Voor het eggie !!

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen.
Wel een beetje vreemd op op het internet mijn verhaal te doen. Mijn partner en ik zijn vorige week gestopt met de pil. Best heel spannend, maar we zijn er allebei zo mee bezig... we kunnen nu al uren op het internet zoeken naar positie kleding, babykamers ed. Maar, volgens de deskundigen met je er niet te veel mee bezig zijn toch. Mijn vriendin heeft sinds een paar maanden ook een kindje en op mijn werk word ik ook constant geconfronteerd met heuglijke nieuwtjes. Ik verlang al zeker een jaar naar een kind, mijn parner sinds een maand of 2. Het klopt echt dat je moet stoppen met zeuren, dan pas lijkt het wel of ze er ineens helemaal klaar voor zijn. Dus toen hij groen licht gaf was ik ook ineens klaar met het slikken van de pil. Gelukkig maar, want ik begon nu toch ook wel een beetje jaloers te raken op al die vrouwen die wel zwanger mochten worden van hun partner (oei wat klinkt dit kinderachtig...) Maar een andere man dan de mijne leek me ook geen oplossing, want ik ben veel te gek op hem en wil alleen zijn kindjes.  Klopt het dat je niet gelijk moet temperaturen als je net begint met oefenen? Ik ben namelijk een control freak en wil precies weten, wat er wanneer in mijn lijf gebeurd, zodat ik het op het juiste moment kan doen. Of is dit te geobsedeerd? wat zijn jullie ervaringen? Ik slik geen foliumzuur. wel geprobeerd maar ik krijg flinke huiduitslag van die tabletjes. Dus dan maar gezond eten.

Veel groetjes van mij en hopelijk zien we elkaar snel op het  andere forum

WELKOM WELKOM!!!!
en wat leuk dat jullie ook voor t eggie gaan!!Heerlijk gevoel he!!!
goh dat je huiduitslag van foliumzuur krijgt.Ik slik femnatal;zitten ook andere belangrijke vitamines enz in.
En je kunt evt beginnen met tempen, heb er zelf geen ervaring mee, maar ben wel deze maand met ovulatietest gestart, want ik wilde ook gRAAG weten wanneer ik mn eisprong had en of t klopte wanneer ik dacht dat ik hem had; niet dus!!Dacht dat ik hem vandaag had, maar kreeg zaterdag morgen dus een smiley op t display; en dan kmt ie er aan!!Dus of zaterdag of zondag gehad.Maar ervoor en beide dagen goed geklust, dus nu duimen en hopen!!!(trouwens ronde 2)1e ongi had ik precies na 28 dagen, dus was ikwel blij mee!

Jullie veel klusplezier en leuk dat je je hier aangemeld hebt!!
xx ZuuS

Hi Zuus

Leuk dat ik gelijk zo'n warm onthaal krijg. Ik heb net ook nog een reactie geplaats bij         " Hey nathalie", maar hoe werkt zo'n ovulatietest dan? Is die maar een malig te gebruiken of wel vaker? en wat is de prijs. Hoe meet je je eisprong. Via je kontgat of plas je er lekker over heen.  

Succes met de 2e ronde ...
Groetjes  

Heey
er zijn veel verschillende testen, via internet te bestellen(www.sensitest.nl) of gewoon bij drogist.

Ik had clearblue test en zit een display-stick bij en 7 teststaafjes. heb er s morgens overheen geplast, 5 a 7 seconden(dagdeel van testen maakt bij deze test nix uit)sommigen mogen niet met ochtend urine. Anders 4 uur van te voren niet plassen en dat redt ik ECHT niet. vondt t s morgens ook makkelijker ivm onregelmatig werken.

Maar daarna leg je hem neer, en na 3 minuten verschijnt of een leeg rondje of een smiley; en dan komt je ovu eraan en dan moet je binnen 48 uur sexen voor de meeste kans op n zwangerschap!!
En wanneer in je cyclus je begint ligt aan de lengte van je cyclus, maar die tabel zit bij bijsluiter;ik cyclus van 28 dagen en moest dag 11 starten.
die van clearblue is wel prijzig, maar heb gelezen ook erg duidelijk, je hoeft geen 2 streepjes te vergelijken.rond de 30 euro; wel 7 strips erbij.

succes als je ermee starten wil!!
*zie ook www.clearblue.nl

hoi en welkom,

Spannend allemaal he! Wil 1 ding kwijt; ik hoop (net als voor iedereen natuurlijk) dat je gelijk zwanger bent, maar zoniet zul je het als controle freak flink moeilijk krijgen. Ik ben het namelijk ook en wil ook alles weten en overal op voorbereid zijn (de meest op deze site denk ik wel) maar tot nog toe snap ik weinig van mijn lichaam. Ik lees alles wel, maar mijn lichaam denkt er toch anders over. Ik ben erg onregelmatig. Tempen doe ik nog niet, omdat het  achteraf je eisprong laat zien en je dan al te laat bent. Wie weet volgende maand, tenzij ik heel misschien dan toch nu al een beetje of een boel...  ha ha

Veel succes in ieder geval, liefs Rannie

Hai Rannie,

Ik wilde even reageren op je zinnetje dat je te laat bent als de test aangeeft dat je eisprong eraan komt of net geweest is.
Het is namelijk zo dat een eitje er ongeveer 3 dagen over doet om van de eileider naar de baarmoeder te komen. In die 3 dagen kan het eitje dus bevrucht worden.
Zaadcellen van de man leven 72 uur, dat is vijf dagen. Dus als je vijf dagen daarvoor klust of twee dagen erna kan het nog raak zijn!

Ik doe zelf helemaal niets met zulke testen enz, als het komt dan komt het en anders zien we het vanzelf wel wat we gaan doen. Maar in ieder geval wilde ik dit even melden, misschien wel prettig om te weten.

Groetjes Ger.

Hoi Ger,

Goed om te horen. Ik dacht dat je maar tot 12 uur na je eisprong vruchtbaar bent en dat het daarom geen zin heeft om te tempen. Als je dan een verhoging meet kan je in de 24 uur daarvoor al je ei hebben gehad. Is mooi dat ik het nu weet. Wil nog niet gaan tempen, maar dat denk ik volgende maand misschien wel anders over en weet ik in ieder geval dat het zin heeft.
Ik doe nu ook nog geen testen hoor. Lijkt mij ook best zwaar om elke ochtend om dezelfde tijd te tempen. Zie het nog niet zitten om in het weekend de wekker om 7 uur te zetten om te tempen en daarna weer verder te slapen.
groetjes Rannie

ok bedankt voor jullie uitlegover de clear blue. Als ik de 1e ronde niet zwanger ben ga ik die kopen... Ger even een vraagje, maar volgens mij klopt het niet helemaal wat jij over de eicel zegt. Een eicel die onbevrucht blijft leeft ongeveer 18 uur. Want Tussen de baarmoeder en eileider kan een eicel pas bevrucht worden.En niet in de baarmoeder.  Als het eitje bevrucht is duur het ongveer drie dagen voor het in de baar moeder is en zich innesteld. je bent 4 dagen voor de eisprong en op de dag van de eisprong vruchtbaar. (volgens mij) Misschien zit ik er ook compleet naast hoor, maar ik heb zoiets gelezen. We gaan ons best doen!! Klusse

Terug
Bovenaan