Vanaf begin augustus zal onze, dan bijna 3 jaar oude zoontje voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaan. We gaan er nu zo af en toe al eens op bezoek en dan vind hij het na enige tijd wel leuk. Maar ik heb al eens geprobeert om op het moment dat hij lief zat te spelen er tussen uit te knijpen. Maar nog geen 2 minuten later stond de leidster al met mijn zoontje huilend op haar arm....
Nu is het hier de regel dat je er de eerste 3 dagen bij blijft en daarna moet hij het dus zelf oplossen (zeg maar).
Nu weet ik wel dat bijna alle kindjes het spannend vinden om voor de eerste keer zonder mama deze nieuwe wereld in te stappen (daarbij niet te vergeten dat het ook enorm spannend is voor de mama's).
Maar zijn er moeders met ervaringen of goede tips dat mijn zoontje een prettige start zal hebben op de peuterspeelzaal??
Alvast bedankt,
Annette
Nu is het hier de regel dat je er de eerste 3 dagen bij blijft en daarna moet hij het dus zelf oplossen (zeg maar).
Nu weet ik wel dat bijna alle kindjes het spannend vinden om voor de eerste keer zonder mama deze nieuwe wereld in te stappen (daarbij niet te vergeten dat het ook enorm spannend is voor de mama's).
Maar zijn er moeders met ervaringen of goede tips dat mijn zoontje een prettige start zal hebben op de peuterspeelzaal??
Alvast bedankt,
Annette