Voor het eerst naar de verloskundige

Vandaag ben ik 9 weken zwanger, en morgen gaan we voor het eerst naar de verloskundige..
Ik ben ontzettend zenuwachtig en ben heel benieuwd wat er allemaal op me af komt.
Ik heb rond de zes weken een lichte bloedding gehad. Ik voel me nog wel op en top zwanger maar ben toch erg bang dat het mis gaat/is gegaan. Ik hoop zo dat we het hartje kunnen horen. Morgen maken we dan ook de eerste afspraak voor de echo..

Groetjes!
 
Bij je eerste bezoek aan de vk worden er vooral veel vragen gesteld over je gezondheid, of er afwijkingen voorkomen in de je familie enz. Naar het hartje kun je dan nog niet luisteren. Vaak is dit met een doptone pas goed te horen als je 12 weken zwanger bent. Misschien kun je wel vragen of je de echo iets eerder mag laten maken omdat je een lichte bloeding hebt gehad. In ieder geval heel veel succes en plezier!
 
Bedankt voor jullie reacties. Helaas hebben we het hartje nog niet kunnen horen. Voelt allemaal nog onwerkelijk. Je praat er wel over maar voor het zelfde geld zit er "niks"meer. we moeten nog 2 weken wachten op de echo.. Dan ben ik ruim 11 weken zwanger.
 
Waarom moet je zo lang wachten? Ik heb afgelopen maandag intake en echo gehad. Ik was toen 9 weken en 1 dag (bleek later 9w3d).
Ik mag over 3 weken weer terug voor definitieve termijnecho.
Heb je een verloskundigepraktijk zonder eigen echo apparatuur??

Grtz
 
ze hebben wel echo apparatuur maar der 1 er maar 1 die dat kan. .en die was er gisteren ook niet. this volgens hun de prodedure daar.. maar this wel erg lang wachten. Super dat jij al echo heb gehad!! denk wel dat je het dan beter beseft dat je zwanger bent...
 
Terug
Bovenaan