Voor het eerst zwanger!!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mirjam en ben 2 oktober uitgerekend van mijn eerste kindje. Ik ben erg blij, maar toch ook heel bezorgd en nerveus. Over 3 weken heb ik mijn 1e echo. Spannend!

Waarschijnlijk zijn er hier al mama's die zwanger zijn van de 2e/3e etc. Die mij wellicht heel veel advies en tips kunnen geven. Het lijkt mij daarom erg leuk om via dit forum met jullie in contact te komen.

Ik wil jullie alvast hartelijk feliciteren met jullie zwangerschap.

Groetjes, Mirjam

welkom bij de club...

Gefeliciteerd! Ik ben zwanger van de tweede, mijn zoontje wordt over 3 weken 2. Ik heb als uitgerekende datum 10 oktober gekregen. 5 maart is mijn eerste afspraak bij de vk. Die avond ook mijn eerste echo.

@Lilla, Wat spannend! Voor jou zijn sommige klachten vast al bekend, maar voor mij is echt alles nieuw. Het is nu 21.00 uur en het voelt of ik een hele marathon heb gelopen. Mijn borsten doen zo'n pijn, dat als er al iemand naar kijkt ik ga gillen.

Ik ben wel steeds bang dat ik te weinig eet. Ik probeer zo veel mogelijk tussendoor te eten, crackers, fruit en boterhammen. 1 glas melk per dag schijnt ook heel goed te zijn.

Heb jij nog tips?

Hoi Amirjam.

Gefeliciteerd!!!!

En welkom bij de club!

Spannend hoor!!
Wel minder van de pijnlijke borsten ik herken dit van mijn derde had ik er ook zo een last van, tot nu toe nog niet wel wat gevoeliger soms jeukende borsten .
Maar gelukkig weten we waardoor het komt en maakt dat al een hoop goed :)

Liefs Bianca

Hoi Bianca,

Dank je wel voor je lieve berichtje,
Ik vind het ook erg leuk om bij het forum te zitten.

Ik kan het nog steeds niet geloven dat er nu iets in mij groeit. Ongelofelijk gewoon. Ook als is het nog zo'n klein als een garnaaltje, ik hou er nu al van en kan niet wachten tot mijn 1e echo er is.

Ik zal blij zijn als 12 weken voorbij zijn, het schijnt dat de kans op een miskraam dan nog heel klein is.

Ik moet mij ook nog inhouden om niks te kopen.
Wat ik wel zoek, zijn BH's die veel lekkerder zitten dan een push up BH van de Hunkemoller. Hebben jullie nog tips?

Ja... die borsten... de eerste keer was dat bij mij een teken, ik ben zwanger, nu... helemaal nog niets... Zo raar!
Misschien is het nu een meisje? Ha ha, zo ga je wel denken. En zo zie je maar meteen al in het begin, elke zwangerschap is anders. Ik hoop dat ik dan dus ook niet zoveel moet kotsen als bij de eerste.
Wel heel anders nu is dat je weet wat het inhoudt. Mijn bizarre ervaring (vond ik) is dat je wel weet dat je zwanger bent, en dat dat inhoudt dat je een kindje gaat krijgen. Maar wat dat echt inhoudt en hoe dat voelt enzo, dat wist ik pas toen ze Oliver op mijn buik legden, meteen na de bevalling. Dat was zo'n bizar mooi moment... Ik kan daar nu ook bijna niet op wachten... Dat wil ik weer!
Ook heel anders is, dat ik nu denk dat die 9 maanden zo om zullen zijn, terwijl ik het bij de eerste juist allemaal zo lang vond duren. En we hadden alle tijd, en nu moet er nog zo veel gebeuren, en de tijd is zo kort. Het is ook eigenlijk alleen de momentjes dat Oliver slaapt dat ik effe de tijd heb om wat te doen, en dan moet ook het huis aan kant, enz enz.

Maar goed, we gaan gewoon volop genieten!!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je hier met ons komt mee kletsen. Ik heb 1 zoontje van bijna 2 en ik heb 2 miskramen gehad. 1 voor mijn zoontje en 1 twee maanden geleden. Het is allemaal erg spannend, maar we duimen dat het goed blijft gaan.

Bij mijn zoontje had ik ook ontzettend veel last van mijn borsten. Idd als je er maar naar keek dan deed het al zeer, haha. Maar dat wordt wel minder hoor.

Geniet van deze o zo bijzondere tijd!

Liefs juud

Terug
Bovenaan