Voor het eerst in paniek op verlosbed gelegen!

A

Anoniem

Guest
Dag dames...

Tja vanmiddag zou ik om half 2 controle hebben bij verloskundige... maar vanmorgen had de kleine de hik, en ik dacht... ff luisteren met dat apparaatje.. angel sound... weet je wel. Dus ik luisteren, ik dacht, nu ga ik even naar het hartje luisteren. En tot mijn grote verbazing sloeg het hartje een slag over. Nu heb ik dit al vaker gehoord met dat ding, maar toen dacht ik, ach, niet zo druk maken, de baby beweegt vast even ofzo. Dus ik schrok dat het hartje nogsteeds, soms even 1 seconde stilstond en weer verder ging, en een paar seconden later weer es... ik dacht... zie je nou wel, het hartje is niet goed! Dus de tranen biggelden over m'n wangen, stond mijn schoonmoeder aan de deur, ze zou met me meegaan naar de verloskundige.. ik snik snik naar beneden... ik zei, sorry hoor, let niet op mij... maar ik geloof dat er iets goed mis is... snik snik...! We vonden dat we het maar is duidelijk uit moesten leggen bij de verloskudige, en dat ik me heel veel zorgen maakte hierover. Eenmaal bij de verloskudige, het hartje beluisteren, en ja hoor... we hoorden het weer twee keer... gewoon even stil, en weer verder. Ik dacht.. potverdorie.. zie je nu wel! De verloskundige heeft me direct naar het ziekenhuis doorverwezen voor een filmpje van het hartje van onze kleine puk. En daar lag ik dan.. in een verloskamer... erg interessant, maar wel spannend. Twee banden om m'n buik, en een half uurtje stil liggen. Ik heb het ook daar wel weer gehoord, maar volgende de gyn... zag het er allemaal uitstekend uit, en was er absoluut geen reden tot zorgen! Ik was opgelucht, en ik ga er nu maar vanuit dat het goed is. Maar ik ben wel enorm geschrokken! De gyn zei wel.. dat als er iets mis is met het hartje, dat ze er nu toch nog niets aan konden doen, pas na de geboorte zou een kinderarts kunnen bekijken of er toch iets aan de hand is met het hartje... maar ik mag me geen zorgen meer maken, en ik moest dat "angel sound" apparaat meteen weggooien van hem! haha..

Nou dat wou ik even kwijt!!!

Liefs José... vandaag precies 34 weken zwanger!

Zo dat was zeker even schrikken, en waarschijnlijk nog steeds wel een beetje angst.
Gelukkig heeft de vk je wel gelijk doorgestuurd want nu weet je toch dat er nu niks aan te doen is, als het nodig zou zijn.

Doe rustig aan en zelf maar niet te vaak luisteren.

groetjes ida

Nee luisteren doe ik nu ook echt niet meer... ik heb het de gyn en verloskundige beloofd!

Groetjes!

jeee...

Dat klinkt best eng inderdaad!
Ik wilde eigenlijk net weer even gaan luisteren omdat ik vandaag eigenlijk niet echt beweging heb gevoeld. Ik ben wel de hele dag druk geweest, dus ik hou het daar maar op. Ik durf nu niet zo goed meer hoor!

Toch best vervelend als je dan ineens naar het ziekenhuis moet! Ik hoop dat je nu wel weer wat meer gerust bent gesteld...

Sterkte de laatste paar weken!!

Wat een toestand zeg, ik zou me ook kapot zijn geschrokken. Gelukkig zeiden ze in het ziekenhuis dat alles er prima uit zag bij het kindje, toch weer een geruststelling erbij ja.. En hopelijk blijft alles zo goed gaan!

Hee, jeetje meid, wat een schrik! Gelukkig ziet alles er goed uit!
Ja, dat is dan echt een nadeel van zo'n apparaat. Op het zwanger forum heb ik al eerder gelezen over de paniek die het teweeg kan brengen. Ik hoop dat je genoeg vertrouwen hebt om er nu vanaf te blijven...
Groetjes Soela

Terug
Bovenaan