Voor het eerst weg zonder mijn dochtertje - hoe doe ik dat?

A

Anoniem

Guest
en kan dat uberhaubt? Ik ben bezig met een jaar verlof na de komst van mijn dochtertje 6 maanden geleden. Nu heb ik de kans gekregen om iets te doen dat super voor mijn karriere zou zijn - echt een droomkans, maar dat betekent wel twee dagen zonder Celeste - en twee dagen voor haar zonder haar mama.......
Wij hebben twee keer oppas gehad voor een aantal uren en dat ging goed -Celeste sliep de hele tijd (5 uur lang). Nu wordt het papa die voor haar moet zorgen en dat twee dagen. Ik geef BV  en zij krijg ook fruit en groente. Ik  zorg wel  dat zij afgekolfde melk kan krijgen en dan moet dat wel goedkomen, maar zij is echt een mamas kindje en soms weet mijn man niets anders dan  haar aan mama te geven. Een het wordt natuurlijk  vele malen erger voor mij  

Ik heb nog een paar weken om haar voor te bereiden maar hoe pak ik dit aan? Hoe maak ik het makkelijker voor haar en voor mij?

Alle tips zijn zeer welkom!!!

Mor74    

Hoi!!

Lastig dilemma voor je! Maar................
Ik denk dat het juist heel goed is voor jou en Celesta om eens apart van elkaar te zijn.
Klinkt heel lullig, maar je zal zien dat je man het zonder jou echt wel redt om voor je dochtertje te zorgen EN dat Celesta echt ook wel een paar dagen zonder jou kan!!!
Zeker als het een super kans voor je cariere is, zeg ik doen!!!
Alles komt op zijn pootjes terecht, ben ik bijna zeker van.
Een hele goede oefening voor het hele gezin...............

Ik heb gister voor het eerst mijn meisje bij mijn scchoonmoeder achter gelaten..............daar zag ik als een berg tegen op omdat zij nog al een behoorlijke chaoot is en met haar hoofd soms bij hele andere dingen is..................ik vond het verschrikkelijk haar daar achter gelaten, maar ik kon het niet langer uitstellen, al is het maar een geste naar mijn vriend.....................en zie daar: het was super gegaan, ze had zich zowaar aan ons schema gehouden...................al die angst voor niets dus...............zo zie je maar.

Sterkte met je keuze............

Liefs Rimke

Ik zou ook zeggen... doen!!
Ik ben vorige week ook voor het eerst een heel weekend en dus ook de nacht weggeweest van kind en man (zoontje is nu bijna 6 mnd). Ik was natuurlijk wel al eerder dagen weggeweest en ik werk ook al weer bijna 3 maanden maar toch was dit anders... Nu moest mijn vriend de hele dag zoon lief verzorgen/ voeden enz enz.... En ja als kersverse moeder denk je dan dat dit nooit goed zal komen en dat je alles 100x moet vertellen en opschrijven. Nou het tegendeel bleek waar te zijn, het ging erg goed! Ook vond mijn vriend het erg leuk om ook eens de hele dag met hem bezig te zijn. En ook ik vond het heerlijk om even weg te zijn (al zag ik er eerst als een berg tegen op hoor!).
Dus gewoon doen, ook al is het moeilijk voor je... Ik weet ook nog heel goed hoe trots ik op mezelf was dat ik het toch heb gedaan toen ik thuis kwam!
Groetjes Antina

Ik zou het doen hoor meid! En ja in het begin zal het wel ff wennen zijn, zeker voor jouw maar het is ook erg lekker om er tussen uit te zijn, je niet alleen maar moeder te hoeven voelen maar ook weten dat je nog andere capaciteiten bezit!!!
En ach papa kan heeel goed voor die kleine meid zorgen hoor, weet ik zeker. En die kleine meid vind het straks alleen maar gezellig dat papa ook twee daagjes met haar kan dollen.

In het begin is het gewoon ff moeilijk om die stap te zetten en voor jezelf even te kiezen maar je zult zien dat je het straks juist erg lekker vind om 2 dagen in de week even geen baby-praat, poepluiers, fruithapjes e.d. te hoeven te doen..haha.

Ik heb een zoon van 2,5 en nu een dochter van bijna 3 maanden maar aankomend weekend is het carnaval en zij gaan lekker 4 dagen logeren bij opa en oma zodat wij weer eens heerlijk kunnen genieten. Na die dagen halen we ze lekker weer op en kunnen we er weer helemaal tegenaan.

Succes meid.

Dit weekeind ben ik dus weg geweest. Ik heb geholpen bij Fashion in Focus by Dyanne Beekmann - heel gaaf om te mogen doen. Vrijdag was ik weg van 10 uur tot 23 uur en zaterdag weer van 13 uur tot 23 uur en zat Celeste lekker bij haar daddy. Anders dan een huilbui van 2 uur vrijdag middag is het goed gegaan bij vader en dochter en met de kolfapparaat in mijn tas ging het voor mij ook goed. Gisteren dan even mijn 35ste verjaardag gevierd - gelukkig vrij rustig - en vandaag ben ik vooral bekaf, maar blij dat ik het heb gedaan. Dank aan jullie dat jullie mij  de moed hebben gegeven om het te doen.

Mor74  

Wauw!!! Ik ben dol op Dyanne.................
En wat super dat het zo goed is gegaan. Maak je je toch weer zorgen om niets...........typisch iets voor moeders vrees ik................

Kun je in de toekomst met een rustig gevoel weg!
Fijn voor je dat het zo goed is gegaan!!!

Liefs Rimke

Fijn dat het goed gegaan is!   Al zal het inderdaad wel moeilijk geweest zijn.
Succes met je baan verder!

Ik kan 1 dag gaan werken. Was fulltime moeder, maar ik denk toch dat het beter is, als ik een daagje ga werken. Voor Janneke en en voor mezelf.
Maar ben ook een beetje bang of het dan allemaal wel goed zal gaan.
En zoveel mensen brengen  hun kinderen bij het kinderdagverblijf. Dan denk ik, hoe doen ze dat? Zo moeilijk lijkt me dat.
Maar ja, dat zal misschien ook maar eventjes zijn dat het moeilijk is.

Terug
Bovenaan