voor het eerst in eigen bedje/kamertje slapen...

Hoi hoi, Fenna gaat vanavond voor het eerst snachts op haar eigen kamertje slapen...!
Ik doe wel haar kinderwagenbak in het ledikantje, hier slaapt ze snachts altijd in.
Ze is nu 8 weken, en ik vond het maar niks om haar in haar kamertje te laten
slapen. Nu heb ik het idee dat ze door ons eerder wakker wordt..(snurken, omdraaien in bed e.d.)
Hmmm, zal wel wennen worden en een paar keer heen en weer lopen denk ik.....
Hoe hebben jullie dit??
Groetjes, Alida.

Yanick ging na 2 weken al naar zijn eigen kamertje. Ik vond het wel moeilijk, maar hij maakt best veel geluiden in zijn slaap en hield ons daarmee onnodig wakker. Vooral vervelend voor mijn man die gewoon moest werken. Ik wilde eerst ook het wiegje in het ledikant zetten (zo'n reiswieg), maar ik heb  even 'geoefend' met  hem overdag in zijn ledikantje te laten slapen. Ik vond het eerst geen gezicht, zo'n  klein ventje in zo'n groot bed!!! Maar het went snel, en hij slaapt er prima in.      

boas sliep na 3 dagen op zn eigen kamer in het megagrote ledikant.hij lag in de wieg naast ons bed,maar huilde steeds.mijn man werd bloednerveus van dat schelle stemmetje van hem.ik dacht op een gegeven moment:ga maar even een deur verder huilen,dan kan papa even slapen,dan slaap ik morgen wel weer.dus ik hem in zn ledikant gelegd en stil was meneer!heel apart,maar prima.sindsdien slaapt hij snachts van voeding tot voeding en dat is inmiddels al van 22 tot 7/8 uur.

ik neem me iedere keer voor dan gaat Mark naar zijn eigen kamer... maar hij slaapt nog steeds bij ons. Hij zou dit weekend gaan, maar ik ben ziek geworden en wil niet in de kou mijn bed uit om te voeden (man kan geen borstvoeding overnemen en ik kolf liever niet te veel). Het is ook wel gezellig als je 's ochtends wakker wordt en die kleine man kijkt met zijn grote ogen naar je...
Maar binnenkort moet het wel echt gaan gebeuren... zijn wieg wordt te klein (te smal). Overdag slaapt hij al wel in zijn eigen bed op zijn eigen kamer. Ik denk dat mama het er moeilijker mee heeft dan hij zelf haha!

Christian ging met 2 weken naar eigen kamertje, hij maakte veel te veel geluid, ik sliep zelf bijna niet meer! Hij heeft vanaf het begin in zijn ledikantje gelegen (ook bij ons op de kamer) en hij heeft niet laten blijken dat hij uberhaupt gemerkt heeft dat wij hem hadden verplaatst... En wij konden juist langer slapen! Toen heb ik ook geleerd dat niet ieder huiltje in de nacht doorzet, en dat hij vaak zelf weer in slaap valt zonder eten...
Dus nu moet hij echt even huilen voordat ik het bed uitrol.
Is hier dus helemaal vlekkeloos gegaan!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

nynke is nu ruim 3 maanden, maar die hou ik denk ik nog tot 6 maanden bij ons op de kamer. Ik verlang soms wel naar een iets makkelijkere/vrijere nacht. ik lig namelijk soms lang naar haar te luisteren of ik haar nog hoor, sluip mijn bed uit naar de wc om haar niet wakker te maken, kijk nooit meer tv in bed.... maar ik wil haar gewoon nog bij me hebben. Ze moet weten dat haar ouders bij haar zijn als ze ons nodig heeft, ik weet niet of ze merkt dat we bij haar zijn, maar voor het geval dat. En ik ben bang dat als er echt iets gebeurt ik het niet merk of hoor als ze op haar eigen kamer ligt. We hebben het ledikantje in onze kamer staan, dus eruit groeien is er ook niet bij.

groetjes,
Daphne

Terug
Bovenaan