voor het eerst een vast voedsel (brood), hoe ging het bij jullie, tips graag

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Nou ik ben nu al een week bezig met vast eten te geven zoals liga, broodkorsten
want hij is tenslotte 7,5 maand en heb zelfs gisteren een boterham laten soppen in  melk
Maar zelfs als het nat en soppig is en onwijs klein stukje is  blijft hij kokken en overgeven.
Ik blijf stug volhouden elke dag maar elke keer dat overgeven, nou dan ben je snel geneigd om gewoon snel de fles te geven.
Hoe deden jullie dat, ook gewoon elke dag volhouden??? ik weet niet meer hoe ik het met onze oudste zoon gedaan heb.
Na 3 brokjes gegeven te hebben en weer te hebben overgegeven ben ik er al klaar mee.

Ik hoop dat er mensen met tips zijn, want ik zit met het zelfde probleem. Moet ik zeggen dat ik ook wel bang bent dat mijn kleine meid stikt.
Ik sprak op school met de logopediste en die vertelde mij wel dat de kokreflex bij jonge kinderen meer naar voren in hun mond zit, als bij ons. Vandaar dat ze ook sneller kokken. Dit is een natuurlijk reflex zodat ze niet gelijk in kleine dingen stikken.

Groetjes, Marije

ik heb Merel in het begin als ze brood kreeg gewoon een stukje korstje in de hand waar ze dan op ging sabbelen.

Mijn zoontje kokte met 5 maanden ook alles nog naar buiten en toen heb ik  er gewoon nog even een weekje mee gewacht. Toen het weer niet ging gewoon weer een weekje wachten, totdat hij wel begon met eten van brood.
Ik zit nu helaas met het feit dat hij sinds een week weigert om te eten en dat ik niet weet wat er aan de hand is....maar dat is weer een ander verhaal....

Stug blijven proberen en op een gegeven moment gaat hij/zij echt wel eten. Geloof me, Jauke is nu bijna een jaar oud en als hij zich goed voelt is het net een kliko ha ha ha

Misschien kun je eerst beginnen met pap (is toch ook een soort van brood), fruit- en groentenhapjes? Deze zijn wel dikker, dan melk, maar nog niet zo moeilijk weg te slikken als brood.
Dat van die kokhalsreflex klopt. Als je zoon steeds alles terug geeft, is het waarschijnlijk nog te vroeg voor dit soort vast voedsel. Door het voedsel geleidelijk aan op te bouwen, kan deze reflex afzwakken.
En als je het niet vertrouwt: gewoon even de huisarts of het CB bellen.

Groetjes, Marijon

Hoe eet ie z'n groente en fruit?

Brood kun je het beste aanwennen door ze een korst in de hand te geven om af te sabbelen.

Ook bij ons was het de eerste paar keer kokhalzen (nog niet echt overgeven gelukkig), maar nadat ik de tip kreeg om niet met té vers brood te beginnen maar gewoon iets ouder brood (bijv van één dag oud) ging het wel beter. Dit plakt nml niet zo erg. Het verse brood plaktte d'r steeds aan het gehemelte vandaar dat kokhalzen. Ook deden we er smeerkaas op maar dit plakt ook teveel voor d'r. Gewoon boter of bijv banaan gaat beter, is wat zachter..
Nu eet ze ong 2 a 3 wk brood en het gaat heel goed. Daarnaast krijgt ze nog wel een fles erbij (ong 160 cc).
Het kauwen op een korstje vindt ze overigens ook heel fijn, goed voor de doorkomende tandjes en het leren eten van kortsjes.

Hallo,

Mijn dochter is ondertussen alweer 3 jaar maar we gaan deze fase van brood eten weer tegemoet. In december is nl. onze zoon geboren. Ik weet nog dat ik de tip kreeg van het cb om een kein stukje brood in de wang te doen. Dan verslikken ze zich niet meteen maar gaan eigenlijk automatisch kauwen. Bij ons heeft het altijd goed gewerkt.

Janine

Terug
Bovenaan