Voor het eerst zwanger

<p>Hallo Dames,</p><p>Ik ben volledig nieuw op dit forum.De afgelopen periode meerdere keren wat vragen gehad over zwanger worden/zijn en dan ging ik googlen en kwam ik steeds uit op dit forum. Ik zal me hier even voorstellen. Ik ben Wendy, 30 jaar en heb al heel lang een kinderwens.Vanaf januari dit jaar besloten m'n vriend en ik te stoppen met de pil. sinds vorige week zaterdag heb ik een positieve zwangerschaps test. ik ben morgen 6 weken zwanger.</p><p>O wat spannend allemaal. ik weet soms niet wat ik wel en niet moet voelen haha. mijn vriend was de afgelopen dagen wat gereserveerd, hij geeft aan dat we nog even moeten afwachten of het allemaal blijft zitten... de eerste dagen voelde ik me blij maar ook onwerkelijk tegelijk.en nu de dagen vorderen begin ik steeds onzekerder te worden en krijg ik juist steeds meer de twijfels. vorige week voelde mijn borsten steeds heel zwaar en waren ze behoorlijk gevoelig. sinds gisteren valt dat allemaal wel mee, behalve dat ik soms wat last heb van jeukende tepels.. vandaag voel ik me vooral erg ongemakkelijk en dik... heb een behoorlijk opgeblazen gevoel.. wat voelt het raar als je voor het eerst zwanger bent, niet weet wat je moet voelen en er allemaal weinig invloed op hebt hahaah...laten we hopen op een geweldige zwangerschap. ik gaat al jullie verhalen hier op het forum eens lezen. </p><p> </p><p><br />n </p><p> </p>
 
Hallo Wendy, gefeliciteerd met jouw zwangerschap. De onzekerheid is heel normaal, vooral bij de eerste. Ik was bij de eerste ook heel erg onzeker, bij mijn tweede al een stuk minder. Geniet ervan er komen straks heel veel speciale momenten aan. En hebben jullie al een leuk idee om het straks aan te kondigen?
 
Dankjewel,
Daar zijn we nog heel druk over aan het nadenken.
we willen graag alle ouders bij elkaar roepen, ben bang dat dat al een klus word. mijn ouders zijn gescheiden en allebei hertrouwd, mijn schoonouders zijn gelukkig nog wel bij elkaar en mijn vriend heeft een tante die als een 2e moeder is. hopelijk kunnen ze allemaal een keer op dezelfde dag haha
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
het is ook allemaal spannend en nieuw en zeker in het begin weet je niet wat en hoe je je moet voelen. Dat geldt ook voor je vriend. :)
zelf ben ik ook van de eerste nu 15 weken zwanger en heb soms nog dat ik denk, hoe moet ik me voelen?! En weet me soms geen raad met mezelf. 
De onzekerheden horen er erbij. Ik heb het tot een week of 8/9 gehad en daarna kreeg ik steeds meer get gevoel van het zit goed. Heel stom, maar voel me heel zelfverzekerd wat betreft de zwangerschap :)
geniet ervan! 
 
Allereerst gefeliciteerd!
 
Ik ben precies het zelfde gehad en soms nog nu 16,5 weken zwanger maar mijn advies probeer het toch naast je neer te leggen en lekker te genieten!
Bij pijn of bloed verlies altijd even de vk bellen
Liefs 
 
Gefeliciteerd!
Ik ben nu ook voor de eerste keer zwanger, ben nu 11 weken en ik voel me ook regelmatig onzeker. En weet ook vaak niet hoe ik me moet voelen, ook onzeker over me lichaam. Heb het idee dat er al een buikje begint te komen maar dan denk ik aan de andere kant weer, het is toch nog veelste vroeg voor een buikje? Vind het ook een beetje lastig nog allemaal haha. De eerste weken was ik ook erg bang voor een miskraam maar dat gevoel is nu weg gelukkig. 
 
Hoi lieve mensen, 
ik ben ook nieuw op dit forum, eigenlijk helemaal nieuw voor mij om zomaar een berichtje/vraag te plaatsen! Ik ben 25 jaar en heb 4 maanden geleden mijn spiraal eruit laten halen voor een kinderwens. Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger, dat denk ik tenminste! Het maakt mij allemaal zo onzeker! Ik ben vorige week meteen naar mijn gynaecoloog gegaan, die heeft mijn bloed getest op HGC hormoon. Die was 89, uhhh ja is dat goed slecht? Ik heb morgen de eerste echo bij mijn gynaecoloog en ik ben zo bang.. of het wel goed is etc etc. Ik ben vandaag super emotioneel en ben eigenlijk de hele dag al aan het huilen. Is dat een symptoom? Ik ben verder alleen super moe en mijn borsten zijn afgelopen twee weken mega gegroeid en gevoelig geweest, alleen vandaag ineens niet?! Gek. Niet misselijk, wel last van mijn darmen(waar ik af en toe buikkramp van heb en ik meteen naar de wc ren of er bloed is) en mijn onderrug? Kan dat al zo vroeg? Ik hoop bij jullie een beetje steun te vinden en informatie te winnen! 
Groetjes, juliette 
 
Hallo lieve mensen,
Ik weet sinds donderdag dat we zwanger zijn. Weet ook niet wat ik moet voelen. De ene dag heb ik last van mn buik. De andere van mijn darmen. De eerste weken voordat ik wist dat ik zwanger ben had ik enorme last van mn borsten. Nu bijna helemaal niet meer. Super onzeker. Maar gelukkig morgen de eerste echo. Vanwege een onregelmatige en lange cyclus geen idee hoever we heen zijn.
Super spannend en afwachten.
Groetjes Ilona 
 
Terug
Bovenaan