetjes Sandra(doortje)
 
Ik ben even niet meer op internet geweest, dus vandaar deze wat late reaktie.
Ik wou dat ik dat eerder wist. Mijn borstvoeding is deze week volledig teruggelopen. Ik heb hem nu dus aan de fles. Eigenlijk zit ik daar vreselijk mee. Het doet me wel goed dat mijn mannetje het er goed op doet.
Mijn zoontje Bram is ook van 17 januari 2006. Op dezelfde dag dus geboren als jouw zoon!!!!!

Ik moet trouwens even iets kwijt. Ik kreeg gisteren een hele rotopmerking van mijn zus. Ik had mijn kindje al die tijd laten verhongeren en ze was blij dat het cb wel goed had opgelet. Het was volgens haar een grapje.
Ik ben dan dus zo iemand die dan niks zegt. Ik liet het over me heenkomen. Thuis heb ik echt zitten janken. Het zit me zo dwars. Helaas kan ik dat ook niet met haar uitpraten, want dan houdt ze vol dat het een grapje is.
Ik heb echt zo lang mijn best gedaan om door te gaan met de bv, terwijl Bram een onrustige drinker is.  Zij was degene die telkens zei dat ik het toch niet zo lang volhield als haar. Zij voedde beide dochters namelijk 10 maanden. En....ze heeft gelijk gekregen. Ik wilde het ook zo graag. Nu deze opmerking weer!
Sorry, ik moest even mijn verhaal kwijt.

Groetjes van Gretl.
 
Hoi Gretl,

Wat rot dat je zus zo reageert, daar kan je toch zeker niets mee?   Het is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet er maar bovenstaan en voor jezelf bedenken dat je een prima mama bent want je kindje doet 't immers goed? Er is niets mis met flesvoeding hoor!! Kop op he!

Groetjes,
Line
 
Hoi Gretl

Wat een rot opmerking van je zus, je voelt je zelf al ellendig genoeg. Zonder dat je er iets aan kunt doen.
Maar wat ik vooral ook even kwijt wilde, het is nog niet te laat. Je kunt als je met de hulpset gaat voeden de borstvoeding weer opkrikken. De hulpset is zelfs geschikt voor adoptiemoeders.
Dus meid als je graag bv wil geven, al is het voor de gezelligheid, haal je zo'n set, is even wennen, maar werkt echt super. Ik moet zeggen dat tegen mij al veel mensen hebben gezegd stop nu toch. Vooral omdat ik door de verkleining maar weinig melk heb. Maar ik vind het nog steeds gezellig, en al krijgt hij per keer maar 10 cc bv binnen. De rest krijgt hij uit de hulpset. En laten we eerlijk wezen er is niets zo intiems en gezellig.

Ik kreeg zelfs van de kindersrts gezegd dat ik mijn kind liet verhongeren. Dat maakt je echt onzeker. Maar ze wist niet waar ze het over had. Met de hulpset kun je je kind niet laten verhongeren.

Meid je doet het prima, volg je eigen gevoel, als jij het nog gezellig vind, ga ervoor. Ook nu de voeding terug aan het lopen is, het kan nog steeds.!!!

Dikke knuffel en laat je niet gek maken.
VERTROUW OP JEZELF EN OP JE EIGEN MOEDERINSTINCT IEDER KIND IS ANDERS
Sandra
 
Terug
Bovenaan