Voor Ibbeltje

A

Anoniem

Guest
Je berichtje stond al weer zo ver onderaan dat ik er even een nieuw kopje voor heb aangemaakt.   Ik kijk momenteel niet zo vaak op het forum om dat ik het even een beetje probeer te laten rusten, dus vandaar pas een late reactie. Fijne dat het iedere dag een beetje beter gaat.
Hoe is vandaag het telefonisch consult verlopen met je gynaecoloog? Ik  hoop echt voor je dat je  wat aan het gesprek hebt gehad. Ik snap zeker dat een volgende keer weer erg spannend wordt. Ik ga er helemaal  blanco aan  beginnen, maar ik heb ook makkelijk praten, ik heb de  terugplaatsing nooit gehad, dus  heb de spanning die jij afgelopen heb  meegemaakt,  niet mogen meemaken.
Als ik je goed begrijp krijg je op naam  van je man nog 3 extra pogingen,  daar wil ik wel wat meer over weten, want dat  ken ik helemaal niet. Mijn man  en ik zijn samen bij CZ verzekerd en  jou verhaal is mij helemaal onbekend, maar als ik je goed  begrijp kan mijn man het beste overstappen naar een andere verzekeraar, zodat wij mogelijk ook meerdere pogingen  vergoedt gaan krijgen, hopelijk hebben we het beiden niet  nodig trouwens.
Als ik jullie was, zou ik er lekker een weekje tussenuit gaan, een weekje skieen doet wonderen, lekker heel de week genieten van de sneeuw, de zon, lekker eten en drinken en dus alleen maar positieve afleiding.............gewoon doen!
Verder gaat het met mij prima, voel me goed en kan ieder moment de rode duivels weer op bezoek krijgen, we kunnen dan ook weer starten met poging 2. De medicijnen heb ik afgelopen vrijdag opgehaald bij de huisarts, dus we kunnen beginnen, ik weet alleen niet of ik er nu al aan toe ben, of dat we nog een maandje wachten. Het gevoel om even geen ziekenhuis te hoeven zien, bevalt me ook prima, het is allemaal best heftig en iedere keer 1,5 uur enkele reis richting Rotterdam is ook best wat, niet dat we het er niet voor over hebben, maar even rust bevalt ons momenteel goed. Maar de biologische klok telt ook door, dus we zien wel, we leven met de dag en wie weet hoe we er morgen over denken.

Lieve Ibbeltje, ik hoop dat het ook weer een beetje met je gaat en hoop snel wat van je te horen.

Dikke kus van Pleun
N

Hoi Pleun,

Het is echt ongelooflijk hoe erg onze verhalen op elkaar lijken. Ik had 5 eicellen, waarvan 4 goede. Tijdens de ICSI poging zijn er bij ons ook 2 gesneuveld, mijn eischil blijkt erg hard te zijn. De andere 2 zijn wel bevrucht, alleen slechts 1 had zich doorgedeeld tot 6 cellen (dus ook geen top emmy). Nu las ik net bij een ander stukje dat er bij jou ook 2 gesneuveld zijn bij de ICSI poging. Hebben ze jullie daar nog een verklaring voor gegeven in het EMC?
Maar goed, gisteren heeft dr. v. Hooff mij teruggebeld. Hij had helaas het rapport vanuit het EMC nog niet binnen, dus ik moest even vertellen wat ze tegen ons gezegd hadden. Hij was ook flink teleurgesteld, vooral omdat alles bij de punctie er zo positief uitzag. De donkere eitjes komen door de endometriose, dit kan geen kwaad. De harde eischil is echter wel iets waar we de volgende keer rekening mee moeten houden. Zijn voorstel is nu om toch ook te proberen om meer eicellen te krijgen, zodat we meer kans hebben op een goede bevruchting (en topemmy's). De volgende keer wil hij toch proberen om 2 emmy's terug te laten plaatsen. Hij zit dus helemaal in onze lijn, zo hadden wij het ook al bedacht. Nu maar hopen dat het deze keer ook echt gaat lukken. Ik moet nu 28 feb. bij hem terugkomen voor de echte evaluatie. Dan gaan we waarschijnlijk meteen weer beginnen met poging 2. Eerst toch weer een maand aan de Lucrin, daarna weer de stimulatie. Ondertussen gaat hij contact opnemen met het EMC en met hun in overleg om de kans op succes wat groter te maken. Ik ben erg benieuwd of er wat uit gaat komen, voor jou wordt het ook weer spannend. Wanneer ga je weer starten? Ik snap je gevoel wel hoor. Aan de ene kant is de rust ook erg lekker, geen geren naar het ziekenhuis en geen polonaise aan je lijf. Aan de andere kant wil ik nu toch ook wel weer zo snel mogelijk aan poging 2 beginnen. Stom he, amper een week geleden was ik helemaal van de kaart en nu kan ik haast niet wachten om weer te beginnen. Een mens zit maar raar in elkaar.
We hebben besloten om niet op wintersport te gaan. We moeten best nog veel in huis klussen, dat stellen we steeds uit. Maar nu moet het er echt van komen. We gaan waarschijnlijk wel nog even lekker een weekendje weg in Nederland. Dan gaan we gewoon een middagje naar Snowworld ofzo, hebben we toch geskied.

Nou meid, hou je taai en ik denk aan je. Ik hoor wel wanneer je weer gaat beginnen en welke hormonen je nu moet gaan spuiten.

Liefs, Ibbeltje

Hoi Pleun,

Ik was vergeten om even antwoord te geven op je vraag over de verzekering. Ik heb het zelf nog even nagevraagd bij mijn man's verzekering. Helaas worden de IVF-pogingen alleen bij de vrouw gedeclareerd, dus niet bij de man. Als de drie pogingen geweest zijn, kan je als enige alternatief overstappen naar een andere verzekering. Daar krijg je dan weer 3 nieuwe pogingen. Je moet alleen wel goed van tevoren informeren of die nieuwe verzekering nagaat of je al 3 IVF-pogingen hebt gehad. Als ze dat niet doen dan krijg je gewoon 3 nieuwe pogingen. Bij mijn man's verzekering controleren ze dit niet, dus dan kan ik altijd nog overstappen naar zijn verzekering. Hopelijk heb je hier wat aan, het gaf mij wel een stuk rust. Aan de andere kant moeten we gewoon ervan uitgaan dat deze actie niet nodig zal zijn. Toch????

Dikke kus, Ibbeltje

Hoi lieve Ibbeltje, onze verhalen beginnen echt veel op elkaar te lijken. Skieen in Snowworld is trouwens ook errug leuk denk ik hoor. Ik heb toevallig mijn lieverd voor Valentijnsdag beloofd om samen een keer in Zoetermeer te gaan skieen binnenkort, zijn we nog nooit geweest, dus lijkt me erg leuk. Bij ons is er in de buurt ook wel een skibaan, maar die is veel kleiner.

Heb je mijn andere kopje ook gelezen? Het is werkelijk waar niet te filmen en zit eigenlijk vanaf vandaag behoorlijk in spanning, ik ben nl. overtijd. Afgelopen zondag was het 4 weken geleden dat de duivels op bezoek kwamen. Normaal gesproken komen ze tussen de 24e en de 26e dag langs, maar nu zit ik op dag 31 en ze zijn er nog niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik er afgelopen zondag een testje tegenaan heb gegooid en die was negatief, maar inmiddels dus nog steeds niets en ik voel ook niets, vindt je dat niet vreemd?
Ik ben er vrij nuchter onder, het is nog nooit gelukt, dus het zou wel erg sterk zijn als ik nu tussen de wachten van de 1e en de 2e IVF/ICSI poging spontaan zwanger zou raken, maar toch, het begint nu wel een beetje warm te worden onder mijn voeten........en dat met een koelkast vol met medicijnen, ik geloof dat ik vorige week voor ruim € 1.000,= heb opgehaald bij de huisarts.

Hoe gaat het met jou? Al enig zicht op wanneer je weer kan starten?

Tot horens,

Dikke kus van Pleun

Terug
Bovenaan