voor het eerst op deze forum

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal! Ik ben sinds augustus vorig jaar gestopt met de pil. Ik ben erg onregelmatig ongesteld. Mijn eerste cyclus duurde 9,5 week en de tweede 12 weken. Ik zit nu in de derde cyclus en die duurd en duurd maar... Half januari ben ik voor het laatst ongesteld geweest. We hebben inmiddels al meerdere testen gedaan, maar toch steeds negatief. De onzekerheid loopt alleen maar meer op. De huisarts zegt dat er wel meerdere dames zijn die een hele tijd niet ongesteld worden na het stoppen met de pil. Maar mijn onzekerheid is vooral gebazeerd op de vraag "zal er wel een eisprong plaatsvinden" Komt dit iemand bekend voor? Ik weet niet of ik bij het juiste forum zit, maar ik durf mezelf nog niet bij het forum als het langer duurd te zetten.

Hallo Sanne,

Welkom op het forum!
Ohh wat herken ik dit, tenminste mijn cyclus is ook er onregelmatig. Ik ben augustus 2009 gestopt met de pil en ben nu al ruim 2,5 week overtijd. Normaal heb ik ongeveer een cyclus van 5 weken, maar de laatste maanden zit ik er steeds naast. Na zo'n lange periode is het niet echt goed om nog een wisselende cyclus te hebben. We zijn bezig voor ons 1e kindje, maar ik twijfel ook of ik uberhaupt wel een eisprong heb. Daarom ga ik van de week toch maar even langs de dokter. Vooral bij je eerste kindje vraag je je af of je uberhaupt wel zwanger kan worden. De laatste tijd probeer ik het een beetje los te laten, want ik krijg alleen maar extra stress en het lost niets op. Ook veel getest, maar steeds negatief. Ik zou zeggen als je erg veel twijfel hebt, ga gewoon langs de huisarts en zeg wat je voelt. Meestal wordt je dan doorgewezen of krijg je een bloedonderzoek. Hou ons op de hoogte! Heel veel sterkte en succes! Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Groetjes Vic

hi sanne 3,

wat een lange cyclus, dan weet je echt nooit wanneer je eisprong is.....
om mijn eisprong teberekenen, gebruik ik nu ovulatietesten van sensitest, ik ben hier erg tevreden over. zo kwam ik er achter dat mijn ei deze maand een aantal dagen eerder was dan gedacht, zonder testen had ik het deze keer gemist.

de testen geven je een goed beeld van wanneer de eisprong plaats vind. en of je er wel een hebt. (dat weet je ook nooit bij zo'n lange cyclus.

http://www.sensitest.nl/index.php?p=sensitest-ovulatietest-dipstick

deze heb ik nu. ze zijn erg goedkoop en geven een heel duidelijk beeld.

sucses!

@broertje of zusje

Even een vraagje, als je een onregelmatige cyclus hebt moet je zeker een maand iedere dag zo'n test doen, toch? Dan is het vast niet zo goedkoop? Ik zou het namelijk graag ook eens goed willen volgen. Bedankt!

Ik ben op aanraden van mijn huisarts met temperaturen begonnen, daar zou ook een eisprong uit te halen zijn.Dat zie je dan aan een lichte stijging in je temperatuur van een halve graad ong geloof ik. Het nadeel is wel dat als je temp stijgt je eisprong al voorbij is. Maar je kunt dan wel bepalen wanneer je ongeveer ongesteld zou moeten worden. Het komt wel precies, je moet iedere ochtend voor het opstaan op zoveel mogelijk hetzelfde tijdstip rectaal je temp opnemen. Ik ben afgelopen vrijdag na een cyclus van 76 dagen ongesteld geworden mijn eerste cyclus duurde 45 dagen dus ook ik ben bang dat ik dan geen eisprong heb gehad want is meestal zo met zo'n lange cyclus. In mijn geval is het verschil dat ik al twee zoontjes heb en dus weet dat ik zwanger kan worden al is dat natuurlijk geen garantie. Bij mij is het ws zo dat mijn lichaam de balans gewoon nog niet heeft terug gevonden na het stoppen met de pil. Ben nu 4 maanden gestopt dus dat is nog niet zo lang. Dames succes en hopelijk komt voor ons de regelmaat snel weer terug en mogen ook wij binnenkort zwanger zijn!

Soo Sanne, dat zijn lange cyclussen. ik dacht dat die van mij erg waren. Het vervelende is dat de HA idd zegt het gebeurd wel vaker en kan 8 weken duren eer je weer ongesteld ben.

Ik vroeg me idd ook af wanneer je die sensitesten dan gebruikt. Zat er ook aan te denken ze te bestellen zodra ik ongesteld geworden ben. Dan moet je ermee beginnen na 2 weken ofzo? en dan elke dag tot dat er aanduid dat je ei is?

Dat temperaturen is niet echt iets voor mij... sta nooit de zelfde tijd op en ben erg vergeetachtig haha.. heb het een paar keer geprobeerd vlak voor mijn gedachte eisprong maar vergat het te vaak.

succes allemaal!

Hi! wat fijn om al jullie reacties te lezen! Bedankt daarvoor! We zijn bezig voor ons eerste kindje en vandaar ook die grote onzekerheid misschien. Ik heb inderdaad getempt maar dat was niet zo'n succes. De dokter had me dat geadviseerd om zo te kijken of er een eisprong plaats zou vinden. Maar ook bij mij was er geen touw aan vast te knopen en het werkte ook niet goed voor de stress. Zo lastig om dat goed bij te houden zelfde tijd etc... EN die ovulatietesten zat ik ook aan te denken dat het met mijn cyclus erg veel geld gaat kosten... Maar misschien moet ik het dan toch wel gaan doen? Het is het overwegen waard.

Vic succes bij de dokter als je er naartoe gaat!

Succes iedereen!

Ik merk heel duidelijk mijn eisprong, want 1 a 2 dagen ervoor heb ik echt doorzichtige/glibberige afscheiding (beetje vies verhaal sorry). De laatste 3x had ik cyclus van 28,28,27 dagen maar de laatste keer had ik 4 dagen na de verwachte eisprong pas mijn eisprong volgens mij. Stiekem hoop ik natuurlijk zwanger te zijn anders was nu mijn NOD haha.
Ik had trouwens bij mijn vorige zwangerschap GEEN verschijnselen toen ik echt zwanger was en volop verschijnselen als ik niet zwanger was, heeel apart

Terug
Bovenaan