Voor het eerst uit eten

De titel zegt het al. Wij gaan binnenkort voor t eerst uit eten, mij. Schoonouders zijn 50 jaar getrouwd. Onze dochter is dan 12 mnd. Hoe deden jullie dit? Pannenkoeken of friet heeft ze nu nog niet geproefd en het lijkt me wat veel in direct dit als avondmaaltijd te geven. Neem je dan een eigen avondmaaltijd voor haar en vraag je dit op te warmen in t restaurant? Het lijkt misschien een logische vraag hoor, maar ik ben gewoon even benieuwd.<br /><br />Wanneer zijn jullie net friet en pannenkoeken begonnen? Hier wordt nu vooral groente gegeten met aardappels en rijst of pasta met groente. Qua vlees doen we gehakt, zalm of kip. Soms vind ik het ook een beetje eenzijdig, maar dat zal als ze straks met de pot mee eet ook wel minder worden.
 
we zijn met onze dochter op vakantie geweest toen ze 13 maanden was. We zijn toen elke avond uit eten geweest en ze at gewoon wat van ons mee, we zorgden dus dat we altijd iets bestelden wat zij ook kon eten. Ze heeft dus geen friet of pannenkoeken gegeten, maar een stukje vis, een beetje rijst, aardappeltjes, groente etc. oftewel, wat ze bij ons thuis ook al at. Ze at bij ons al vanaf 10/11 maanden met de pot mee, dus dit was niet veel anders.. ik weet niet in wat voor een restaurant je gaat eten, maar mijn ervaring is dat er altijd wel iets op de kaart staat wat ze makkelijk mee kan eten. Je kunt er altijd wat extra groenten/aardappeltjes bij bestellen. 
Onze dochter is nu 1,5 jaar en heeft volgens mij nog nooit friet gegeten. Wij eten dat nooit en het komt dus niet op tafel. Als we een keer ergens zijn en het is er, zal ze zeker mogen proeven. 
we zijn voor haar 1e verjaardag naar het pannenkoekenhuis gegaan en daar heeft ze voor het eerst 'echte' pannenkoeken gegeten. gewoon een naturel pannenkoek, ze vond het heerlijk!
Thuis at ze al wel eerder pannenkoeken, die bakte ik van moedermelk. Inmiddels geef ik geen borstvoeding meer en bak ik af en toe bananenpannenkoeken van banaan en ei. 
 
Onze zoon heeft altijd meegegeten wat het restaurant serveerde voor volwassenen. Een halve portie, saus apart en zonder extra zout. Ging eigenlijk altijd goed, maar hij is een enorm makkelijke eter. 
Dochter is iets moeilijker qua eten en ik nam ik soms een bakje van haar eigen eten mee, afhankelijk van waar het was. Ze deden eigenlijk nooit moeilijk als ik vroeg of ze het even op konden warmen in de magnetron. Voor de rest proefde ze van ons. 
Aan kindermenu's hebben we eigenlijk nooit gedaan. Ik merk dat er eigenlijk heel enthousiast op gereageerd wordt door het restaurant als je een aangepaste vorm vraagt van het normale menu. 
 
Toevallig werd onze dochter 1 toen we op vakantie waren. Friet lust ze niet, en toen ik pannenkoeken speciaal voor haar verjaardag bakte, weigerde ze die. Ze was toen nog geen moeilijke eter. Bij het uit eten gaan heeft ze heerlijk van de visgerechten die mijn man bestelde zitten smikkelen. Wel handig zelf bestek en slabbetje mee te nemen. Kinderstoel is vaak aanwezig, wel even navragen van te voren. ( Nu een aantal maanden later, is ze veel kieskeuriger, we hebben geluk gehad.)
 
Onze dochter heeft altijd met de pot meegegeten, dus dat deed ze toen al een tijdje. Wij bestellen altijd gewoon iets waar dan ook wat geschikts voor haar tussen zit. En thuis kan ze met nieuwe dingen best moeilijk doen, maar op de een of andere manier is in een restaurant leuk genoeg om vanalles wat te proberen. Nooit problemen mee gehad dus. Maar je zult niet de eerste zijn die vraagt om een hap van thuis op te warmen hoor. Denk niet dat dat een gekke vraag is.
 
Terug
Bovenaan