voor het eerst met de pil gestopt

A

Anoniem

Guest
hoi Allemaal, misschien een domme vraag maar ik ben nu voor het eerst in mijn leven met de pil gestopt. en nu officieel (volgens mijn pilcyclus) 2 hele weken over tijd. na vijf dagen over tijd heb ik een test gedaan en die was negatief. Nu denk ik eerlijk gezegd niet dat ik zwanger ben ( ik merk helemaal niets anders aan mezelf) maar   ik ben nog niet ongesteld. en het  voelt ook niet of het binnenkort gaat gebeuren.  nu lees ik hier op het forum dat dit  bij meer vrouwen zo  gebeurd. dus is dit normaal? Heb ik gewoon een lange cyclus? of is dit een soort opstartprobleem? wanneer (na hoeveel dagen) is het dan niet meer normaal en dus problematisch (zorgen maken, huisarts bellen enzv.)?
dit klinkt misschien overbezorgd, maar ik vind het allemaal zo vreemd. ik had verwacht dat ik om de 2 weken ongesteld zou worden ( dat was de reden voor mij om aan de pil te gaan). ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. graag ervaringen!!
Groetjes Ella

Hoi Ella, welkom.
Een gemiddelde cyclus is 28 dagen maar als je net gestopt bent kan je idd ”opstartproblemen” hebben. Geen zorgen over maken. Welke pil gebruikte je, wellicht zijn er meiden met dezelfde ervaring.

Liefs

Hai

Nou je hoeft je nog geen zorgen te maken hoor. Ik ben namelijk in juni voor de eerste keer weer zonder pil, ongesteld geworden en bij mij komt het nu heel wisselend. De laatste keer duurde het wel 43 dagen, terwijl het daarvoor  34 dagen duurde dus.... het is  en blijft spannend. Maar in ieder geval succes en  probeer er niet te veel aan te denken. Ook al weet ik dat  het erg moelijk is.
Succes

liefs Wies  

Hoi Ella,

Opstartproblemen, dat is inderdaad het woord  wat de huisarts gebruikte toen ik bij hem kwam na 4 maanden wachten om ongesteld te worden na het stoppen met de pil. Helemaal niet vreemd zei hij ook nog, en: het kan nog best een tijdje duren.
Volgens mijn huisarts mag het tot 6 maanden na het stoppen met de pil duren voordat je ongesteld wordt, eerder doen ze er helemaal niks aan. Na   die 6 maanden kan besloten worden om luie eierstokken (zo zei hij het) weer aan het werk te krijgen met hormonen. Ik ben er inmiddels wel achter dat de pil meer met me deed dan dat ik dacht.
Maar goed, het kan ook altijd zijn dat je zwanger bent natuurlijk, als is die kans kleiner (maar hij is er wel!).
Suc6 ermee!!!

Groetjes
                  Joy

6 maanden!?! jeetje dat gaat veel inlegkruisjes kosten dan!! haha! nou geduld dus. maar het lijkt me dat ik dan ook niet erg vruchtbaar ben nu? das dan mooi balen! ik had microgynon 50 dus een vrij zware pil, misschien maakt dat uit? ik ga maar hopen dat ik het snel wordt. Dan heb ik nog een vraag. is het normaal dat als je met de pil stopt je borsten gaan groeien? (vanmorgen voor de zekerheid een test gedaan: negatief) Ik kan nieteens meer lekker op mijn buik liggen!! ze liggen letterlijk in de weg! haha! wat moet ik hier nu weer mee!! nou ja groetjes allemaal!!
bedankt voor de geruststellingen!! ik heb jullie nog vaak nodig in de toekomst denk ik!
groetjes Ella

Goed nieuws. Ik lijk nu toch echt ongesteld te worden! Ja natuurlijk was ik liever zwanger geweest, maar dat verwachtte ik niet, omdat we nog niet echt "klussen". en na al die enge 6 maanden verhalen valt het nu nog mee. Als je vanaf de eerste dag van mijn vorige menstruatie telt (dat moet toch?) dan was mijn cyclus 44 dagen. Dat is dan  dus redelijk netjes, toch? zo voor de eerste maand? trouwens dan heb ik nog een misschien domme vraag over jullie vaktaal NOD waar staat dat nou precies voor. ik bedoel letterlijk. Niet Ongesteld Dag of Net Overtijd Dag? zoiets moet het zijn volgens mij!
bedankt maar weer voor de tips! groetjes Ella

Hallo,wil even iets kwijt.Dat je 6 maanden niet ongesteld wordt hoeft niks met de pil te maken hebben.Want de pil is tegenwoordig niet meer zo zwaar als vroeger.Ik ben al 1 jaar gestopt en had de allerzwaarste de DIANE 35.Deze was tevens ook tegen acne en overbeharing.Mijn cyclus was direct normaal toen ik stopte met de pil en altijd netjes rond de 28 dagen.

groetjes Karin

Terug
Bovenaan