Voor iedereen die mijn verhaal volgt: VERVOLG VAN AFGELOPEN VRIJDAG!!!

A

Anoniem

Guest
Afgelopen vrijdag kon je lezen hoe ik reageerde op het bericht van mijn schoonzusje van 20 en haar ongeplande zwangerschap.

De volgende schok kwam gisteren.

Een vriendin van mij en haar nieuwe vriend (5 maanden) kwamen ons gisteren ook vertellen dat ze een kindje krijgen. Niet gepland, maar wel gewenst.

Weer kwamen mijn tranen en ook zij weten nu van onze kinderwens.
Ik werd gisteren echt gek.
Ik verkeer nog in een choq, en kom er niet uit.

Wat heb ik een rot week achter de rug.
Hoe gaat dit verder.
 Heb me vandaag aangemeld om me te laten pendelen.
Ik moet ergens mijn hoop uit halen.
 Wie is de volgende?

Ik wacht weer af.

Alle dames die met me mee leefden/leven afgelopen dagen. BEDANKT!!
WAT MOET IK ZONDER JULLIE?

Liefs van Gre

hey meis,
het is niet zo dat je het ze niet gunt,
maar leuk is anders en dan komt er niet een dat vertellen maar er volgde nog
een paar!!nou ik zou ook gek worden hoor!dan denk je wat is het toch allemaal
oneerlijk verdeeld!ik begrijp je echt heel goed hoor!
en als je zin heb ik heb op het forum een gedichtje geplaats,dus misschien heb
je er wat aan!!hou vol meis jou tijd komt echt nog wel gr xx
 van voetbalgek

Hoi Gre,

He wat rot. Volgens mij hebben we allemaal wel een dergelijk verhaal. Probeer het op een of andere manier van je af te zetten, waarschijnlijk onmogelijk maar toch. Ik hoop dat je steun hebt aan de woorden op deze site. En dat er anderen bijvoorbeeld je partner zijn met wie je dit gevoel goed kunt delen.

Sterkte en onze dag komt ook binnenkort!

Liefs Carina

Hoi Gre,

Ik snap heel goed dat het voor jou moeilijk is dat er mensen om je heen 'zomaar' zwanger raken en jij niet(ik begreep dat je nu in ronde 18 zit?). Maar ik vind wel dat jij het er een beetje lullig neer zet. Die mensen kunnen er toch ook niets aan doen, net wat jij zegt ze zijn ongepland zwanger geraakt. Het was denk ik voor jou nog erger geweest als ze je kwamen vertellen dat ze het niet zouden houden. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal(ook bij meisjes van 20), en nogmaals ik snap heel goed dat je het er moeilijk mee hebt hoor. Ik hoop dat je ook wel blij kunt zijn voor ze, en dat jij ook heel snel zwanger bent!

Groetjes Annemiek

Hallo,

Ik herken je verhaal wel, het is denk ik ook niet dat je het de andere niet gunt alleen kun je er op het moment niet goed mee omgaan. Toen ik na jaren dokteren bezig was met IVF met ICSI kwam een vriendin van mij doodleuk vertellen dat ze een  abortus had laten plegen omdat een kindje haar op dat moment gewoon niet zo goed uitkwam, nou geloof me ik vloog bijna door het dak eruit, maar heb toch geprobeerd haar keuze te accepteren. Want iedereen denkt er anders over en zit in een andere situatie. Het is alleen als je er zelf zo mee bezig bent en het zo graag wilt kun je je niet voorstellen dat er mensen zijn die zoiets doen.
Maar ik heb er tegen de meeste ook altijd open over gepraat en er geen geheim van gemaakt dat wij "bezig" waren om kinderen te krijgen. Zodat mensen die toen zwanger raakte ook even de tijd namen om me dit rustig te komen vertellen en ook geen pijnlijke opmerkingen maakte. Want ik begreep uit jou verhaal dat je vriendin dus niet wist dat jullie bezig waren, misschien een tip (je hoeft het natuurlijk niet tegen iedereen te zeggen, en als jij daar geen behoefte aan hebt tegen niemand zelfs)als mensen ervan weten kun je ook meer steun en begrip krijgen, dit heeft mij er tenminste goed doorheen geholpen.
Groetjes en vooral niet opgeven, Nicole.

Hoi Gre, wat een verdriet allemaal, maar ik herken je helemaal in mijn verhaal. In onze omgeving werd ook iedereen maar zwanger, behalve wij. En naar de dokter gaan, dat durfden wij niet. Als klap op de vuurpijll kwam mijn allerbeste vriendin vertellen dat ze zwanger was van de tweede, terwijl ik altijd had gehoopt dat we samen zwanger zouden zijn. Toen stortte mijn wereld in. Na lang aandringen van mijn vriendin hebben wij de stap gewaagd naar de huisarts en daar konden we meteen terecht. We hadden ons verhaal gedaan en werden meteen doorverwezen naar de Gyneacoloog en echt waar, er viel 100.000kg van mijn rug af. Als ik vooraf had geweten hoe aardig onze huisarts was (ik was er nog nooit geweest) dan had ik die stap wel eerder durven wagen. Bij ons gaat de molen heel erg snel. Eind december hadden we onze eerste afspraak bij de gyneacoloog en in maart hebben we al een afspraak, na de nodige onderzoeken, voor een intake-gesprek voor IUI, dus het kan snel gaan!

Dus een tip: neem gewoon de stap naar de huisarts, bij ons viel er een zware last van de schouders en de molen die je dan ingaat kan nog lang genoeg duren (hoeft niet) en dan weet je dat er aan gewerkt wordt en kan je   misschien wat makkelijker met alle teleurstelling omgaan, omdat je toch weet dat ook jij dan in de molen zit.

Heel veel succes en tot horens!

Groetjes, Pleun  

Bedankt voor jullie reacties,
als je, net als ik zolang bezig bent, dan kun je een keer verwachten dat er een moment komt dat iemand je komt vertellen dat ze zwanger is.
En dan kun je het ook niet meer verbergen.

Ik vond het ook niet leuk voor de stellen dat ze dit moesten horen van ons,op het moment dat zij leuk nieuws kwamen brengen.
Maar ik ben wel blij voor ze en mijn vriend ook.

Ben weer een beetje bijgekomen en probeer weer een beetje hoop te krijgen door hun zwangerschappen.
Ik heb me ook laten pendelen op het Forum van Nientje.
Ben erg benieuwd. Hopelijk geeft het mij weer een beetje hoop.
Nog 2 dagen en dan  ga ik op  vakantie.
Ik ga lekker uit rusten en nadenken over wat er voor ons 2 komen gaat.
We blijven samen hopen.

Liefs van Gre

Terug
Bovenaan