Voor het eerst naar de kapper?

Vanaf welke leeftijd kan een kindje voor het eerst naar de kapper?

Ik neem aan dat dat kan zodra ze goed zitten.

Bij mijn dochter van 6 maanden hangt het haar al bijna op haar neus.

Of zou ik het eerst zelf knippen?

Ik doe nu af en toe staartjes in, maar dat is ook zo'n gedoe.
 
Haha... jullie hebben ook een langharig kindje? Wij ook, ik heb het zelf bijgeknipt... goedkoop en het hing alleen in haar gezicht... de rest was nog relatief normaal!
 
hoi,

mijn dochter is al 4x naar de kapper gegaan en is nu 13 maanden.
je kunt haar eventueel ook op schoot zetten als ze geknipt gaat worden.
ik zal je wel een tip willen meegeven: vraag aan de kapper hoe duur het knippen is.
ik hem me daarin namelijk laatst behoorlijk in vergist en was dus 23 (!) euro kwijt voor een beetje bijpunten, terwijl het ook voor een 10tje kan.
 
Wij gaan al een tijdje met onze zoon naar de kapper. Toen hij 3 maanden was, heeft mijn vriendin hem al geknipt! Hij heeft echt een enorme bos haar! hihihi. Wij nemen hem op schoot, dan de cape over hem en jezelf. Dat gaat heel goed. Neem wel een speeltje of boekje mee om een beetje af te lijden. Wij betalen ook een tientje bij de kapper.

Succes
 
Onze zoon was ook net 4 maanden dat hij voor het eerst geknipt werd. Het gaat nu, hij is nu bijna 8 maanden wel een stuk makkelijker. Wij zetten hem gewoon in de kinderstoel en dan wordt hij geknipt (wij hebben een kapper aan huis).

succes

Miriam
 
HIer ook een kapster aan huis. Ideaal. Eerst namen we hem inderdaad op schoot, maar al snel kon hij in z'n kinderstoel. Onze oudste is al heel snel geknipt. De jongste heeft een stuk minder haar, dus die hoeft voorlopig nog niet...

En als het alleen aan de voorkant lang is zou ik het zelf even een beetje bijknippen.
 
Ons dochtertje is laatst voor het eerst geknipt, kostte maar 4 euro. Er zijn kappers die speciale kinder knip dagen hebben en dan betaal je bijna niets.

Hier geen langharige (hahaha). Ze is 14 maanden en had hier en daar lange haren. Aangezien speltjes ook niet zo makkelijk zijn om in haar haar te krijgen ben ik maar naar de kapper gegaan.

Leuk vond ze het echt niet!! Huilen, huilen en een gezichtje van "wat doe je me aan". Eenmaal klaar kreeg ze een doosje rozijntjes en was het weer goed.

Gr Esther
 
hahah wat leuk om al die verhalen te lezen.
Fijn om te horen dat we niet de enige zijn.
Als er iemand in de wagen kijkt is standaard de eerste reactie: Wat veel haar!

Het haar is vooral boven op en aan de voorkant lang. De zijkanten en achterkant vallen wel mee.

Bij speltjes ben ik zo bang dat ze die inslikt.
Staartjes maken ging redelijk goed.

Ik denk dat ik het binnenkort een keer zelf knip en dan de volgende keer eens bij een paar kappers ga navragen hoe duur het is. 10 euro is nog te doen, maar 23 euro vind ik echt veel te veel.
Wie weet heeft onze kapper ook wel een speciaal tarief.
 
Terug
Bovenaan