voor het eerst naar de gynacoloog wie kan mij helpen?

hallo allemaal,

Ik ben natasjha en al een poosje actief op het forum zwanger worden, maar nu ik voor het eerst naar de gyn moet heb ik meer het idee dat ik hier moet zijn.

Wie kan mij helpen? wat moet ik er van verwachten?

Ik ben 5 maand geleden ook al een keer naar de gyn geweest omdat er een vermoeden was dat ik al twee miskramen zou hebben gehad. Toen heeft hij al een inwengege echo, onderzoek gedaan en heb ik bloed laten prikken. Hier was niets op te zien en alles zag er goed uit. Nu 5 maand later ben ik nog niet zwanger en zijn we al meer dan een jaar bezig. Nu is het dus tijd voor verdere stappen en hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

alvast bedankt

natasjha

Hallo,
Zal me eerst even voorstellen. Natje 28 bijna 29, ronde 12 voor een tweede. Ook ik kom van het zwanger worden forum, misschien hebben we reeds op elkaars verhaal gereageerd. Echt helpen kan ik je voorlopig nog niet. Zelf heb ik 21 juni een eerste afspraak bij de gyn, best lang wachten dus. Wat ik ervan gehoord heb is dat ze dan allerlei testen doen, niet noodzakelijk op de eerste afspraak. deze testen zijn oa samelevingstest, zaadtest, ... Als het eerst aan jou is, vertel je het me wel hoe het verlopen is. Alvast veel succes en hopelijk komt je droom snel uit. Natje

Hoi Natashja,

Toen ik voor de eerste keer naar de gyn moest heb ik allereerst een uitgebreide uitleg gekregen over hoe het daar in zijn werk ging. Daarbij heb ik dus ook een inwendige echo gehad en een inwendig onderzoek. Dat valt heel erg mee. Hierna hebben ze mijn bloed onderzocht en aan de hand daarvan een conclusie getrokken. In de 1e behandelmaand hebben ze ook een samenlevingstest gedaan. Dit houd in dat je de avond ervoor met elkaar naar bed moet en dan gaan ze kijken of er sperma cellen in jouw baarmoederslijmvlies zit. Dit onderzoekje stelt ook niets voor en het is ook wel geinig dat je daarna de spermacellen van jouw man onder de microscoop ziet zwemmen.

Ik wens je veel succes met de behandelingen en dat je maar snel zwanger mag worden
Groetjes Naatje

Terug
Bovenaan