Voor het eerst "op pad"

Hi meiden,

Ons mannetje Jip is nu 2 weken oud en soms wil ik best eventjes weg, maar moet ik er aan de andere kant niet aan denken om hem achter te laten. Vrijdag as gaan we misschien naar de verjaardag van mn schoonmoeder, maar aangezien het een uur rijden is zie ik er best tegenop.

Vroeg me af wanneer de meiden die  borstvoeding geven, er weer op uit zijn gegaan. Wanneer ging je voor het eerst even weg en wanneer ga je met zn allen de deur uit?
Ben benieuwd!

Groetjes Janneke
Mama van JIP 05-04-2009

Mijn mannetje is nu vijf weken. Ik ben tweede paasdag voor het eerst van huis geweest, uiteten met mijn man. Drie uurtjes. Mijn ouders paste op onze kinderen en hebben hem een flesje afgekolven melk gegeven. De twee weken ervoor ben ik begonnen met elke ochtend na de voeding te kolven om een voorraadje op te bouwen. En ook met af en toe een flesje om te kijken of hij dit pakte.
Ik ben sinds hij acht dagen is veel met hem aan de wandel (als mijn dochtertje er niet is tenminste) en ben weleens op visite geweest ofzo.
Gisteren ben ik met hem en mijn zus naar amsterdam geweest. Voor ons een uur in de auto en dan met de trein en tram. Moet zeggen dat dit erg goed is gegaan. Eigenlijk de hele dag wel. Einde van de middag was hij het zat in de wagen en heb ik hem dus op de arm meegenomen. Verder zijn we drie keer ergens wat gaan drinken en eten, en hij dus aan de borst. Op de terugweg zat ik wel omgekeerd in mijn stoel met een pink in zijn mond om te zorgen dat hij niet huilde, maar al met al is het mij niet tegen gevallen.
Als hij acht weken is ben ik een hele dag weg en gaat hij ook een nachtje uit logeren. Dat is wel weer spannend.
Mijn advies; probeer alvast wat te kolven en af en toe een flesje. Het duurt vaak even voordat dit goed loopt (mijn eerste opbrengst was 15 ml.) dat scheelt een hoop stress.
succes en veel plezier, ook even tijd voor jezelf is belangrijk

Hoi Janneke,
Ik ben begonnen met naar de kerk gaan dan ben je net 2-2,5 uur weg (moet je wel een kerkganger zijn natuurlijk ) ik vond de eerste x verschrikkelijk maar het ging goed papa paste op en ik had ook afgekofd. Flesje geven hadden we al een paar x geoefend. Samen weg hebben we al verschillende keren gedaan naar verjaardagen enzo. En vanaf dag 7 elke dag naar buiten!

Wat mam zegt is zeker waar oefen met kolven ik kreeg er de eerste x ook niet meer dan 20 ml uit en nu kolf ik hele flessen af oefening baart kunst!

Succes (enne gewoon weggaan hoor je merkt vanzelf wat voor jullie goed is en wat te lang is!)
Macka

Ik ga vaak met Elias naar de winkel of wandelen.  1 keer verder weg geweest met de auto (3 kwartier rijden) ging prima. Ook heeft mn moeder al 2 keer opgepast toen ik naar de kerk ging.
Toen kreeg Elias ook een flesje. Ging prima.
Je moet echt doen waar je je zelf goed bij voelt. De eerste keer zonder kind op pad vond ik bij mn eerste heel zwaar (tranen met tuiten!) maar deze keer veel makkelijker.

Terug
Bovenaan