Voor het eerst op vakantie met baby

<p>hey hey dames.</p><p>over 2 weekjes gaan mijn man en ik voor het eerst met onze 13 maanden oude zoontje op vakantie naar Turkije! Ik vindt het zoo spannend allemaal! We gaan 3 weekjes. Ik heb overal rond gezocht op het internet om te kijken waarvan ik hoeveel mee moet nemen (sets kleding/rompertjes etc..) heb nergens echt een duidelijk beeld kunnen krijgen. </p><p>Ik vroeg mij dus af, zijn er hier toevallig dames die ooit op vakantie is geweest voor 3 weken met haar dreumes, en wat tips kan geven aan mij hihi. Tis zo veel allemaal dat ik het niet meer weet? ik denk dat mijn kleine meer rompertjes aan zal doen dan kledingsets maar dat weet ik dus allemaal niet zeker. Alle tips zijn welkom! Haha.</p><p>alvast bedankt lieve mama’s❤️</p>
 
Wij zijn juist terug van 3 weken camping in Nederland met baby van 4 maand en dreumes van 16 maand. Ik had voor allebei 4 korte en 3 lange broeken mee. 2 truien, 5 t shirt en veeeeeel rompers. Ik had hrt geluk de was te kunnen doen, dus heb 1x per week alles in de wasmachine gedaan, maar als er geen wasgelegenheid is zou ik meer meenemen, vooral rompers. Het hangt ervan af wat je gaat doen, die van mij bracht uren in de zandbak door dus was snel vies. Vergeet vooral geen zonnebrand en petje. En 2 of 2 stuks speelgoed. Dat vond ik meer dan voldoende. Hij heeft het amper aangeraakt.
 
Voor onze eerste vakantie heb ik een tube wasmiddel meegenomen zodat je ook een handwas kan doen op de hotelkamer bijvoorbeeld. Dat heb ik ook meerdere keren gedaan, en hoefde daardoor ook niet extreem veel kleren mee te nemen :)
Wat betreft speelgoed, helemaal met Mamasindsfeb eens, hier neem ja al snel te veel van mee :) Wij hadden voor onze zoon een kleine kinderrugzak die hij zelf kon dragen en alleen die mag gevuld worden met speelgoed (dat is dan ongeveer 1-2 boekjes, zijn 2 slaapknuffels en wellicht nog 1 ander speeltje). Deze regel houden we nog steeds aan. Want ook onze ervaring is, dat er veel leuke dingen zijn op locatie en het speelgoed amper benut wordt. De opblaasbare strandbal hebben wij tijdens onze eerste vakantie gekocht en die is nog steeds een grote hit. Erg praktisch ook om mee te nemen, neemt weinig ruimte in :D
Wat wij trouwens nog mee houden voor ons zoontje van 15maand toen, was een badjas. Hij is een echte waterrat, en uit het water in de schaduw was het toch wel een beetje fris. Uiteraard kan je je kind ook inwikkelen in een handdoek :D Zelf vond ik de badjas wel erg handig omdat hij daarin ook rond kan lopen.
Fijne vakantie alvast!
 
Hoi!
 
Ik heb laatst zelf deze checklist gebruikt en zelf ook nog een beetje aangevuld hier en daar. https://mybabywatcher.com/baby-vakantie-paklijst/ 
Ik wilde vookomen teveel spulletjes mee te nemen en heb op vakantie gewoon lekker gewassen! 
 
Geniet van de vakantie! :) 
 
Terug
Bovenaan